Wirtmann: Árpádtetőtől már most bizsereg a tenyerem

Nem lesz hiány motivációban a hétvégén Wirtmann Ferenc és Kerekes Joti számára, akik a Ford Escort Mk II-essel, kedvenc pályáikon versenyezhetek, ráadásul az idei egyik legerősebb mezőnyben, nem utolsó sorban pedig a korábban elúszni látszott magyar bajnokságban is életben tarthatják bajnoki esélyeiket a Mecsek Ralin.

Wirtmann az elmúlt öt évben rendszeres résztvevője volt a Historic Rali-Európa-bajnokságnak, ám az idén nem nevezett a sorozatra, így a Mecsek Ralin sem szerezhet Eb-pontot, azonban abszolút értékelésben így is igen erős ellenfelekkel mérkőzhet meg.

Az Országos Historic Ralibajnokság szempontjából is fontos lesz a verseny. A D csoportban két és fél pont előnnyel vezetik a bajnokságot, abszolút értékelésben pedig 17 pont hátránnyal a másodikok.

A Mecsek Rali és a szezonzáró Nyíregyháza Rali is dupla szorzóval szerepel a bajnokságban, amelyeken 20–20, vagyis összesen 40 pont szerezhető, így gyakorlatilag minden nyitott.

„Joti tudja a pontokat én nem is nagyon számolom, ha összejön a bajnokság, akkor örülök neki, ha nem, akkor annak örülük, hogy jót versenyezhettünk az idén – mondta Wirtmann.

Nagyon készülünk a Mecsek Ralira, az árpádtetői gyorsaságitól már most bizsereg a tenyerem. A pályák többségét szeretem, Kisvaszar széles részéért nem rajongok, az nagyon szétüti az autót, de ott majd vigyázunk az Escortra.

Nagyon erősek lesznek az ellenfelek, talán az utóbbi évek legerősebb historic-Eb-mezőnye jön Pécsre. Mi Eb-pontokat ezúttal nem szerezhetünk, de attól még lehet versenyezni az ellenfelekkel. Sok lesz a Porsche, Lancia, Audi, BMW, E csoportos autók, de pont ettől lesz motiváló a verseny.

Az Escortunk jól áll, a múlt héten megérkezett Németországból Benito főmérnökúr, a hétvégén befejeztük az autó felkészítését. Én is tevékenyen részt vettem benne, paprikás krumplit főztem a srácoknak, terítette, mosogattam, szokás szerint én voltam a konyhás néni.

Benito, miután befejezte az autó felkészítését, kijelentette, hogy nyerni kell, úgyhogy, nem mondhatom, hogy nincs rajtunk nyomás.

Találkozunk Pécsen.“

CEZ HISTORIC RALIBAJNOKSÁG 2019

március 29–30. Eger Rali

április 6–7. Lavanttal Rali (Ausztria)

április 26–27. Vltava Rali (Csehország)

május 3–4. Tátra Rali (Szlovákia)

június 28–29. Zelezniki Rali (Szlovénia)

július 18–20. Weiz Rali (Ausztria)

augusztus 30–31. Alpi Orientali (Olaszország)

szeptember 20–21. Nova Goricia Rali (Szlovénia)

október 18–20. Kassa Rali (Szlovákia)

WIRTMANN FERENC 2019-es EREDMÉNYEI

Eger Rali: D csoport 1. hely, abszolút és CEZ historic 2. hely

Vltava Rali (Csehország): műszaki hiba miatt kiesett

Zelezniki Rali (Szlovénia): CEZ historic D csoport 1. hely, historic abszolút 2. hely

Hargita Rali (Románia): historic 1. hely, I3 kategória 1. hely

Baranya Kupa: D csoport 1. hely, abszolút 1. hely

Ózd Rali: D csoport 1. hely, abszolút 1. hely

Nova Gorica Rali (Szlovénia): CEZ historic D csoport 1. hely, historic abszolút 1. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

2008. C korcsoport magyar bajnok

2009. C korcsoport magyar bajnok

2010. C korcsoport magyar bajnok

2011. C korcsoport magyar bajnok

2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok

2013. Historic CEZ-bajnok

2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.

2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.

2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok

2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonnax

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.