Wirtmann a helyi fűszeres ellen versenyzett

Idei legnehezebb versenyén vett részt Wirtmann Ferenc és Barna György az olaszországi Udine környékén megrendezett Alpi Orientali Ralin, amely a CEZ mellett Európa- és olasz bajnoki futam is volt. A verseny nehézségére és különlegességére jellemző, hogy az első 25-ben mindössze öt külföldi páros szerepelt. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott magyar kettős az abszolút 23. és a C3-as kategória ötödik helyét szerezte meg, amellyel 32 pontra növelte előnyét a bajnokságban.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

„Életem egyik legnehezebb versenye volt az Alpi Orientali” – mondta Wirtmann Ferenc. „Egyrészt a pályák nagyon szűkek, vagy sziklafal, vagy szakadék, vagy járdaszegély volt a szélükön, úgyhogy nagyon észnél kellett lenni. Másrészt rengeteg visszafordító volt, ami zabálta a féltengelyeket, a differenciálművet és a motort. Az utolsó körben minden visszafordítóban állt egy kiesett autó.”

„Szerencsére mi megúsztuk a féltengelytörést, de volt egy szakasz, amit nagyrészt kettes, hármas fokozatban kellett megtenni, itt mind a kétszer felforrt a vizünk, az első körben pont egy keresztbecsúszós kanyarban durrant el a vízcsövünk, a fagyálló a hátsó kerék alá folyt és meg is forogtunk.”

Wirtmann_Alpi1(Large)

„A mezőnyről tudni kell, hogy bár Eb-futam, külföldiek nem nagyon merészkednek ide. A verseny előtt beszélgettem Pietro Corrediggel, akivel többször versenyeztünk már együtt és a BMW 2002-esét rendszerint verni szoktam. Mondta, hogy itt meg se próbáljam őt megverni, de a verseny végén ugorjak be az üzletébe, itt van a gyorsaságin. Ő a helyi fűszeres. Tényleg nem tudtam megverni.”

„Kilencen indultunk a C3-ban, ebből egy versenyző esett ki, így nyolcan értünk célba. Három nagyon jó Ford Escort és a BMW végzett előttünk. Ha nincs a melegedésünk és tiszta versenyt futunk, akkor is maximum egy hellyel lettünk volna előrébb. Az idei CEZ-ben ez az ötödik hely eddig a leggyengébb eredményünk, de ezért kellett a legjobban megdolgoznunk és nagyon büszke vagyok rá.”

„A verseny egyébként fantasztikus volt. A karom majd leszakadt a célban, annyit kellett tekerni a kormányt, de minden percét nagyon élveztük.”

IMG_9425 (Large)

„A bajnokságban tovább növeltük az előnyünket, most már 32 ponttal vezetünk, de nagyon besűrűsödött az üldöző mezőny. A CEZ historic bajnokságából már csak két futam van hátra, az osztrák Arbö és a Mecsek Rali. Mind a kettőn ott leszünk.”

„Mivel egy győzelemért 25 pont jár, akár már az osztrák futamon bajnokok lehetünk, de ezzel én most nem számolok, maximálisan elégedett lennék, ha a pécsi célban ünnepelhetnénk meg a CEZ-bajnoki címünket. Ehhez viszont még két komoly versenyt kell teljesítenünk.”

Az Alpi Orientali Rali hivatalos weboldala: http://www.rallyalpiorientali.it/sen/

Az Alpi Orientali Rali végeredménye: http://www.ewrc-results.com/final.php?e=11454&t=Rally-Alpi-Orientali-Historic-2013

A Wirtmann–Barna kettős 2013-as CEZ-eredményei*:
Rebenland Rali 2. hely
Eger Rali 1. hely
Vltava Rali 1. hely
Saturnus Rali 1. hely
Velenje Rali 1. hely
Alpi Orientali Rali 5. hely
*CEZ-helyezések

WirtmannSaturnus1 (Large)

A CEZ Historic-ralibajnokság állása hét futam után:
1. Wirtmann 108
2. Wiegner 76
3. Mekler 75
4. Wagner 75
5. Pasutti 57
6. Pedro 50
7. Jiratko 49
8. Valenta 40
9. Zampaglione 33
9. Corredig 33

A CEZ Historic-ralibajnokság 2013-as naptára:
március 22–23. Rebenland Rali (Ausztria)
április 6–7. Eger Rali (Magyarország)
április 20–21. Vltava Rali (Csehország)
május 10–11. Saturnus Rali (Szlovénia)
június 1–2. Piancavallo Rali (Olaszország)
június 8–9. Velenje Rali (Szlovénia)
szeptember 1. Alpi Orientali (Olaszország)
szeptember 20–21. ARBÖ Rali (Ausztria)
november 8–9. Mecsek Rali (Magyarország)

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“