Wirtmann az 50. évfordulón is a legjobb escortos volt a Mecsek Rallyn

A D csoport és a D3-as kategória valamint a historic CEZ értékelés első helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a Mecsek Rallyn, míg az Országos Historic Rallybajnokság abszolút értékelésben másodikok lettek. A legnagyobb fegyvertény azonban az volt, hogy a historic Európa-bajnoki mezőnyt is beleértve, a legjobb Ford Escort-os páros voltak.

Ötven évvel ezelőtt indult először a Mecsek Rallyn Wirtmann Ferenc. Az évfordulót szép eredménnyel sikerült megünnepelniük, hiszen a magyar értékekésben a korcsoport első és az abszolút második helyet szerezték meg. A Historic Európa-bajnokságra idén nem neveztek, így ott nem értékelték őket, de az Eb-mezőnnyel kiegészített eredménylistán is az igen előkelő negyedik helyen szerepeltek. A célba érkező öt Ford Escort-os páros közül pedig ők lettek a legeredményesebbek. 

„Nagyon jó verseny volt – kezdte Wirtmann. – Tiszták voltak a pályák, nem volt rajtuk murvakihordás, nagyon jó volt a padkavédelem. A lassítókban nem voltak teherautó gumik, senki sem törte össze magát, senki sem ütötte ki rajta a futóművét. Ahhoz pedig külön gratulálok a rendezőknek, hogy volt bátorságuk a második körre nem kiengedni a mezőnyt. A vihar végül elkerülte a versenyt, de kár lett volna akár a nézők, akár a sportbírók épségét veszélyeztetni. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Az első napon így is meg kellett küzdenünk a meleggel. Őrült hőség volt. A versenyautóhoz nem tudtál úgy hozzáérni, hogy ne égetett volna. A rajt előtt, amíg lehetett, légkondis szobában voltam, hideg zuhannyal hűtöttem magam. De minden célban kaptunk jeges törölközőt, az autóban volt nálam vízpermet és természetesen szőlőcukor, Isostar is. Így elviselhető volt a meleg. 

Még a Salgón hibásodott meg a kuplungunk. Benító főmérnökúr több kuplungból rakott össze nekünk egyet, ami az utolsó két szakaszon megint meghibásodott. Valószínűleg a meleget nem bírja. 

Az Escortunk a verseny előtt lett kész, tulajdonképpen az első gyorsaságin ültem benne először. Kérdeztem is a főmérnökúrtól, hogy mit csinált vele, hogy nem megy. Mondta, hogy szándékosan van visszatekerve a motor, hogy bírja a meleget. Szombaton, amikor hűvösebb volt az idő, kaptunk egy kis lóerőt, de messze nem volt olyan jó, mint a Salgón. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A versenyünk hibamentes volt. A magyar értékelésben Érdi Tibike vert meg, az ő Sierrájával nem tudjuk felvenni a versenyt, ráadásul nagyon jól is vezet. Az Eb-mezőnyből rajta kívül Lucky a Lancia Deltával és Wagner a Porschéval végzett előttünk. Nekik is bitang erős az autójuk. 

Az escortos mezőnyben Valter Jensen volt a legközelebb hozzánk. Ő többszörös Európa-bajnok és nagyon jól szokott menni. 21 másodperccel vertük meg, a többiek nagyon lemaradtak. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Nem tudom, hogy az ötven éves évfordulónak köszönhető-e, de egyre többen bácsiznak. Kerekes Jotival beszélgettünk hazafelé, hogy mi lesz velünk ötven év múlva. Mondta, hogy ha megkérdezik tőle, hogy Joti bácsi, milyen itinert ír Feri bácsinak, akkor majd mondja, hogy nem tudja, mert nem látja. És akkor mit diktál? Semmit, mert úgysem hallja. Majd megyünk fejből – nevetett Wirtmann. 

Fotó: Sári Péter // Kerekes József

A viccet félretéve ötven év után is nagyon élveztem a Mecsek Rallyt, örülök, hogy mehettünk az Eb-mezőnyben is. Remélem, még lesz pár ilyen jó évfordulónk.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax

 

Csomós Mixi

Csomós Mixi: Újra kölcsönadjuk Atit

A Győr Rally után a Rally Hungaryn is rajthoz áll Csomós Mixi elválaszthatatlan társa, Nagy Attila. A rutinos navigátor ezúttal a szintén Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyző Hangodi Bendegúzt segíti ki a szezonzáró rally Európa-bajnoki futamon a Peugeot 208 Rally4-ben. 

„Nagy Attila a Kanári-szigetek Rallyn navigált utoljára Csomós Mixinek, de azóta is elengedhetetlen része a csapatunknak – mondta Szabó Krisztián csapatvezető. – Minden versenyen ott van velünk, változatlanul ő készíti a ‘team plant’, hogy kinek, mikor mi a feladata, és verseny közben is sokat segít (Csomós) Mixinek és (Bán) Vityának. 

A Rally Hungary lesz Csomós Mixi pályafutásának legfontosabb versenye, ezért Ati segítségére is számítottunk. Azonban a HUMDA-tól megkerestek minket, hogy a HM Academy társunkat, Hangodi Bendegúzt ki tudjuk-e segíteni Atival, mint kölcsönnavigátorral. 

Mivel mi is sok segítséget kaptunk a HM Academytől, és a programnak az is része, hogy a benne szereplők segítsék egymást, Mixivel és Atival közösen úgy döntöttünk, hogy a Győr Rally után újra kölcsön adjuk Atit. 

Szerintem neki is jó lehetőség lesz, hogy autóba üljön, akár tanuljon és nagyon bízom benne, hogy egy tehetséges fiatal versenyző, Hangodi Bendegúz pályafutását is segíteni tudjuk.“

Fotó: Csomós Mixi // Nagy Attila

Nagy Attila ugyan nem így tervezte október első hétvégéjét, de örül a kihívásnak, amit a rá jellemző komolysággal kezel. 

„Tényleg nem terveztem, hogy a Rally Hungaryn versenyautóba ülök, de örülök a lehetőségnek – mondta Nagy Attila. – Tudom, hogy Mixinek nagyon fontos ez a verseny, hiszen hazai pálya és Vityával nagyon jó lendületben vannak, ezért az eredeti terv az volt, hogy amiben csak tudom, segítem őket.

Ugyanakkor nagyon nagy megtiszteltetés a HUMDA felkérése, hogy Hangodi Bendegúznak navigáljak. Őt nagyon céltudatos, a korához képest rendkívül komoly embernek ugyanakkor nagyon jó fej srácnak is tartom. 

A Peugeot Kupában tavaly kimagasló eredményt ért el. Idén kezdte az Eb-programot, ami nem könnyű feladat. Mi Mixivel tudnánk erről mesélni. Beni most abban a stádiumban van, mint mi egy évvel ezelőtt, úgyhogy remélem a tapasztalatommal tudok lendíteni rajta egyet. Szerintem a legfontosabb feladatunk az lesz, hogy élvezzük a versenyt. Ha ez megvan, akkor az eredmény is meglesz. 

Természetesen a rajtig szeretném segíteni Mixiék felkészülését is, a team plant most is én készítem. Kicsit furcsa lesz egyszerre két csapatnak is, de ez egy olyan feladat, amivel szívesen megbirkózom. 

Még egy belső információt hadd osszak meg a szurkolókkal. Amikor végleg eldöntöttük, hogy belevágunk, akkor a menedzserünk, Szabó Krisztián megkért, hogy hadd hívja fel ő Benit. Ugyanis mindig ráhárul, hogy ha valakivel rossz hírt kell közölni, most hadd közöljön egyszer egy jót is. 

Remélem, hogy sokan jönnek ki a versenyre és szurkolnak Mixiéknek meg egy kicsit nekünk is.“

A csapat együttműködő partnerei:

HM Academy – Hungarian Motorsport Academy, RabócsiRing Kft., CIKS Kft., ZÉG Kft., Balázs-Diák Kft., GR-Motorsport, Autogumiplaza.hu, Pirelli, MTE Speciál Kft., BAZ Express Csomag Logisztika Hungary Kft., VÁRI-VILL Kft., BCS-Gépész Kft., Slep-Szer Kft., Cutler Fitness Veszprém