Wirtmann a legjobb fordos volt a Bohemia Ralin

A D csoport második és a D3-as kategória első helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Barna György, Ford Escort Mk II-essel a Bohemia Ralin, a Historic Rali Európa-bajnokság kilencedik futamán. Wirtmann ezzel a D csoport bajnokságában megőrizte második helyét, míg Barna a navigátorok versenyében a harmadik helyen áll.

IMG_5974 (Large)

A Skoda autógyár közelében rendezett verseny ezúttal is méltó volt híréhez és rangjához: tökéletes szervezés, gyönyörű környezet, sok néző. A mezőnyre sem lehetett panasz, hiszen az Eb mellett – a zömében skandináv versenyzőket tömörítő – északi valamint a cseh bajnokságba is beszámított a futam.

„Nem csalódtunk az egykori Skoda Raliban. Most is nagyon komolyan veszik itt a raliversenyt és nagyon értenek is hozzá” – mondta Wirtmann. „1300 önkéntes dolgozott a versenyen, amelynek az egyik gyorsasági szakaszát felvitték a várba. Nagyon szép környezetben, sok néző előtt versenyezhettünk.”

IMG_6035 (Large)

„A historic Eb mezőnye rajtolt elől, utánunk következett a cseh rali bajnokság. Arra számítottam, hogy a második körre nagyon kijárják a pályákat, de egy-két kanyartól eltekintve, alig volt murva kihordás. Itt érdekes módon nem divat a kanyarok levagdalása.”

IMG_5981 (Large)

„Abszolút értékelésben Pedro Lancia 037-ese valamint Myrsell és Marenzana Porschéja mögött a negyedik helyen végeztünk, ami nagyon jó eredmény. Az északi bajnokságban volt több Escort Mk I-es, ugyanolyan motorral, mint a mienk, őket végig vertük. Érdekes volt, hogy két B-s Skoda 130 LR végzett mögöttünk az ötödik, hatodik helyen. Ők nagyon keményen nyomták.”

IMG_5977 (Large)

„Kicsit tartottam a versenytől, mert az új motorunk még itthon kétszer is megállt. Egyszer az autópályán járatás közben, másodszorra meg miután újra összeraktuk, gyakorlatilag a beindítás után. Ezért a régi motorunkkal indultunk, ami már eléggé viseletes volt, de becsületére legyen mondva, kibírta.”

IMG_5975 (Large)

„Egy műszaki problémánk volt, amikor zárlatos lett az áramtalanító. A fiúk az utolsó pillanatban megoldották, de így is nagyon kellett sietnünk és futópercre érkeztünk a rajtba. Mentünk is mindjárt egy olyan időt, mint az élen a Lancia.”

fotó 1 (1)

„A következő két futamot Észtországban és Finnországban kihagyjuk és csak az Alpi Orientalin indulunk legközelebb.”

Historic Rali-Európa-bajnokság D korcsoport bajnokság állása a kilencedik futam után:

  1. Carlo Marenzana, Porsche 911 SC, 88 pont
  2. Wirtmann Ferenc, Ford Escort Mk II, 70 pont
  3. Maurizio Pagella, Porsche 911 SC 51 pont
  4. Leitold Károly, Fiat Abarth 131 Rally, 15 pont
  5. Joaquin Domenech, Seat Panda 45, 2 pont

Marc Valliccioni, Renault 5 Turbo, 1 pont

fotó 5

Navigátorok:

  1. Luca Beltrame 88 pont
  2. Roberto Brea 51 pont
  3. Barna György 42 pont
  4. Bazsó Ildikó 15 pont
  5. Marie-Josée Cardi 1 pont

 

Wirtmann Ferenc 2015-ös eredményei:

Costa Brava Rali, D csoport 2. hely, D3 kategória 1. hely

Eger Rali, 1. futam C csoport 1. hely

Eger Rali, 2. futam C csoport 1. hely

Sanremo Rali, műszaki hiba miatt kiesett

Vltava Rali, D csoport 1. hely, D3 kategória 1. hely

Akropolisz Rali, D csoport 2. hely, D3 kategória 1. hely

Fehérvár Rali, C csoport 1. hely

Bohemia Rali, D csoport 2. hely, D3 kategória 1. hely

fotó 2

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2015-ös naptára

március 13. 63 Rally Costa Brava (Spanyolország)

április 8. 30° Sanremo Rally Storico (Olaszország)

április 24. 24. Historic Vltava Rallye (Csehország)

május 1. International Rally of the Lakes (Írország)

május 15. Rally of Spain (Spanyolország)

 

május 28. 14th Historic Acropolis Rally (Görögország)

június 12. Historic San Marino Rally 2015 (San Marino)

június 25. Ypres Historic Rally (Belgium)

július 10. Rally Bohemia Historic (Csehország)

július 17. Auto24 Rally Estonia Historic (Észtország)

 

augusztus 6. Lahti Historic Rally (Finnország)

augusztus 27. 20° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország)

szeptember 17. XXVII Rally Elba Storico (Olaszország)

október 2. 7 Rallye De Asturias Histórico (Spanyolország)

október 16. 49. Mecsek Rallye (Magyarország)

 

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei:

  1. C korcsoport magyar bajnok
  2. C korcsoport magyar bajnok
  3. C korcsoport magyar bajnok
  4. C korcsoport magyar bajnok
  5. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  6. Historic CEZ-bajnok
  7. Historic Eb. C korcsoport 4.

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Krózser Menya jó formában kezdett az Eb-n

Jó formában érkezett Krózser Menyhért a KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság első hétvégéjére a spanyol Motorland Aragónban. Annak ellenére, hogy még sohasem versenyzett ezen a pályán gyorsan alkalmazkodott. Jól rajtol, annak ellenére, hogy többnyire külső ívről indult, mindig meg tudta őrizni a rajtpozícióját. Az eredményei kiegyensúlyozottak voltak, de a technikából valami hiányzott az igazán jó eredmény eléréséhez.

„Jó formában voltam és elégedett vagyok a teljesítményemmel – mondta a máskor többnyire önkritikus Krózser Menyhért. – A technika azonban nem állt össze, bármit csináltunk, több tized hátrányban voltunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Aragónban most versenyeztem először. A pálya tetszett, széles, technikás, kifejezetten élvezetes. Gyorsan megtanultam, és az eredményeim is szinte egész hétvégén nagyon egyenletesek voltak. A csapat több dolgot is megpróbált, de nem jutottunk előbbre.

A rajtjaim jók voltak, szinte mindig kívülről indultam, ami ezen a pályán nagy hátrány, hiszen két jobbossal kezdődik, és ha nem tudsz besorolni, akkor több pozíciót is veszíthetsz. Én mindig megőriztem a pozíciómat.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az időmérőn és az első négy előfutamon végig egyenletes szintet hoztam. Az utolsó előfutam esős volt, gondoltam, hogy itt kevésbé számít a műszaki hátrány és egy kicsit kockáztattam, lila szektorom volt, a hétvége során először, de egy picivel többet kockáztattam, mint kellett volna és megforogtam. Ez volt az egyetlen hibám.

Az elődöntő jobban alakult, itt sokat tudtam előzni, de a döntőbe jutáshoz erősebb előfutamok kellettek volna. A csapat sem értette, miért voltunk ekkora tempóhátrányban. Bármit próbáltunk, ugyanannyi volt a lemaradásunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az eredménnyel nyilván nem vagyok elégedett, de úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztam a hétvégéből. Versenyzői pályafutásom során most vagyok a legjobb formámban, nagyon szeretnék már egy olyan versenyt, amikor csak rajtam múlik az eredmény, és megmutathatom a tudásomat.

Most egy hosszabb szünet következik és a nyár végén folytatódik az Eb Val Vibratában. Én már most készen állok.“

Krózser Menyhért, MHH Racing Team, KZ2 eredmények

KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság – 1. futam, Motorland Aragón (Spanyolország), 2024. július 5–7.

Résztvevők: 86
Időmérő csoport: 14.
Időmérő: 41.
EF előfutam: 14.
AE előfutam: 14.
CE előfutam: 13.
DE előfutam: 14.
BE előfutam: 26.
Előfutamok összesített: 44.
B Elődöntő: 15.
Elődöntő utáni összesített: 43.

Az MHH Racing Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP – Brilliant Driver Program