Nem lesz hiány motivációban a hétvégén Wirtmann Ferenc és Kerekes Joti számára, akik a Ford Escort Mk II-essel, kedvenc pályáikon versenyezhetek, ráadásul az idei egyik legerősebb mezőnyben, nem utolsó sorban pedig a korábban elúszni látszott magyar bajnokságban is életben tarthatják bajnoki esélyeiket a Mecsek Ralin.
Wirtmann az elmúlt öt évben rendszeres résztvevője volt a Historic Rali-Európa-bajnokságnak, ám az idén nem nevezett a sorozatra, így a Mecsek Ralin sem szerezhet Eb-pontot, azonban abszolút értékelésben így is igen erős ellenfelekkel mérkőzhet meg.
Az Országos Historic Ralibajnokság szempontjából is fontos lesz a verseny. A D csoportban két és fél pont előnnyel vezetik a bajnokságot, abszolút értékelésben pedig 17 pont hátránnyal a másodikok.
A Mecsek Rali és a szezonzáró Nyíregyháza Rali is dupla szorzóval szerepel a bajnokságban, amelyeken 20–20, vagyis összesen 40 pont szerezhető, így gyakorlatilag minden nyitott.
„Joti tudja a pontokat én nem is nagyon számolom, ha összejön a bajnokság, akkor örülök neki, ha nem, akkor annak örülük, hogy jót versenyezhettünk az idén – mondta Wirtmann.
Nagyon készülünk a Mecsek Ralira, az árpádtetői gyorsaságitól már most bizsereg a tenyerem. A pályák többségét szeretem, Kisvaszar széles részéért nem rajongok, az nagyon szétüti az autót, de ott majd vigyázunk az Escortra.
Nagyon erősek lesznek az ellenfelek, talán az utóbbi évek legerősebb historic-Eb-mezőnye jön Pécsre. Mi Eb-pontokat ezúttal nem szerezhetünk, de attól még lehet versenyezni az ellenfelekkel. Sok lesz a Porsche, Lancia, Audi, BMW, E csoportos autók, de pont ettől lesz motiváló a verseny.
Az Escortunk jól áll, a múlt héten megérkezett Németországból Benito főmérnökúr, a hétvégén befejeztük az autó felkészítését. Én is tevékenyen részt vettem benne, paprikás krumplit főztem a srácoknak, terítette, mosogattam, szokás szerint én voltam a konyhás néni.
Benito, miután befejezte az autó felkészítését, kijelentette, hogy nyerni kell, úgyhogy, nem mondhatom, hogy nincs rajtunk nyomás.
Találkozunk Pécsen.“
CEZ HISTORIC RALIBAJNOKSÁG 2019
március 29–30. Eger Rali
április 6–7. Lavanttal Rali (Ausztria)
április 26–27. Vltava Rali (Csehország)
május 3–4. Tátra Rali (Szlovákia)
június 28–29. Zelezniki Rali (Szlovénia)
július 18–20. Weiz Rali (Ausztria)
augusztus 30–31. Alpi Orientali (Olaszország)
szeptember 20–21. Nova Goricia Rali (Szlovénia)
október 18–20. Kassa Rali (Szlovákia)
WIRTMANN FERENC 2019-es EREDMÉNYEI
Eger Rali: D csoport 1. hely, abszolút és CEZ historic 2. hely
Vltava Rali (Csehország): műszaki hiba miatt kiesett
Zelezniki Rali (Szlovénia): CEZ historic D csoport 1. hely, historic abszolút 2. hely
Hargita Rali (Románia): historic 1. hely, I3 kategória 1. hely
Baranya Kupa: D csoport 1. hely, abszolút 1. hely
Ózd Rali: D csoport 1. hely, abszolút 1. hely
Nova Gorica Rali (Szlovénia): CEZ historic D csoport 1. hely, historic abszolút 1. hely
WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI
2008. C korcsoport magyar bajnok
2009. C korcsoport magyar bajnok
2010. C korcsoport magyar bajnok
2011. C korcsoport magyar bajnok
2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
2013. Historic CEZ-bajnok
2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonnax