Wirtmann Ausztriában kezdi a szezont

Ausztriában, a Rebenland Ralin kezdi az idei szezont Wirtmann Ferenc és Barna György. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros Ford Escort Mk I-esével a Rali Historic Közép-Európai Zónakupában (CEZ) szeretne pontot gyűjteni, illetve két héttel a Historic Országos Ralibajnokság nyitófutama előtt jó felkészülésnek szánják a versenyt.

Wirtmann2 (Medium)

„Rengeteg okot tudnék felsorolni, hogy miért választottuk a Rebenland Ralit, de a leglényegesebb az, hogy a hosszú téli szünet után végre újra autóba ülhessünk. Nagy öröm számunkra, hogy csapatunk oszlopos tagja, Léhi Sanyi is velünk lesz a versenyen. Kell ennél több?” – mondta Wirtmann Ferenc.

„Hogy tétje is legyen a versenynek, ez a CEZ historic-ralibajnokság nyitó futama. Az idén komolyan vesszük a CEZ-t, hiszen szeretnénk megvédeni a bajnoki címünket, ezért mindenképpen pontszerzésben reménykedem.”

IMG_1394 (Medium)

„Évekkel ezelőtt többször is versenyeztem Ausztriában, de historic-autóval még nem jártam ott. Idegen körülmények között fogunk versenyezni, sőt azzal riogatnak, hogy hó és jég is lehet a pályákon, úgyhogy most, az indulás előtt még beszereztem négy hógumit.”

„Szeretek idegen pályákon, nehéz körülmények között versenyezni. Egy ilyen verseny után Egerben, az ismert pályákon sokkal könnyedebben tudunk majd menni. Úgyhogy felkészülési versenynek is nagyon jó lesz.”

IMG_1255 (Medium)

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax