Wirtmann: Árpádtetőtől már most bizsereg a tenyerem

Nem lesz hiány motivációban a hétvégén Wirtmann Ferenc és Kerekes Joti számára, akik a Ford Escort Mk II-essel, kedvenc pályáikon versenyezhetek, ráadásul az idei egyik legerősebb mezőnyben, nem utolsó sorban pedig a korábban elúszni látszott magyar bajnokságban is életben tarthatják bajnoki esélyeiket a Mecsek Ralin.

Wirtmann az elmúlt öt évben rendszeres résztvevője volt a Historic Rali-Európa-bajnokságnak, ám az idén nem nevezett a sorozatra, így a Mecsek Ralin sem szerezhet Eb-pontot, azonban abszolút értékelésben így is igen erős ellenfelekkel mérkőzhet meg.

Az Országos Historic Ralibajnokság szempontjából is fontos lesz a verseny. A D csoportban két és fél pont előnnyel vezetik a bajnokságot, abszolút értékelésben pedig 17 pont hátránnyal a másodikok.

A Mecsek Rali és a szezonzáró Nyíregyháza Rali is dupla szorzóval szerepel a bajnokságban, amelyeken 20–20, vagyis összesen 40 pont szerezhető, így gyakorlatilag minden nyitott.

„Joti tudja a pontokat én nem is nagyon számolom, ha összejön a bajnokság, akkor örülök neki, ha nem, akkor annak örülük, hogy jót versenyezhettünk az idén – mondta Wirtmann.

Nagyon készülünk a Mecsek Ralira, az árpádtetői gyorsaságitól már most bizsereg a tenyerem. A pályák többségét szeretem, Kisvaszar széles részéért nem rajongok, az nagyon szétüti az autót, de ott majd vigyázunk az Escortra.

Nagyon erősek lesznek az ellenfelek, talán az utóbbi évek legerősebb historic-Eb-mezőnye jön Pécsre. Mi Eb-pontokat ezúttal nem szerezhetünk, de attól még lehet versenyezni az ellenfelekkel. Sok lesz a Porsche, Lancia, Audi, BMW, E csoportos autók, de pont ettől lesz motiváló a verseny.

Az Escortunk jól áll, a múlt héten megérkezett Németországból Benito főmérnökúr, a hétvégén befejeztük az autó felkészítését. Én is tevékenyen részt vettem benne, paprikás krumplit főztem a srácoknak, terítette, mosogattam, szokás szerint én voltam a konyhás néni.

Benito, miután befejezte az autó felkészítését, kijelentette, hogy nyerni kell, úgyhogy, nem mondhatom, hogy nincs rajtunk nyomás.

Találkozunk Pécsen.“

CEZ HISTORIC RALIBAJNOKSÁG 2019

március 29–30. Eger Rali

április 6–7. Lavanttal Rali (Ausztria)

április 26–27. Vltava Rali (Csehország)

május 3–4. Tátra Rali (Szlovákia)

június 28–29. Zelezniki Rali (Szlovénia)

július 18–20. Weiz Rali (Ausztria)

augusztus 30–31. Alpi Orientali (Olaszország)

szeptember 20–21. Nova Goricia Rali (Szlovénia)

október 18–20. Kassa Rali (Szlovákia)

WIRTMANN FERENC 2019-es EREDMÉNYEI

Eger Rali: D csoport 1. hely, abszolút és CEZ historic 2. hely

Vltava Rali (Csehország): műszaki hiba miatt kiesett

Zelezniki Rali (Szlovénia): CEZ historic D csoport 1. hely, historic abszolút 2. hely

Hargita Rali (Románia): historic 1. hely, I3 kategória 1. hely

Baranya Kupa: D csoport 1. hely, abszolút 1. hely

Ózd Rali: D csoport 1. hely, abszolút 1. hely

Nova Gorica Rali (Szlovénia): CEZ historic D csoport 1. hely, historic abszolút 1. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

2008. C korcsoport magyar bajnok

2009. C korcsoport magyar bajnok

2010. C korcsoport magyar bajnok

2011. C korcsoport magyar bajnok

2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok

2013. Historic CEZ-bajnok

2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.

2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.

2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok

2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonnax

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program