Wirtmann a spanyol oroszlánok barlangjában

Igen előkelő, 5-ös rajtszámot kapott Wirtmann Ferenc és Kerekes József a Historic Rali Európa-bajnokság harmadik futamán, az Asturias Ralin. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros vezeti a D csoportos Európa-bajnokságot, így az első napon négy E csoportos autó mögött, a D kategória élén rajtolhat.

Az Észak-Spanyolországban, Oviedo közelében, Pravia központtal megrendezett verseny különösen nehéznek ígérkezik, hiszen nagyon erős spanyol versenyzők és csapatok indulnak az Eb-n, akik kiegészülnek a nemzeti bajnokság mezőnyével.

Wirtmann legnagyobb ellenfele, a szintén Ford Escort Mk II-essel versenyző Jesús Ferreiro például a közelben lakik, ezeken a pályákon tanulta a raliversenyzés alapjait. Szintén kemény ellenfél lesz az osztrák Karl Wagner és a finn Pennti Veikkanen, akik a Fordnál erősebb Porsche 911 SC-vel állnak rajthoz.

A mezőny további érdekessége, hogy itt lesz Carlos Sainz bátyja, Antonio Sainz is, aki korábbi Ford Escortját, egy E csoportos Subaru Legacyra cserélte, de így is összesen tíz Escort áll rajthoz.

„Nagyon nehéz versenyre számítunk — mondta Wirtmann Ferenc, aki kedden és szerdán bejárta az összes pályát. — Négyszer mentünk végig mindegyik pályán. A historic Eb-n nincs korlátozva a pályabejárás, csak annyit adnak meg, hogy háromszor végig kell menned minden gyorsaságin, de ezt sem ellenőrzik.

A helyiek már a hétvége óta edzenek. Fontos is a jó helyismeret, mert az út széle sok helyen be van nőve fűvel és nem látszik, hol van alatta padka, ezért nagyon óvatosan kell kezelni a levágásokat. Az utak elég porosak, számítani lehet kihordásra is.

A négy tréingkör mellett az etapokat is le kellett járnunk, a rajttól a célig, a parc ferméig. 45 km/h-s átlagot adnak, de mindenki betartja a szabályt, ha egy biciklis megy elől, akkor nem előznek záróvonalon és tízzel halad a sor. Ebbe pedig nem fér bele egyetlen eltévedés sem.

Az idén a Costa Brava Ralin láttuk, milyen gyorsak a spanyolok, nem hiszem, hogy itt fel kellene vennünk velük a versenyt. Jó húzós tempóban fogunk kezdeni, de a legfontosabb, hogy célba érjünk és pontokat szerezzünk. Az év elején azt mondtam, hogy az Eb első két futama különösen fontos, most ezt úgy kell módosítanom, hogy mivel az első két versenyünk jól sikerült, innentől kezdve mindegyik az.“

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG D CSOPORT ÁLLÁSA KÉT FUTAM UTÁN

  • 1. Wirtmann Ferenc 36 pont
  • 2. Jesús Ferreiro 21 pont
  • 3. Jukka Aromaa 15 pont
  • 4. Eddy Van Den Hoorn 14 pont
  •     Karl Wagner 14 pont
  • 6. Pentti Veikkanen 2 pont

WIRTMANN FERENC 2018-AS EREDMÉNYEI:

  • Costa Brava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 1. hely
  • Eger Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Eger Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Vltava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 1. hely, CEZ historic abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:

  • 2008. C korcsoport magyar bajnok
  • 2009. C korcsoport magyar bajnok
  • 2010. C korcsoport magyar bajnok
  • 2011. C korcsoport magyar bajnok
  • 2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2013. Historic CEZ-bajnok
  • 2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  • 2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  • 2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax