Wirtmann: Aki számít, az mindenki itt lesz – Mecsek Rali előzetes

Pécsen rendezik a historic rali-Európa-bajnokság utolsó, kettes szorzójú versenyét, amelyen Wirtmann Ferenc és Barna György számára a C korcsoport bajnokságának negyedik helye a tét. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott párosnak ehhez a csoport második helyét kellene megszereznie, amire Wirtmann szerint elég kicsi az esély a Ford Escort Mk I-essel, így az elsődleges célja a tisztes helytállás hazai pályán.

Wirtmann_Baranya_079B7061 (Large)

„Az előzetes nevezési lista alapján mindenki itt lesz a C csoportban, aki számít: Myrsell, da Zanche, Jensen, mind Porschéval” – mondta Wirtmann. „A hazai pálya előnyét élvezni fogjuk, de a Mecsek gyors útjain a Ford Escorttal nem sok esélyünk van a Porschék ellen. Főleg, ha jó sofőrök vezetik. Márpedig az Eb élmezőnye nagyon jó sofőrökből áll.”

Wirtmann_Vltava2

„Nem tudom eldönteni, hogy mi a jó taktika, gyorsan menni és megpróbálni elcsípni a Porschék végét, vagy a biztos célba érésre játszani. Ez a dilemma egyébként a rajtig fog tartani, onnantól kezdve nyomni fogom és szeretnénk a hazai futamunkon tisztes helytállással befejezni az idei Eb-szezont.”

2MP_9935 (Large)

„A bajnokságban jelenleg az ötödik helyen állunk. Ha a Mecsek Ralin a csoport második helyén végzünk, akkor lehetünk év végén negyedikek. Viszont bármi történik, akkor is mi leszünk a legjobb nem porschés versenyzők a C csoportban.”

1SR_5800 (Large)

Wirtmann Ferenc 2014-es eredményei:

  1. Rally Costa Brava (historic Eb): C3 kategória 3. helyezés, C csoport 6. helyezés

Vredestein Miskolc Rali (historic ob) 1. futam: D csoport 1. helyezés

Vredestein Miskolc Rali (historic ob): D csoport 1. helyezés

29° Sanremo Rally Storico (historic Eb): C3 kategória 2. helyezés, C csoport 6. helyezés

Historic Rallye Vltava (historic Eb): C3 kategória 1. helyezés, C csoport 3. helyezés

13th Historic Acropolis Rally (historic Eb) aszfalt: C3 kategória 1. helyezés, C csoport 3. helyezés

13th Historic Acropolis Rally (historic Eb) murva: C3 kategória 1. helyezés, C csoport 4. helyezés

Baranya Kupa (historic ob): D csoport 1. helyezés

XXVI Rally Elba Storico (historic Eb): kiállt

IMG_2416 copia (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) állása 12 futam után:

  1. Mats Myrsell (S) Porsche Carrera 261 pont
  2. Lucio da Zanche (I) Porsche Carrera 261 pont
  3. Valter Chris Jensen (N) Porsche Carrera 180 pont
  4. Carlo Falcone (I) Porsche 914 160 pont
  5. Wirtmann Ferenc (H) Ford Escort RS 136 pont
  6. Anders Johnsen (S) Porsche Carrera 129 pont
  7. Mekler László (H) Alfa Romeo GTA 97 pont
  8. Pietro Corredig (I) BMW 2002 TI 74 pont
  9. Nicholas Montini (I) Porsche Carrera RS 60 pont
  10. Villu Mättik (EE) VAZ 2101 51 pont

Wirtmann_Vltava3

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) navigátorok, állása 12 futam után:

  1. Esko Junttila (S) 261 pont
  2. Giulio Oberti (I) 261 pont
  3. Erik Pedersen (N) 180 pont
  4. Pietro Ometto (I) 133 pont
  5. Ingrid Johnsen (S) 129 pont
  6. Mekler-Mikó Edit (H) 97 pont
  7. Barna György (H) 85 pont
  8. Sonia Borghese (I) 74 pont
  9. Arvo Maslenikov (EE) 51 pont
  10. Gerard Conway (IRL) 45 pont

SVC_3052 (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság csapatverseny állása 12 futam után:

  1. Historic Rally Club Finland 465 pont
  2. Tractive Motorsport 390 pont
  3. Rododendri Historic Rally 372 pont
  4. Scuderia Coppa Amici 291 pont
  5. Profil Racing Team 261 pont
  6. Black Motorsport 219 pont
  7. Winners Rally Team 252 pont
  8. Rally Club Sandro Munari 180 pont
  9. Circolo Della Biella 133 pont
  10. SK Villu 51 pont
  11. Escuderia Madrid Historicos 35 pont

079B2022 (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2014-es naptára:

február 28., Rallye de España (Spanyolország) 2-es szorzó

március 14., 62 Rally Costa Brava (Spanyolország) 3-as szorzó

április 4., 29° Sanremo Rally Storico (Olaszország) 3-as szorzó

május 2., International Rally of the Lakes (Írország) 3-as szorzó

május 16., 23. Historic Rallye Vltava (Csehország) 2-es szorzó

június 5., 13th Historic Acropolis Rally (Görögország) két külön verseny 3-as szorzó

június 20., Ypres Historic Rally (Belgium) 2-es szorzó

július 3., Historic San Marino Rally (San Marino) 2-es szorzó

július 18., Auto24 Rally Estonia (Észtország) 2-es szorzó

augusztus 7., Lahti Historic Rally (Finnország) 3-as szorzó

augusztus 28., 19° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország) 2-es szorzó

szeptember 18., XXVI Rally Elba Storico (Olaszország) 3-as szorzó

október 3., 6 Rallye de Asturias Historico (Spanyolország) 1-es szorzó

október 17., 48. Mecsek Rallye (Magyarország) 2-es szorzó

Wirtmann_CostaBrava1 (Large)

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei

2008. C korcsoport bajnok

2009. C korcsoport bajnok

2010. C korcsoport bajnok

2011. C korcsoport bajnok

2012. C korcsoport bajnok, Historic CEZ-bajnok

2013. Historic CEZ-bajnok

Wirtmann_CostaBrava4 (Large)

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Foto: Brilliant Driver Program

Brilliant Driver Program – Why is a pre-season test important? And why do you need three of them?

As in most sports, karting is also about pre-season preparation. That’s why the Brilliant Driver Program team has prepared three themed tests for the season opener. 

With four drivers in three categories, the Brilliant Driver Program – BDP Team – will be competing in this year’s Hungarian and international karting championships. 

Last year Balázs Juráncsik competed in the SeniorMax category, this year he switched to DD2. 

Marci Fally will start his second season in JuniorMax, while his younger brother, last year’s MiniMax Hungarian champion Markó Fally will move up a category and continue in JuniorMax. All three will focus on the international series, especially the Central European Rotax Max Challenge (CEE).

Foto: Brilliant Driver Program

Joining the BDP Team this year is Marcus Papp from Sweden, who will compete in MiniMax in the Hungarian championship. 

„Preparation at the beginning of the year is also very important in karting,” said Róbert Kurgyis, team manager of the BDP Team. – Three of our four drivers changed categories, so we had to prepare even more thoroughly. 

We started testing in January in Jesolo. Here we were lucky with the weather, as the wet track required less effort from the drivers, which made it easier for them to learn. 

Foto: Brilliant Driver Program

This was followed by a test in Kecskemét, which was specifically designed to give our drivers a more serious fitness session on the dry asphalt. All of them have a fitness programme, but kart racing requires special muscles that can almost only be acquired through karting. 

Our third test was again in Jesolo, a week before the CEE Bonus Cup. Here we were in the final phase of preparation. We tried several settings on each kart. It is important to rely on the feedback of the drivers as well as the stopwatch. The whole programme was set up so that there was always progress by the end of the day. And at the end of the three-day test, all four of our drivers got out of the kart feeling satisfied and motivated. 

Balázs Juráncsik has made good progress and I think we can even fight for victory in DD2 with him. 

Foto: Brilliant Driver Program

Marci Fally and Markó Fally have also made a lot of progress. They are two very talented youngsters. Marci is getting a better lead in JuniorMax. Markó had a successful year in MiniMax last year, this year he will have a big challenge in JuniorMax, but he is making serious progress. I expect a good performance from both of them in qualifying. With them we are aiming for continuous improvement. 

Marcus Papp was with us for the two tests in Jesolo. He has previously competed in the Swedish championship. He still has a lot to learn, but he is a very intelligent and determined driver who shows a tremendous desire to improve. He’s got better and better at every entry. He will take part in two more tests in Kecskemét before the Hungarian Championships. 

In Jesolo, the BDP team was strengthened by Bertold Bors, who had a good result in DD2 at the Grand Finals last year. This time he was not a driver but a mechanic and coach. In the Brilliant Driver Programme we want to train complex drivers, and Berti’s introduction in a different role was part of this. He has done a very good job and we hope to see him in a racing overall as soon as possible.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

It was a great pleasure for us that while he was testing for BDP Team in Jesolo, Brilliant Driver Program driver Menyhért Krózser was doing a great job in the WSK Super Master Series in Franciacorta. We would like to congratulate him.” 

The BDP Team’s first race of the year will be in Jesolo from 23-25 February, where Balázs Juráncsik (DD2), Marci Fally (JuniorMax) and Markó Fally (JuniorMax) will compete in the CEE Bonus Cup.