Wirtmann: Árpádtetőtől már most bizsereg a tenyerem

Nem lesz hiány motivációban a hétvégén Wirtmann Ferenc és Kerekes Joti számára, akik a Ford Escort Mk II-essel, kedvenc pályáikon versenyezhetek, ráadásul az idei egyik legerősebb mezőnyben, nem utolsó sorban pedig a korábban elúszni látszott magyar bajnokságban is életben tarthatják bajnoki esélyeiket a Mecsek Ralin.

Wirtmann az elmúlt öt évben rendszeres résztvevője volt a Historic Rali-Európa-bajnokságnak, ám az idén nem nevezett a sorozatra, így a Mecsek Ralin sem szerezhet Eb-pontot, azonban abszolút értékelésben így is igen erős ellenfelekkel mérkőzhet meg.

Az Országos Historic Ralibajnokság szempontjából is fontos lesz a verseny. A D csoportban két és fél pont előnnyel vezetik a bajnokságot, abszolút értékelésben pedig 17 pont hátránnyal a másodikok.

A Mecsek Rali és a szezonzáró Nyíregyháza Rali is dupla szorzóval szerepel a bajnokságban, amelyeken 20–20, vagyis összesen 40 pont szerezhető, így gyakorlatilag minden nyitott.

„Joti tudja a pontokat én nem is nagyon számolom, ha összejön a bajnokság, akkor örülök neki, ha nem, akkor annak örülük, hogy jót versenyezhettünk az idén – mondta Wirtmann.

Nagyon készülünk a Mecsek Ralira, az árpádtetői gyorsaságitól már most bizsereg a tenyerem. A pályák többségét szeretem, Kisvaszar széles részéért nem rajongok, az nagyon szétüti az autót, de ott majd vigyázunk az Escortra.

Nagyon erősek lesznek az ellenfelek, talán az utóbbi évek legerősebb historic-Eb-mezőnye jön Pécsre. Mi Eb-pontokat ezúttal nem szerezhetünk, de attól még lehet versenyezni az ellenfelekkel. Sok lesz a Porsche, Lancia, Audi, BMW, E csoportos autók, de pont ettől lesz motiváló a verseny.

Az Escortunk jól áll, a múlt héten megérkezett Németországból Benito főmérnökúr, a hétvégén befejeztük az autó felkészítését. Én is tevékenyen részt vettem benne, paprikás krumplit főztem a srácoknak, terítette, mosogattam, szokás szerint én voltam a konyhás néni.

Benito, miután befejezte az autó felkészítését, kijelentette, hogy nyerni kell, úgyhogy, nem mondhatom, hogy nincs rajtunk nyomás.

Találkozunk Pécsen.“

CEZ HISTORIC RALIBAJNOKSÁG 2019

március 29–30. Eger Rali

április 6–7. Lavanttal Rali (Ausztria)

április 26–27. Vltava Rali (Csehország)

május 3–4. Tátra Rali (Szlovákia)

június 28–29. Zelezniki Rali (Szlovénia)

július 18–20. Weiz Rali (Ausztria)

augusztus 30–31. Alpi Orientali (Olaszország)

szeptember 20–21. Nova Goricia Rali (Szlovénia)

október 18–20. Kassa Rali (Szlovákia)

WIRTMANN FERENC 2019-es EREDMÉNYEI

Eger Rali: D csoport 1. hely, abszolút és CEZ historic 2. hely

Vltava Rali (Csehország): műszaki hiba miatt kiesett

Zelezniki Rali (Szlovénia): CEZ historic D csoport 1. hely, historic abszolút 2. hely

Hargita Rali (Románia): historic 1. hely, I3 kategória 1. hely

Baranya Kupa: D csoport 1. hely, abszolút 1. hely

Ózd Rali: D csoport 1. hely, abszolút 1. hely

Nova Gorica Rali (Szlovénia): CEZ historic D csoport 1. hely, historic abszolút 1. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

2008. C korcsoport magyar bajnok

2009. C korcsoport magyar bajnok

2010. C korcsoport magyar bajnok

2011. C korcsoport magyar bajnok

2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok

2013. Historic CEZ-bajnok

2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.

2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.

2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok

2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonnax

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax