Wirtmann a spanyol oroszlánok barlangjában

Igen előkelő, 5-ös rajtszámot kapott Wirtmann Ferenc és Kerekes József a Historic Rali Európa-bajnokság harmadik futamán, az Asturias Ralin. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros vezeti a D csoportos Európa-bajnokságot, így az első napon négy E csoportos autó mögött, a D kategória élén rajtolhat.

Az Észak-Spanyolországban, Oviedo közelében, Pravia központtal megrendezett verseny különösen nehéznek ígérkezik, hiszen nagyon erős spanyol versenyzők és csapatok indulnak az Eb-n, akik kiegészülnek a nemzeti bajnokság mezőnyével.

Wirtmann legnagyobb ellenfele, a szintén Ford Escort Mk II-essel versenyző Jesús Ferreiro például a közelben lakik, ezeken a pályákon tanulta a raliversenyzés alapjait. Szintén kemény ellenfél lesz az osztrák Karl Wagner és a finn Pennti Veikkanen, akik a Fordnál erősebb Porsche 911 SC-vel állnak rajthoz.

A mezőny további érdekessége, hogy itt lesz Carlos Sainz bátyja, Antonio Sainz is, aki korábbi Ford Escortját, egy E csoportos Subaru Legacyra cserélte, de így is összesen tíz Escort áll rajthoz.

„Nagyon nehéz versenyre számítunk — mondta Wirtmann Ferenc, aki kedden és szerdán bejárta az összes pályát. — Négyszer mentünk végig mindegyik pályán. A historic Eb-n nincs korlátozva a pályabejárás, csak annyit adnak meg, hogy háromszor végig kell menned minden gyorsaságin, de ezt sem ellenőrzik.

A helyiek már a hétvége óta edzenek. Fontos is a jó helyismeret, mert az út széle sok helyen be van nőve fűvel és nem látszik, hol van alatta padka, ezért nagyon óvatosan kell kezelni a levágásokat. Az utak elég porosak, számítani lehet kihordásra is.

A négy tréingkör mellett az etapokat is le kellett járnunk, a rajttól a célig, a parc ferméig. 45 km/h-s átlagot adnak, de mindenki betartja a szabályt, ha egy biciklis megy elől, akkor nem előznek záróvonalon és tízzel halad a sor. Ebbe pedig nem fér bele egyetlen eltévedés sem.

Az idén a Costa Brava Ralin láttuk, milyen gyorsak a spanyolok, nem hiszem, hogy itt fel kellene vennünk velük a versenyt. Jó húzós tempóban fogunk kezdeni, de a legfontosabb, hogy célba érjünk és pontokat szerezzünk. Az év elején azt mondtam, hogy az Eb első két futama különösen fontos, most ezt úgy kell módosítanom, hogy mivel az első két versenyünk jól sikerült, innentől kezdve mindegyik az.“

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG D CSOPORT ÁLLÁSA KÉT FUTAM UTÁN

  • 1. Wirtmann Ferenc 36 pont
  • 2. Jesús Ferreiro 21 pont
  • 3. Jukka Aromaa 15 pont
  • 4. Eddy Van Den Hoorn 14 pont
  •     Karl Wagner 14 pont
  • 6. Pentti Veikkanen 2 pont

WIRTMANN FERENC 2018-AS EREDMÉNYEI:

  • Costa Brava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 1. hely
  • Eger Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Eger Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Vltava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 1. hely, CEZ historic abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:

  • 2008. C korcsoport magyar bajnok
  • 2009. C korcsoport magyar bajnok
  • 2010. C korcsoport magyar bajnok
  • 2011. C korcsoport magyar bajnok
  • 2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2013. Historic CEZ-bajnok
  • 2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  • 2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  • 2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“