Wirtmann: Aki számít, az mindenki itt lesz – Mecsek Rali előzetes

Pécsen rendezik a historic rali-Európa-bajnokság utolsó, kettes szorzójú versenyét, amelyen Wirtmann Ferenc és Barna György számára a C korcsoport bajnokságának negyedik helye a tét. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott párosnak ehhez a csoport második helyét kellene megszereznie, amire Wirtmann szerint elég kicsi az esély a Ford Escort Mk I-essel, így az elsődleges célja a tisztes helytállás hazai pályán.

Wirtmann_Baranya_079B7061 (Large)

„Az előzetes nevezési lista alapján mindenki itt lesz a C csoportban, aki számít: Myrsell, da Zanche, Jensen, mind Porschéval” – mondta Wirtmann. „A hazai pálya előnyét élvezni fogjuk, de a Mecsek gyors útjain a Ford Escorttal nem sok esélyünk van a Porschék ellen. Főleg, ha jó sofőrök vezetik. Márpedig az Eb élmezőnye nagyon jó sofőrökből áll.”

Wirtmann_Vltava2

„Nem tudom eldönteni, hogy mi a jó taktika, gyorsan menni és megpróbálni elcsípni a Porschék végét, vagy a biztos célba érésre játszani. Ez a dilemma egyébként a rajtig fog tartani, onnantól kezdve nyomni fogom és szeretnénk a hazai futamunkon tisztes helytállással befejezni az idei Eb-szezont.”

2MP_9935 (Large)

„A bajnokságban jelenleg az ötödik helyen állunk. Ha a Mecsek Ralin a csoport második helyén végzünk, akkor lehetünk év végén negyedikek. Viszont bármi történik, akkor is mi leszünk a legjobb nem porschés versenyzők a C csoportban.”

1SR_5800 (Large)

Wirtmann Ferenc 2014-es eredményei:

  1. Rally Costa Brava (historic Eb): C3 kategória 3. helyezés, C csoport 6. helyezés

Vredestein Miskolc Rali (historic ob) 1. futam: D csoport 1. helyezés

Vredestein Miskolc Rali (historic ob): D csoport 1. helyezés

29° Sanremo Rally Storico (historic Eb): C3 kategória 2. helyezés, C csoport 6. helyezés

Historic Rallye Vltava (historic Eb): C3 kategória 1. helyezés, C csoport 3. helyezés

13th Historic Acropolis Rally (historic Eb) aszfalt: C3 kategória 1. helyezés, C csoport 3. helyezés

13th Historic Acropolis Rally (historic Eb) murva: C3 kategória 1. helyezés, C csoport 4. helyezés

Baranya Kupa (historic ob): D csoport 1. helyezés

XXVI Rally Elba Storico (historic Eb): kiállt

IMG_2416 copia (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) állása 12 futam után:

  1. Mats Myrsell (S) Porsche Carrera 261 pont
  2. Lucio da Zanche (I) Porsche Carrera 261 pont
  3. Valter Chris Jensen (N) Porsche Carrera 180 pont
  4. Carlo Falcone (I) Porsche 914 160 pont
  5. Wirtmann Ferenc (H) Ford Escort RS 136 pont
  6. Anders Johnsen (S) Porsche Carrera 129 pont
  7. Mekler László (H) Alfa Romeo GTA 97 pont
  8. Pietro Corredig (I) BMW 2002 TI 74 pont
  9. Nicholas Montini (I) Porsche Carrera RS 60 pont
  10. Villu Mättik (EE) VAZ 2101 51 pont

Wirtmann_Vltava3

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) navigátorok, állása 12 futam után:

  1. Esko Junttila (S) 261 pont
  2. Giulio Oberti (I) 261 pont
  3. Erik Pedersen (N) 180 pont
  4. Pietro Ometto (I) 133 pont
  5. Ingrid Johnsen (S) 129 pont
  6. Mekler-Mikó Edit (H) 97 pont
  7. Barna György (H) 85 pont
  8. Sonia Borghese (I) 74 pont
  9. Arvo Maslenikov (EE) 51 pont
  10. Gerard Conway (IRL) 45 pont

SVC_3052 (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság csapatverseny állása 12 futam után:

  1. Historic Rally Club Finland 465 pont
  2. Tractive Motorsport 390 pont
  3. Rododendri Historic Rally 372 pont
  4. Scuderia Coppa Amici 291 pont
  5. Profil Racing Team 261 pont
  6. Black Motorsport 219 pont
  7. Winners Rally Team 252 pont
  8. Rally Club Sandro Munari 180 pont
  9. Circolo Della Biella 133 pont
  10. SK Villu 51 pont
  11. Escuderia Madrid Historicos 35 pont

079B2022 (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2014-es naptára:

február 28., Rallye de España (Spanyolország) 2-es szorzó

március 14., 62 Rally Costa Brava (Spanyolország) 3-as szorzó

április 4., 29° Sanremo Rally Storico (Olaszország) 3-as szorzó

május 2., International Rally of the Lakes (Írország) 3-as szorzó

május 16., 23. Historic Rallye Vltava (Csehország) 2-es szorzó

június 5., 13th Historic Acropolis Rally (Görögország) két külön verseny 3-as szorzó

június 20., Ypres Historic Rally (Belgium) 2-es szorzó

július 3., Historic San Marino Rally (San Marino) 2-es szorzó

július 18., Auto24 Rally Estonia (Észtország) 2-es szorzó

augusztus 7., Lahti Historic Rally (Finnország) 3-as szorzó

augusztus 28., 19° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország) 2-es szorzó

szeptember 18., XXVI Rally Elba Storico (Olaszország) 3-as szorzó

október 3., 6 Rallye de Asturias Historico (Spanyolország) 1-es szorzó

október 17., 48. Mecsek Rallye (Magyarország) 2-es szorzó

Wirtmann_CostaBrava1 (Large)

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei

2008. C korcsoport bajnok

2009. C korcsoport bajnok

2010. C korcsoport bajnok

2011. C korcsoport bajnok

2012. C korcsoport bajnok, Historic CEZ-bajnok

2013. Historic CEZ-bajnok

Wirtmann_CostaBrava4 (Large)

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax