Wirtmann a spanyol oroszlánok barlangjában

Igen előkelő, 5-ös rajtszámot kapott Wirtmann Ferenc és Kerekes József a Historic Rali Európa-bajnokság harmadik futamán, az Asturias Ralin. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros vezeti a D csoportos Európa-bajnokságot, így az első napon négy E csoportos autó mögött, a D kategória élén rajtolhat.

Az Észak-Spanyolországban, Oviedo közelében, Pravia központtal megrendezett verseny különösen nehéznek ígérkezik, hiszen nagyon erős spanyol versenyzők és csapatok indulnak az Eb-n, akik kiegészülnek a nemzeti bajnokság mezőnyével.

Wirtmann legnagyobb ellenfele, a szintén Ford Escort Mk II-essel versenyző Jesús Ferreiro például a közelben lakik, ezeken a pályákon tanulta a raliversenyzés alapjait. Szintén kemény ellenfél lesz az osztrák Karl Wagner és a finn Pennti Veikkanen, akik a Fordnál erősebb Porsche 911 SC-vel állnak rajthoz.

A mezőny további érdekessége, hogy itt lesz Carlos Sainz bátyja, Antonio Sainz is, aki korábbi Ford Escortját, egy E csoportos Subaru Legacyra cserélte, de így is összesen tíz Escort áll rajthoz.

„Nagyon nehéz versenyre számítunk — mondta Wirtmann Ferenc, aki kedden és szerdán bejárta az összes pályát. — Négyszer mentünk végig mindegyik pályán. A historic Eb-n nincs korlátozva a pályabejárás, csak annyit adnak meg, hogy háromszor végig kell menned minden gyorsaságin, de ezt sem ellenőrzik.

A helyiek már a hétvége óta edzenek. Fontos is a jó helyismeret, mert az út széle sok helyen be van nőve fűvel és nem látszik, hol van alatta padka, ezért nagyon óvatosan kell kezelni a levágásokat. Az utak elég porosak, számítani lehet kihordásra is.

A négy tréingkör mellett az etapokat is le kellett járnunk, a rajttól a célig, a parc ferméig. 45 km/h-s átlagot adnak, de mindenki betartja a szabályt, ha egy biciklis megy elől, akkor nem előznek záróvonalon és tízzel halad a sor. Ebbe pedig nem fér bele egyetlen eltévedés sem.

Az idén a Costa Brava Ralin láttuk, milyen gyorsak a spanyolok, nem hiszem, hogy itt fel kellene vennünk velük a versenyt. Jó húzós tempóban fogunk kezdeni, de a legfontosabb, hogy célba érjünk és pontokat szerezzünk. Az év elején azt mondtam, hogy az Eb első két futama különösen fontos, most ezt úgy kell módosítanom, hogy mivel az első két versenyünk jól sikerült, innentől kezdve mindegyik az.“

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG D CSOPORT ÁLLÁSA KÉT FUTAM UTÁN

  • 1. Wirtmann Ferenc 36 pont
  • 2. Jesús Ferreiro 21 pont
  • 3. Jukka Aromaa 15 pont
  • 4. Eddy Van Den Hoorn 14 pont
  •     Karl Wagner 14 pont
  • 6. Pentti Veikkanen 2 pont

WIRTMANN FERENC 2018-AS EREDMÉNYEI:

  • Costa Brava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 1. hely
  • Eger Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Eger Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Vltava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 1. hely, CEZ historic abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:

  • 2008. C korcsoport magyar bajnok
  • 2009. C korcsoport magyar bajnok
  • 2010. C korcsoport magyar bajnok
  • 2011. C korcsoport magyar bajnok
  • 2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2013. Historic CEZ-bajnok
  • 2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  • 2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  • 2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.