Wirtmann akár a hétvégén bajnok lehet

32 pont előnnyel vág neki a CEZ Historic Ralibajnokság idei utolsó előtti versenyének Wirtmann Ferenc és Barna György. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros így az osztrák Arbö Ralin, már a hétvégén bajnok lehet. Wirtmann azonban nem türelmetlen:

Wirtmann_Velenje2 (Large)

„Nagyon szorosan alakul az idei CEZ Historic bajnokság. A 32 pont elég nagy előnynek tűnik, de egyáltalán nem behozhatatlan. A második és a negyedik helyezettet pedig csak egy pont választja el egymástól, úgyhogy három komoly ellenfelünk is van.

Egy jó szerepléssel és némi szerencsével már a hétvégén bajnokok lehetünk, de nem ez a célunk. Szeretnénk jót versenyezni, és tökéletesen elégedett lennék, ha a Mecsek Ralin nyernénk meg a bajnokságot.

Wirtmann_Vltava09 (Large)

Az Arbö Rali pályái homlokegyenest ellentétesek az Alpi Orientali szakaszaival, amiken három hete versenyeztünk. Ott szűk hegyi szerpentinen zajlott a verseny, itt inkább széles és gyors pályák dominálnak. Többnyire jó minőségű aszfalton versenyzünk, de van egy-két murvás betét is.

Jó versenyre számítok, és ha meg tudjuk őrizni a vezető helyünket a bajnokságban, akkor már elégedett leszek.”

A Wirtmann–Barna kettős 2013-as CEZ-eredményei*:
Rebenland Rali 2. hely
Eger Rali 1. hely
Vltava Rali 1. hely
Saturnus Rali 1. hely
Velenje Rali 1. hely
Alpi Orientali Rali 5. hely
*CEZ-helyezések

A CEZ Historic-ralibajnokság állása hét futam után:
1. Wirtmann 108
2. Wiegner 76
3. Mekler 75
4. Wagner 75
5. Pasutti 57
6. Pedro 50
7. Jiratko 49
8. Valenta 40
9. Zampaglione 33
9. Corredig 33

Wirtmann_Vltava04 (Large)

A CEZ Historic-ralibajnokság 2013-as naptára:
március 22–23. Rebenland Rali (Ausztria)
április 6–7. Eger Rali (Magyarország)
április 20–21. Vltava Rali (Csehország)
május 10–11. Saturnus Rali (Szlovénia)
június 1–2. Piancavallo Rali (Olaszország)
június 8–9. Velenje Rali (Szlovénia)
szeptember 1. Alpi Orientali (Olaszország)
szeptember 20–21. ARBÖ Rali (Ausztria)
november 8–9. Mecsek Rali (Magyarország)

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax