Wirtmann a régi szép idők cseh pályáin – Vltava Rali előzetes

A Vltava Rali lesz Wirtmann Ferenc és Barna György idei harmadik futama a historic rali-Európa-bajnokságon, amelyet április 24–25-e között rendeznek Csehországban. Mivel a versenyt két héttel a Sanremo Rali után tartják, a Ford Escort Mk II-es felkészítésére sok idő nem volt, viszont az Olaszországban eltört pedálbak helyett egy újat kapott az autó. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros jelenleg a D csoport második helyén áll a bajnokságban, amit szeretnének megtartani, sőt megerősíteni.

0542-63e Rally Costa Brava (Large)

„Hat héten belül a Vltava Rali lesz a harmadik historic rali-Eb-futamunk” – mondta Wirtmann Ferenc. „A Sanremo Rali után nem volt sok időnk az autó felkészítésére, de ezt tudtuk az év elején is, számoltunk vele. A fiúk átnézték az Escortot, készítettek egy új pedálbakot, amivel, remélem, hogy több problémánk már nem lesz és már indultak is Csehországba.”

IMG_1429 (Large)

„A Vltava Rali az egyik kedvenc versenyem, számomra az igazi régi idők raliját, az akkor még csehszlovák versenyeket idézi. Az utak nagyon hasonlítanak a magyarokra, talán nem annyira rossz minőségűek. Az időjárás általában rossz, esővel és köddel eddig mindig találkoztunk, de úgy látom, hogy ez az ellenfeleinket jobban zavarja, mint minket, úgyhogy még az előnyünkre is válhat.”

IMG_1281 (Large)

„A sanremói kiesésünk nem esett jól, ha csak célba gurulunk, már akkor is meg tudtuk volna erősíteni a második helyünket a D csoportban. Most is mindenképpen célba kell érnünk és mindenképpen sok pontot kell szereznünk, úgyhogy taktikázás nem lesz: nyomni fogjuk.”

IMG_1926 (Large)

Historic Rali-Európa-bajnokság D korcsoport bajnokság állása a második futam után:

  1. Carlo Marenzana, Porsche 911 SC, 30 pont
  2. Wirtmann Ferenc, Ford Escort Mk II, 14 pont
  3. Maurizio Pagella, Porsche 911 SC 12 pont
  4. Joaquin Domenech, Seat Panda 45, 1 pont
  5. Marc Valliccioni, Renault 5 Turbo, 1 pont
  6. Leitold Károly, Fiat Abarth 131 Rally, 1 pont

63è costa brava_017_014 (Large)

Navigátorok:

  1. Luca Beltrame, 30 pont
  2. Barna György, 14 pont
  3. Roberto Brea, 12 pont
  4. Marie-Josée Cardi, 1 pont
  5. Bazsó Ildikó, 1 pont

0084-63e Rally Costa Brava (Large)

Wirtmann Ferenc 2015-ös eredményei:

Costa Brava Rali, D csoport 2. hely, D3 kategória 1. hely

Miskolc Rali, 1. futam C csoport 1. hely

Miskolc Rali, 2. futam C csoport 1. hely

Sanremo Rali, műszaki hiba miatt kiesett

0546-63e Rally Costa Brava (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2015-ös naptára:

  • március 13. 63 Rally Costa Brava (Spanyolország)
  • április 8. 30° Sanremo Rally Storico (Olaszország)
  • április 24. 24. Historic Vltava Rallye (Csehország)
  • május 1. International Rally of the Lakes (Írország)
  • május 15. Rally of Spain (Spanyolország)
  • május 28. 14th Historic Acropolis Rally (Görögország)
  • június 12. Historic San Marino Rally 2015 (San Marino)
  • június 25. Ypres Historic Rally (Belgium)
  • július 10. Rally Bohemia Historic (Csehország)
  • július 17. Auto24 Rally Estonia Historic (Észtország)
  • augusztus 6. Lahti Historic Rally (Finnország)
  • augusztus 27. 20° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország)
  • szeptember 17. XXVII Rally Elba Storico (Olaszország)
  • október 2. 7 Rallye De Asturias Histórico (Spanyolország)
  • október 16. 49. Mecsek Rallye (Magyarország)

IMG_7067 (Large)

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei:

  1. C korcsoport magyar bajnok
  2. C korcsoport magyar bajnok
  3. C korcsoport magyar bajnok
  4. C korcsoport magyar bajnok
  5. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  6. Historic CEZ-bajnok
  7. Historic Eb. C korcsoport 4.

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax