Wirtmann a spanyol oroszlánok barlangjában

Igen előkelő, 5-ös rajtszámot kapott Wirtmann Ferenc és Kerekes József a Historic Rali Európa-bajnokság harmadik futamán, az Asturias Ralin. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros vezeti a D csoportos Európa-bajnokságot, így az első napon négy E csoportos autó mögött, a D kategória élén rajtolhat.

Az Észak-Spanyolországban, Oviedo közelében, Pravia központtal megrendezett verseny különösen nehéznek ígérkezik, hiszen nagyon erős spanyol versenyzők és csapatok indulnak az Eb-n, akik kiegészülnek a nemzeti bajnokság mezőnyével.

Wirtmann legnagyobb ellenfele, a szintén Ford Escort Mk II-essel versenyző Jesús Ferreiro például a közelben lakik, ezeken a pályákon tanulta a raliversenyzés alapjait. Szintén kemény ellenfél lesz az osztrák Karl Wagner és a finn Pennti Veikkanen, akik a Fordnál erősebb Porsche 911 SC-vel állnak rajthoz.

A mezőny további érdekessége, hogy itt lesz Carlos Sainz bátyja, Antonio Sainz is, aki korábbi Ford Escortját, egy E csoportos Subaru Legacyra cserélte, de így is összesen tíz Escort áll rajthoz.

„Nagyon nehéz versenyre számítunk — mondta Wirtmann Ferenc, aki kedden és szerdán bejárta az összes pályát. — Négyszer mentünk végig mindegyik pályán. A historic Eb-n nincs korlátozva a pályabejárás, csak annyit adnak meg, hogy háromszor végig kell menned minden gyorsaságin, de ezt sem ellenőrzik.

A helyiek már a hétvége óta edzenek. Fontos is a jó helyismeret, mert az út széle sok helyen be van nőve fűvel és nem látszik, hol van alatta padka, ezért nagyon óvatosan kell kezelni a levágásokat. Az utak elég porosak, számítani lehet kihordásra is.

A négy tréingkör mellett az etapokat is le kellett járnunk, a rajttól a célig, a parc ferméig. 45 km/h-s átlagot adnak, de mindenki betartja a szabályt, ha egy biciklis megy elől, akkor nem előznek záróvonalon és tízzel halad a sor. Ebbe pedig nem fér bele egyetlen eltévedés sem.

Az idén a Costa Brava Ralin láttuk, milyen gyorsak a spanyolok, nem hiszem, hogy itt fel kellene vennünk velük a versenyt. Jó húzós tempóban fogunk kezdeni, de a legfontosabb, hogy célba érjünk és pontokat szerezzünk. Az év elején azt mondtam, hogy az Eb első két futama különösen fontos, most ezt úgy kell módosítanom, hogy mivel az első két versenyünk jól sikerült, innentől kezdve mindegyik az.“

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG D CSOPORT ÁLLÁSA KÉT FUTAM UTÁN

  • 1. Wirtmann Ferenc 36 pont
  • 2. Jesús Ferreiro 21 pont
  • 3. Jukka Aromaa 15 pont
  • 4. Eddy Van Den Hoorn 14 pont
  •     Karl Wagner 14 pont
  • 6. Pentti Veikkanen 2 pont

WIRTMANN FERENC 2018-AS EREDMÉNYEI:

  • Costa Brava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 1. hely
  • Eger Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Eger Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Vltava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 1. hely, CEZ historic abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:

  • 2008. C korcsoport magyar bajnok
  • 2009. C korcsoport magyar bajnok
  • 2010. C korcsoport magyar bajnok
  • 2011. C korcsoport magyar bajnok
  • 2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2013. Historic CEZ-bajnok
  • 2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  • 2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  • 2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért világbajnokok ellen bizonyított

Soha sem kellett még ennyi világ-, Európa- és olasz bajnok ellen bizonyítania Krózser Menyhértnek, aki pályafutása legerősebb mezőnyébe csöppent a WSK Super Master Series harmadik fordulóján. A Brilliant Driver Program versenyzője azonban cseppet sem illetődött meg, az időmérő csoportjában egy 5. hellyel tette le a névjegyét.

