Wirtmann autót és csoportot vált az Eb-n – Costa Brava Rali előzetes

Új autóval és új csoportban áll rajthoz az idei historic rali-Európa-bajnokságon Wirtmann Ferenc és Barna György. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros a jól megszokott Ford Escort Mk I-est egy újabb Mk II-esre cserélte, amivel tavaly már a magyar bajnokságban is láthattuk őket versenyezni. Mivel ez az autó fiatalabb homologizációjú, ezért a D korcsoportban állnak rajthoz vele. A páros első versenye a hétvégén zajló Costa Brava Rali lesz. Céljuk a versenyen és a bajnokságban is dobogón végezni.

2014BaranyaKupaWirtmann (Large)

„Már tavaly elkészült az Mk II-esünk, amivel azért mentünk a magyar bajnokságban, hogy minden hiba kijöjjön rajta és kiforrja magát” – mondta Wirtmann Ferenc. „Egy hete, még a verseny előtti teszten is fejlesztettünk rajta. A váltóval van egy kis gondunk. Kettő ment tönkre eddig az autóban, most egy harmadik van benne és a másik kettő is felújítva itt van velünk, tartalékba. Három különböző helyről szereztük be őket, úgyhogy lassan elmondhatom, nincs olyan pontja a világnak, ahonnan ne lenne egy váltónk; remélem most már működni is fognak.”

SAE_4400 (Large)

„A Costa Brava Ralin a 17-es rajtszámot kaptuk, ami nagyon előkelő, hiszen csak Lancia Delta Integrale, 037-es, Porsche 911 RS és egy Ford Sierra Cosworth van előttünk, úgyhogy igazán nem panaszkodhatunk a társaságra. 110 induló van, akik közül nem nevezett mindenki az Eb-re, de így sem lesz egyszerű dolgunk.”

079B3597 (Large)

„Az elsődleges célunk, hogy minden szakaszt teljesítsünk az Mk II-essel, és ha nem lesz műszaki hibánk, akkor már elégedett leszek. Az Eb értékelésében a D csoport első három helye a cél a versenyen és a bajnokságban is.”

079B3200 (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2015-ös naptára:

  • március 13. 63 Rally Costa Brava (Spanyolország)
  • április 8. 30° Sanremo Rally Storico (Olaszország)
  • április 24. 24. Historic Vltava Rallye (Csehország)
  • május 1. International Rally of the Lakes (Írország)
  • május 15. Rally of Spain (Spanyolország)
  • május 28. 14th Historic Acropolis Rally (Görögország)
  • június 12. Historic San Marino Rally 2015 (San Marino)
  • június 25. Ypres Historic Rally (Belgium)
  • július 10. Rally Bohemia Historic (Csehország)
  • július 17. Auto24 Rally Estonia Historic (Észtország)
  • augusztus 6. Lahti Historic Rally (Finnország)
  • augusztus 27. 20° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország)
  • szeptember 17. XXVII Rally Elba Storico (Olaszország)
  • október 2. 7 Rallye De Asturias Histórico (Spanyolország)
  • október 16. 49. Mecsek Rallye (Magyarország

079B1994 (Large)

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei:

  1. C korcsoport magyar bajnok
  2. C korcsoport magyar bajnok
  3. C korcsoport magyar bajnok
  4. C korcsoport magyar bajnok
  5. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  6. Historic CEZ-bajnok
  7. Historic Eb. C korcsoport 4.

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax