Idei legnehezebb versenyén vett részt Wirtmann Ferenc és Barna György az olaszországi Udine környékén megrendezett Alpi Orientali Ralin, amely a CEZ mellett Európa- és olasz bajnoki futam is volt. A verseny nehézségére és különlegességére jellemző, hogy az első 25-ben mindössze öt külföldi páros szerepelt. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott magyar kettős az abszolút 23. és a C3-as kategória ötödik helyét szerezte meg, amellyel 32 pontra növelte előnyét a bajnokságban.
„Életem egyik legnehezebb versenye volt az Alpi Orientali” – mondta Wirtmann Ferenc. „Egyrészt a pályák nagyon szűkek, vagy sziklafal, vagy szakadék, vagy járdaszegély volt a szélükön, úgyhogy nagyon észnél kellett lenni. Másrészt rengeteg visszafordító volt, ami zabálta a féltengelyeket, a differenciálművet és a motort. Az utolsó körben minden visszafordítóban állt egy kiesett autó.”
„Szerencsére mi megúsztuk a féltengelytörést, de volt egy szakasz, amit nagyrészt kettes, hármas fokozatban kellett megtenni, itt mind a kétszer felforrt a vizünk, az első körben pont egy keresztbecsúszós kanyarban durrant el a vízcsövünk, a fagyálló a hátsó kerék alá folyt és meg is forogtunk.”
„A mezőnyről tudni kell, hogy bár Eb-futam, külföldiek nem nagyon merészkednek ide. A verseny előtt beszélgettem Pietro Corrediggel, akivel többször versenyeztünk már együtt és a BMW 2002-esét rendszerint verni szoktam. Mondta, hogy itt meg se próbáljam őt megverni, de a verseny végén ugorjak be az üzletébe, itt van a gyorsaságin. Ő a helyi fűszeres. Tényleg nem tudtam megverni.”
„Kilencen indultunk a C3-ban, ebből egy versenyző esett ki, így nyolcan értünk célba. Három nagyon jó Ford Escort és a BMW végzett előttünk. Ha nincs a melegedésünk és tiszta versenyt futunk, akkor is maximum egy hellyel lettünk volna előrébb. Az idei CEZ-ben ez az ötödik hely eddig a leggyengébb eredményünk, de ezért kellett a legjobban megdolgoznunk és nagyon büszke vagyok rá.”
„A verseny egyébként fantasztikus volt. A karom majd leszakadt a célban, annyit kellett tekerni a kormányt, de minden percét nagyon élveztük.”
„A bajnokságban tovább növeltük az előnyünket, most már 32 ponttal vezetünk, de nagyon besűrűsödött az üldöző mezőny. A CEZ historic bajnokságából már csak két futam van hátra, az osztrák Arbö és a Mecsek Rali. Mind a kettőn ott leszünk.”
„Mivel egy győzelemért 25 pont jár, akár már az osztrák futamon bajnokok lehetünk, de ezzel én most nem számolok, maximálisan elégedett lennék, ha a pécsi célban ünnepelhetnénk meg a CEZ-bajnoki címünket. Ehhez viszont még két komoly versenyt kell teljesítenünk.”
Az Alpi Orientali Rali hivatalos weboldala: http://www.rallyalpiorientali.it/sen/
Az Alpi Orientali Rali végeredménye: http://www.ewrc-results.com/final.php?e=11454&t=Rally-Alpi-Orientali-Historic-2013
A Wirtmann–Barna kettős 2013-as CEZ-eredményei*:
Rebenland Rali 2. hely
Eger Rali 1. hely
Vltava Rali 1. hely
Saturnus Rali 1. hely
Velenje Rali 1. hely
Alpi Orientali Rali 5. hely
*CEZ-helyezések
A CEZ Historic-ralibajnokság állása hét futam után:
1. Wirtmann 108
2. Wiegner 76
3. Mekler 75
4. Wagner 75
5. Pasutti 57
6. Pedro 50
7. Jiratko 49
8. Valenta 40
9. Zampaglione 33
9. Corredig 33
A CEZ Historic-ralibajnokság 2013-as naptára:
március 22–23. Rebenland Rali (Ausztria)
április 6–7. Eger Rali (Magyarország)
április 20–21. Vltava Rali (Csehország)
május 10–11. Saturnus Rali (Szlovénia)
június 1–2. Piancavallo Rali (Olaszország)
június 8–9. Velenje Rali (Szlovénia)
szeptember 1. Alpi Orientali (Olaszország)
szeptember 20–21. ARBÖ Rali (Ausztria)
november 8–9. Mecsek Rali (Magyarország)
A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho