Wirtmann: A fiatalok nem tisztelik az öregeket

Újra kölcsönnavigátorral áll rajthoz Wirtmann Ferenc, akinek az Országos Historic Rallybajnokság második futamán, a Boldogkő Rallyn is Nyirfás Julianna fogja olvasni az itinert. Állandó társa, Kerekes Joti pedig továbbra is Schneer Lászlónak navigál. A Ford Escort készen áll, fék is van rajta, Wirtmann-nak egyedül a fiatalok tiszteletlensége nem tetszik. 

„Nagyon szerencsés vagyok, mert az Orfű Rally után megint három navigátorom rajthoz áll a versenyen“ – nevet Wirtmann, utalva arra, hogy Schneer László hosszú évekig olvasta mellett az itinert, ám az idén egy gruppe 2-es Zsiguli volánja mögé ült. 

„Schneer Laci mindig mindent nagyon komolyan vett az életben. Most is már napok óta szegelik a Zsigulit Benitó főmérnökúrral. Szerintem most már gyorsabb lesz, de arra kért, hogy hadd menjen még egy versenyt Kerekes Jotival. Mondtam, hogy rendben, de csak akkor, ha Nyirfás Juli vállalja a beugrást. 

Fotó: Wirtmann Ferenc

Fel is hívtam gyorsan, mondtam Julinak, hogy rajtad áll Schneer Laci versenye. Mondta, hogy ha ekkora a tét, akkor jön.

Kivételesen az Escortra is jutott időnk. Egy kő szétvert valamit a fékrendszeren, így az egészet cseréltük. Remélhetőleg most már lesz fékünk, nem úgy, mint az Orfű Rally utolsó gyorsaságiján

A Boldogkő Rally pályáin még nem mentem, vannak emlékeim azokról az utakról, de közelebbit majd a pályabejárás után tudok mondani. 

Fotó: Wirtmann Ferenc

Zsírpapa nem indul, pedig nagy szükség lenne a segítségére, talán vele együtt a két öreg jobban elbírna a fiatalokkal, akik nem nagyon tisztelik a kort és egyre gyorsabbak – nevet megint Wirtmann. – Érdi Tibi ha beletalál a Sierrába, ellene nem sok esélyünk lesz, de Kreicsi Bálint is nagyon ügyes és ahogy nézegettem Kóka Tamást, ő is jó időket autózik, fel kell kötnünk nekünk is az Escort kipufogóját, ha lépést akarunk tartani velük. 

Nagyon jó és szoros versenyre számítok a Boldogkő Rallyn.“

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

2008. C csoport magyar bajnok
2009. C csoport magyar bajnok
2010. C csoport magyar bajnok
2011. C csoport magyar bajnok
2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2013. Historic CEZ bajnok
2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4.
2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2.
2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2.
2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2.
2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax

Tóth-Gili Tamás, Mecsek Rally 2024

Tóth-Gili Tamás, a gólkirály, aki kétszer autózott 2WD harmadik időt a Mecsek Rallyn

Egy év szünet után, vízilabda bronzéremmel és gólkirályi címmel tért vissza Tóth-Gili Tamás az Országos Rally Bajnokságba. A Mecsek Rallyn először láthattunk őt ORB1-es futamon Ford Fiesta Rally4-es volánja mögött. Ráadásul különleges navigátorral tért vissza, hiszen a kiváló sofőr, Németh „8V“ Péter önként vállalta, hogy megijeszti magát a jobb 1-ben. A különleges kombináció meglepően jó eredményt és még jobb hangulatot hozott. 

Tavaly a Mecsek Rallyn indult utoljára ORB1-ben Tóth-Gili Tamás, akkor még a Peugeot Kupában. Ősszel Árpádtetőn egy rallysprinten próbálta ki először a Ford Fiesta Rally4-et, ami annyira megtetszett neki, hogy erre a típusra váltott. 

Idei első versenyére vízilabda játékosi elfoglaltsága miatt mostanáig kellett várni. Megérte, hiszen az OB1/B-be tavaly feljutó PTE-PEAC színeiben pont a Diósgyőr Rally idejében játszotta a bronzmeccset, amit meg is nyertek, és Gili lett a szezon gólkirálya. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

„A vízilabdában sikerült minden elérnem, amit idén célul tűztem ki, a bronzéremre és a gólkirályi címre is nagyon büszke vagyok – mondta Gili. – De már nagyon hiányzott a rally is. 

Tavaly egy sprinten kipróbáltam a Fiesta Rally4-et, és azonnal úgy éreztem, hogy sokkal közelebb áll hozzám. A Peugeot-val gyorsabban lehet menni, de annak a beállítása sokkal több tapasztalatot igényel, mint amivel most rendelkezek. 

Rendhagyó navigátorral vágtam neki a szezonnak. Pepével (8V) pont a tavalyi Mecsek Rallyn kerültünk közelebbi barátságba, és három héttel ezelőtt felhívtam, hogy volna-e kedve kicsit megijeszteni magát a jobb 1-ben.  Nem válaszolt, csak röhögött, mert éppen azon gondolkodott, hogy felhív, nincs-e szükségem egy navigátorra. Így a kérdés eldőlt. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Jó régen versenyeztem, úgyhogy a teszten borzasztó szögletes volt a mozgásom. A versenyen is kellett egy kis idő, mire elhittem, amit Pepe mond. Így is volt egy-két melegebb pillanatunk, amit Pepe nem száz százalékos nyugodtsággal kezelt, én meg persze jót nevettem rajta, úgyhogy a hangulat kifogástalan volt a kocsiban. 

Nagyon örülök, hogy Árpádtetőn kétszer is sikerült 2WD harmadik időt autóznunk. Egy ilyen erős mezőnyben ez számomra hatalmas dolog. 

Pécsvárad viszont nagyon nem ment. Ahhoz, hogy ott jól tudj menni, sok rutinra van szükség. Ezért megbeszéltük, hogy ha ott gyorsan megyünk, az elejét akkor sem tudjuk megszorítani, magunkat viszont rommá ijesztjük, ezért inkább elspóroltuk. 

A tavalyi Salgó rallys gumijainkat használtuk el. Az utolsó gyorsra már annyira elkoptak, hogy a drót is kilátszott. Az egyik guminkat kicsípte az aszfalt és eresztett, de mivel már csak egy pótkerekünk volt, ezzel fejeztük be a kört. Érdekes tapasztalat volt ez is. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Az utolsó gyorsra annyira elfogyott a tapadásunk, hogy elvittem egy lassítót, amiért 10 másodperc büntetést kaptunk. Ezzel egy helyet hátracsúsztunk és 2WD-ben hetedikek lettünk, de nem is ez volt a lényeg. Nagyon sok tapasztalatot szereztem, Pepe is kibírta mellettem, amit nagyon köszönök neki. 

Idén még két ORB1-es hétvégém szabad. A Székesfehérvár és a Győr Rally jöhet szóba, esetleg a Pécs környéki sprintversenyek. Örülnék, ha Pepe mielőbb volán mögé tudna ülni, de ha nem, akkor szeretném az idei versenyeken még egy párszor megijeszteni őt.

Köszönöm a csapatnak a jól felkészített autót és a gyors gyertyacserét.“

Tóth-Gili Tamás együttműködő partnerei: 

Gil-Trade Kft., Alu-Redőny Kft., a német Roma árnyékoló család importőre