Wirtmann a bajnokság élén

Idei negyedik győzelmét aratta Wirtmann Ferenc és Barna György az Országos Historic Ralibajnokság D csoportjában a Baranya Kupán, amivel átvették a vezetést a bajnokságban.

SAE_7363 (Medium)

A Grawe Életbiztosító Zrt által támogatott páros a Ford Escort RS Mk II-essel az idei öt historic futamból négyen állt rajthoz – egy magyar bajnoki egybeesett a cseh CEZ-futammal, ahol szintén érdekeltek –, és mind a négyen győzni tudtak. A kihagyott verseny ellenére is vezetik a bajnokságot.

IMG_2405 (Medium)

„Nagyon jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – A Baranya Kupa mindig jó hangulatú, a pályák is tetszenek, bár az állapotuk sokat romlott tavaly óta, de erről nem a rendező tehet.

KACS3390 (Medium)

A verseny előtt Németországban javították meg az Escort befecskendezőjét, de még mindig nem tökéletes, amikor magasabb fordulaton ellépek a gázról, akkor szinte leáll a motor. Ez főleg akkor kellemetlen, amikor egy kanyarban kicsit korrigálni kell. Azt viszont nem mondhatnám, hogy ebből jelentős hátrányunk származott volna.

KACS4938 (Medium)

Most is volt műszaki hibánk, a hátsó híd négy kitámasztója közül az egyik eltört és a jobb hátsó lengéscsillapítónk is tönkre ment, de mind a két alkatrészt azonnal ki tudtuk cserélni, mondhatjuk, hogy ez is a rali része.

IMG_0543 (Medium)

Örülök a győzelemnek, de annak még jobban örülök, hogy ilyen szépen erősödik a magyar historic bajnokság, egyre többen szorongatnak, a zsigulis srácokra rá is kellett szólnom, hogy most már menjenek egy kicsit lassabban, de úgy tűnik, nem nagyon akarják megfogadni a tanácsomat.

Természetesen a következő historic futamon, a Salgó Kupán is ott leszünk.”

A Baranya Kupa Historic végeredmény:

  1. Wirtmann Ferenc–Barna György Ford Escort RS Mk II D/3            45:50,0
  2. Balogh Sándor–Groll Róbert Fiat 131 Racing D/3            +1:58,6
  3. Szőnyi András Gábor–Szabó Árpád Lada 21011 D/2            +2:04,0
  4. Gaál Ádám–Kalapács Kornél Opel Ascona B D/3            +2:42,3
  5. Spindler Tibor–Vojnár Mátyás Opel Corsa A GSi E/2            +2:46,1
  6. Varga Péter–Végh Attila BMW 325i E/4            +2:52,9
  7. Don Nitró–Ivanov Iván Peugeot 205 GTI E/2            +6:18,0
  8. Pallaghy Botond–Hetesi Viktor Peugeot 205 GTI E/2            +6:45,8
  9. Rácz Tibor–Ratting Tamás Lada 21011 D/1            +7:12,6
  10. Balics Ákos–Borsfai Dávid Volkswagen Scirocco Mk1 D/2            +8:54,9
  11. Balázs Kornél–Mohácsi László Trabant 601 E/1            +11:14,3
  12. Strider Zoltán–Vig Sándor Trabant 601 S E/1            +13:22,3

IMG_2267 (Medium)

Országos Historic Ralibajnokság D csoport állása:

  1. Wirtmann–Barna 46
  2. Gaál–Kalapács 42
  3. Szőnyi–Mácsai 34
  4. Balogh–Groll 34
  5. Balics–Borsfai 25
  6. Rácz–Jankovics 23
  7. Rónay–Csuri 8
  8. Zsótér–Eigel 1

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:

  1. C korcsoport magyar bajnok
  2. C korcsoport magyar bajnok
  3. C korcsoport magyar bajnok
  4. C korcsoport magyar bajnok
  5. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  6. Historic CEZ-bajnok
  7. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  8. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Zagyva Dorka: Zagyvaróna csodálatos gyorsasági

Rengeteget tanult Zagyva Dorka pályafutása első ORB2-es és egyben első komoly aszfaltos rallyversenyén, a Salgó Rallyn. Édesapjával, Zagyva Lajos csak a célba érkezésre és a tapasztaltszerzésre koncentráltak, ám ezt jócskán túl teljesítették, hiszen a Citroën C2 R2 Max-szal az abszolút értékelés 11., még az RC4-es kategória 7. helyén végeztek. 

„Nagyon boldog vagyok – kezdte Zagyva Dorka. – Régen versenyeztem már aszfalton, ilyen gyors és komoly pályákon pedig még soha sem mentem, ezért nagyon izgultam a verseny előtt.

A két pálya közül Szuhától tartottam egy kicsit, mert felhordásos, szűk, fák között kell menni… De amikor először lejöttünk rajta, apával egymásra néztünk és azt mondtuk, ez nagyon jó pálya. Zagyvaróna pedig csodálatos: gyors, technikás, nagyon tudni kell rajta helyezkedni. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Ez első körben még egy kicsit tapogatóztam, de aztán egyre jobban kezdtem használni az autót. Be mertem menni tőre, tudtam improvizálni, alkalmazkodni a változó körülményekhez. Nagyon élveztem. 

Ha az időeredményünket nézed, akkor látszik, hogy van hová fejlődnöm, de így első lépésnek ez nagyon jó volt. Büszke vagyok apára is, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, és nem sokkal több rutinja van a navigálásban, mint nekem a vezetésben, ennek ellenére hibátlan munkát végzett.

A következő verseny a Mecsek Rally lehet, ami közvetlenül a szóbeli érettségi után lesz. Nem tudom, hogy bevállaljuk-e. Utána viszont szeretnék minél többet időt autóban tölteni, minél többet tanulni a rallyról.

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy elrajtoljak életem első Salgó Rallyján, köszönöm a szurkolást, a jókívánságokat, a lájkokat. Nagyon jól estek.“

Dorkánál csak édesapja, Zagyva Lajos volt elégedettebb, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, de úgy tűnik nem az utolsó, hiszen nagyon megtetszettek neki a pályák. 

„Nagyon pozitív tapasztalatokkal és mondhatom azt is, hogy élményekkel lettem gazdagabb – mondta. – Dorka ahhoz képest, hogy élete első ORB2-es versenye volt és most ment először gyors, valódi aszfaltos pályákon, szerintem nagyon jól teljesített. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Az első körben tapogatóztunk. Megbeszéltük, hogy nem megyünk gyorsan, a tapasztalatszerzés a cél, de Dorka betegesen nézi az időket. Szerinte nagyon rosszul jöttünk, de mondtam, hogy ne foglalkozzon vele. 

Zagyvarónán első körben 10:16-ot jöttünk, másodikban 10:04-et, harmadikban 9:59-et. Ez még messze nem pályacsúcs, de látszik rajta az egyenletes fejlődés.

Ami engem illet, rettenetesen koncentráltam a számolásra, de a navigálásra is. A gyorsaságin csak az itinert tudtam diktálni, ott semmire nem volt idő, hogy itt engedd ki, vagy oda helyezkedj. Etapon meg tudtuk beszélni a tapasztaltainkat, de már közel van Dorka ahhoz, hogy egy profi navigátor többet tud segíteni neki, mint én. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Bármennyire is hihetetlen, még én sem versenyeztem a Salgó Rallyn. Valahogy mindig kimaradt, de már látom, hogy nagy hiba volt. Mind a két pálya nagyon tetszett, nekem Szuha talán még jobban. Az pedig, hogy többször is keresztezzük a Zagyva folyót, megint csak nagyon különleges dolog volt számomra. Szerintem nem most jártam itt utoljára. 

Ahogy Dorka is mondta, a következő hetekben a tanulásra koncentrál, az a fontosabb. Ha az érettségi után készen áll a Mecsek Rallyra, akkor ott indulunk, ha nem, akkor megyünk a következő versenyen.“

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.