Wirtmann a legjobb fordos volt a Bohemia Ralin

A D csoport második és a D3-as kategória első helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Barna György, Ford Escort Mk II-essel a Bohemia Ralin, a Historic Rali Európa-bajnokság kilencedik futamán. Wirtmann ezzel a D csoport bajnokságában megőrizte második helyét, míg Barna a navigátorok versenyében a harmadik helyen áll.

IMG_5974 (Large)

A Skoda autógyár közelében rendezett verseny ezúttal is méltó volt híréhez és rangjához: tökéletes szervezés, gyönyörű környezet, sok néző. A mezőnyre sem lehetett panasz, hiszen az Eb mellett – a zömében skandináv versenyzőket tömörítő – északi valamint a cseh bajnokságba is beszámított a futam.

„Nem csalódtunk az egykori Skoda Raliban. Most is nagyon komolyan veszik itt a raliversenyt és nagyon értenek is hozzá” – mondta Wirtmann. „1300 önkéntes dolgozott a versenyen, amelynek az egyik gyorsasági szakaszát felvitték a várba. Nagyon szép környezetben, sok néző előtt versenyezhettünk.”

IMG_6035 (Large)

„A historic Eb mezőnye rajtolt elől, utánunk következett a cseh rali bajnokság. Arra számítottam, hogy a második körre nagyon kijárják a pályákat, de egy-két kanyartól eltekintve, alig volt murva kihordás. Itt érdekes módon nem divat a kanyarok levagdalása.”

IMG_5981 (Large)

„Abszolút értékelésben Pedro Lancia 037-ese valamint Myrsell és Marenzana Porschéja mögött a negyedik helyen végeztünk, ami nagyon jó eredmény. Az északi bajnokságban volt több Escort Mk I-es, ugyanolyan motorral, mint a mienk, őket végig vertük. Érdekes volt, hogy két B-s Skoda 130 LR végzett mögöttünk az ötödik, hatodik helyen. Ők nagyon keményen nyomták.”

IMG_5977 (Large)

„Kicsit tartottam a versenytől, mert az új motorunk még itthon kétszer is megállt. Egyszer az autópályán járatás közben, másodszorra meg miután újra összeraktuk, gyakorlatilag a beindítás után. Ezért a régi motorunkkal indultunk, ami már eléggé viseletes volt, de becsületére legyen mondva, kibírta.”

IMG_5975 (Large)

„Egy műszaki problémánk volt, amikor zárlatos lett az áramtalanító. A fiúk az utolsó pillanatban megoldották, de így is nagyon kellett sietnünk és futópercre érkeztünk a rajtba. Mentünk is mindjárt egy olyan időt, mint az élen a Lancia.”

fotó 1 (1)

„A következő két futamot Észtországban és Finnországban kihagyjuk és csak az Alpi Orientalin indulunk legközelebb.”

Historic Rali-Európa-bajnokság D korcsoport bajnokság állása a kilencedik futam után:

  1. Carlo Marenzana, Porsche 911 SC, 88 pont
  2. Wirtmann Ferenc, Ford Escort Mk II, 70 pont
  3. Maurizio Pagella, Porsche 911 SC 51 pont
  4. Leitold Károly, Fiat Abarth 131 Rally, 15 pont
  5. Joaquin Domenech, Seat Panda 45, 2 pont

Marc Valliccioni, Renault 5 Turbo, 1 pont

fotó 5

Navigátorok:

  1. Luca Beltrame 88 pont
  2. Roberto Brea 51 pont
  3. Barna György 42 pont
  4. Bazsó Ildikó 15 pont
  5. Marie-Josée Cardi 1 pont

 

Wirtmann Ferenc 2015-ös eredményei:

Costa Brava Rali, D csoport 2. hely, D3 kategória 1. hely

Eger Rali, 1. futam C csoport 1. hely

Eger Rali, 2. futam C csoport 1. hely

Sanremo Rali, műszaki hiba miatt kiesett

Vltava Rali, D csoport 1. hely, D3 kategória 1. hely

Akropolisz Rali, D csoport 2. hely, D3 kategória 1. hely

Fehérvár Rali, C csoport 1. hely

Bohemia Rali, D csoport 2. hely, D3 kategória 1. hely

fotó 2

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2015-ös naptára

március 13. 63 Rally Costa Brava (Spanyolország)

április 8. 30° Sanremo Rally Storico (Olaszország)

április 24. 24. Historic Vltava Rallye (Csehország)

május 1. International Rally of the Lakes (Írország)

május 15. Rally of Spain (Spanyolország)

 

május 28. 14th Historic Acropolis Rally (Görögország)

június 12. Historic San Marino Rally 2015 (San Marino)

június 25. Ypres Historic Rally (Belgium)

július 10. Rally Bohemia Historic (Csehország)

július 17. Auto24 Rally Estonia Historic (Észtország)

 

augusztus 6. Lahti Historic Rally (Finnország)

augusztus 27. 20° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország)

szeptember 17. XXVII Rally Elba Storico (Olaszország)

október 2. 7 Rallye De Asturias Histórico (Spanyolország)

október 16. 49. Mecsek Rallye (Magyarország)

 

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei:

  1. C korcsoport magyar bajnok
  2. C korcsoport magyar bajnok
  3. C korcsoport magyar bajnok
  4. C korcsoport magyar bajnok
  5. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  6. Historic CEZ-bajnok
  7. Historic Eb. C korcsoport 4.

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.