﹡ WSK Super Master Series – 3. futam, Franciacorta (Olaszország), 2024. február 16–18.

A KZ kategória a gokartversenyzés csúcsa, ahol nem ritka, hogy valaki akár húsz év tapasztalattal is versenyezzen. Éppen ezért szokták a kategóriát két csoportra, KZ-re és KZ2-re osztani. Előbbiben a rutinos, eredményes versenyzők indulnak – például a korábbi KZ2-es világ- és Európa-bajnokok –, míg a KZ2-t alapvetően utánpótlás kategóriának szánják. Ritkán versenyez egy mezőnyben a KZ és a KZ2, azonban ahol ezt megteszik, ott igazi tűzijátékot láthatnak a szurkolók.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

Ez történt Franciacortában, a WSK Super Master Series harmadik futamán, ahol rekordszámú, 85 fő nevezett KZ2-be (ez volt az összevont kategória neve). De nem csak sokan voltak, hanem erősek is, hiszen szokatlan módon több egykori világ-, Európa és olasz bajnok is rajthoz állt.

Krózser Menyhért, ahogyan megszokhattuk tőle, örült a kihívásnak és hogy a gokartversenyzés legjobbjaival mérheti össze tudását. Az időmérőn alaposan oda is tette magát és csoportjában 5., míg összesített értékelésben 15. lett.

Az előfutamok során kuplunghibával küzdött, ami miatt a rajtjai nem voltak tökéletesek, ennek ellenére három top 9-es eredményt ért el. A második előfutamban azonban kilökték, így ott utolsó helyen végzett. Ez eléggé rányomta a bélyegét a további szereplésére, hiszen ennek az egy mozzanatnak köszönhetően 15 helyet veszített az előfutamok során és a 29.-en jutott tovább.

Az elődöntőben és a döntőben fékhiba hátráltatta ugyan, de így is mind a kétszer – ahogy már megszokhattuk tőle – javított a pozícióján és végül a 25. helyen fejezte be a döntőt.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

„Ez volt a legerősebb mezőny, amiben valaha versenyeztem – mondta Krózser Menyhért. – A franciacortai pályát ismerem és szeretem is, nagyon készültem erre a hétvégére.

Az időmérő jól sikerült. Ennyi világ- és Európa-bajnok között a 15. helyezés szerintem nagyon jó eredmény. Főleg, ha belegondolsz abba, hogy volt olyan ellenfelem, aki már akkor ebben a kategóriában versenyzett, amikor én elkezdtem gokartozni. Gondolhatod, hogy mekkora rutinjuk van, de éppen ezért volt nagy kihívás ellenük versenyezni.

Nagyon bosszantott, amikor a második előfutamban kilöktek, egy teljesen érthetetlen manőverrel. Ezzel sokat buktam, ha olyan eredményt tudtam volna elérni, mint a többi előfutamon, akkor a 14–15. helyen juthattam volna tovább.

Az előfutamokon kuplung problémám volt, ami a rajtnál hátráltatott, vasárnap pedig a fék nem működött rendesen.

Mindent egybevetve, úgy érzem, hogy a hétvégéből kihoztam a lehető legtöbbet, iszonyúan sokat lehet fejlődni ilyen ellenfelek között, ilyen harcias környezetben. Két hét múlva még jobb leszek.“

A WSK Super Master Series március 1–3-a között zárul Krózser Menyhért egyik kedvenc pályáján, Sarnóban.

Krózser Menyhért, BDP Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 85
Időmérő csoport: 5.
Időmérő: 13.
CE előfutam: 8.
CD előfutam: 34. (baleset miatt kiesett)
AC előfutam: 7.
BC előfutam: 9.
Előfutamok összesített: 29.
A Elődöntő: 14.
Elődöntő utáni összesített: 27.
Döntő: 25.

A Brilliant Driver Program együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program