Wirtmann abszolút első hellyel zárta az évet

Az abszolút első helyet szerezte meg Wirtmann Ferenc és Barna György a Mecsek Rali Historic Rali-Európa-bajnoki futamon. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros ezzel idei második győzelmét aratta az Eb D csoportjában és hatodszorra voltak a leggyorsabbak a D3-as kategóriában.

Wirtmann_Mecsek 2015_3

Wirtmann az Európa-bajnokságon, a D csoport második helyén végzett (Barna nem minden versenyen navigált neki, ezért őt hivatalosan nem értékelik). A páros a Közép-Európai Zónakupa (CEZ) historic bajnokságát is megnyerte. A Historic Országos Ralibajnokságban a C csoport bajnokságát már korábban megnyerték, a Mecsek Ralin elért eredményükkel pedig a historic abszolút bajnokságban is az élen végeztek. Így összesen három bajnoki és egy második helyezést szereztek az idén.

Wirtmann_Mecsek 2015_6

„A bajnokságok nagy része eldőlt a verseny előtt, de egy Mecsek Ralit soha sem lehet félvállról venni” – mondta Wirtmann Ferenc. „Főleg nem október végén, amikor eső, sár, kihordás, páralecsapódás, sötét, minden volt, ami egy igazi, jó nehéz verseny kelléke.”

Wirtmann_Mecsek 2015_2

„A sarat külön élveztem, mert ilyenkor muszáj megúsztatni az autót és az Escorttal nagyon jó keresztbe csapatni. Egy kisebb kalandunk volt, amikor már a megúsztatás sem segített. Harminccal–negyvennel elindult az autó féktávon és úgy tűnt, hogy egyenesen megyünk az erdőig, de aztán, ha nem is az ideális íven, de sikerült befordítanom.”

Wirtmann_Mecsek 2015_5

„Győzni mindig jó és nagyon jót is autóztunk, úgyhogy a mi teljesítményünkkel elégedett vagyok. Azt sajnálom, hogy kevés külföldi jött, a csoportunkból nem voltak itt a porschések, pedig velük szívesen megmérkőztem volna hazai pályán.”

Wirtmann_Mecsek 2015_4

„A három bajnoki címmel és az Eb 2. helyezéssel ez pályafutásom legeredményesebb szezonja. Mindenkinek köszönöm, aki ehhez hozzásegített.”

Historic Rali-Európa-bajnokság D korcsoport bajnokság végeredménye:

  1. Carlo Marenzana, Porsche 911 SC, 114 pont
  2. Wirtmann Ferenc, Ford Escort Mk II, 98 pont
  3. Maurizio Pagella, Porsche 911 SC, 80 pont
  4. Leitold Károly, Fiat Abarth 131 Rally, 48 pont
  5. Joaquin Domenech, Seat Panda 45, 3 pont
  6. Marc Valliccioni, Renault 5 Turbo, 1 pont

Wirtmann_Mecsek 2015_7

Wirtmann Ferenc 2015-ös eredményei:

Costa Brava Rali, D csoport 2. hely, D3 kategória 1. hely

Eger Rali, 1. futam C csoport 1. hely

Eger Rali, 2. futam C csoport 1. hely

Sanremo Rali, műszaki hiba miatt kiesett

Vltava Rali, D csoport 1. hely, D3 kategória 1. hely

Akropolisz Rali, D csoport 2. hely, D3 kategória 1. hely

Fehérvár Rali, C csoport 1. hely

Bohemia Rali, D csoport 2. hely, D3 kategória 1. hely

Baranya Kupa, C csoport 1. hely

Alpi Orientali Rali, D csoport 2. hely, D3 kategória 1. hely

Mecsek Rali, D csoport 1. hely, D3 kategória 1. hely

Wirtmann_Mecsek 2015_1

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2015-ös naptára:

  • július 17. Auto24 Rally Estonia Historic (Észtország)
  • július 10. Rally Bohemia Historic (Csehország)
  • június 25. Ypres Historic Rally (Belgium)
  • június 12. Historic San Marino Rally 2015 (San Marino)
  • május 28. 14th Historic Acropolis Rally (Görögország)
  • március 13. 63 Rally Costa Brava (Spanyolország)
  • április 8. 30° Sanremo Rally Storico (Olaszország)
  • április 24. 24. Historic Vltava Rallye (Csehország)
  • május 1. International Rally of the Lakes (Írország)
  • május 15. Rally of Spain (Spanyolország)
  • augusztus 6. Lahti Historic Rally (Finnország)
  • augusztus 27. 20° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország)
  • szeptember 17. XXVII Rally Elba Storico (Olaszország)
  • október 2. 7 Rallye De Asturias Histórico (Spanyolország)
  • október 16. 49. Mecsek Rallye (Magyarország)

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei:

  1. C korcsoport magyar bajnok
  2. C korcsoport magyar bajnok
  3. C korcsoport magyar bajnok
  4. C korcsoport magyar bajnok
  5. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  6. Historic CEZ-bajnok
  7. Historic Eb. C korcsoport 4.
  8. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“