Wirtmann az 50. évfordulón is a legjobb escortos volt a Mecsek Rallyn

A D csoport és a D3-as kategória valamint a historic CEZ értékelés első helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a Mecsek Rallyn, míg az Országos Historic Rallybajnokság abszolút értékelésben másodikok lettek. A legnagyobb fegyvertény azonban az volt, hogy a historic Európa-bajnoki mezőnyt is beleértve, a legjobb Ford Escort-os páros voltak.

Ötven évvel ezelőtt indult először a Mecsek Rallyn Wirtmann Ferenc. Az évfordulót szép eredménnyel sikerült megünnepelniük, hiszen a magyar értékekésben a korcsoport első és az abszolút második helyet szerezték meg. A Historic Európa-bajnokságra idén nem neveztek, így ott nem értékelték őket, de az Eb-mezőnnyel kiegészített eredménylistán is az igen előkelő negyedik helyen szerepeltek. A célba érkező öt Ford Escort-os páros közül pedig ők lettek a legeredményesebbek. 

„Nagyon jó verseny volt – kezdte Wirtmann. – Tiszták voltak a pályák, nem volt rajtuk murvakihordás, nagyon jó volt a padkavédelem. A lassítókban nem voltak teherautó gumik, senki sem törte össze magát, senki sem ütötte ki rajta a futóművét. Ahhoz pedig külön gratulálok a rendezőknek, hogy volt bátorságuk a második körre nem kiengedni a mezőnyt. A vihar végül elkerülte a versenyt, de kár lett volna akár a nézők, akár a sportbírók épségét veszélyeztetni. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Az első napon így is meg kellett küzdenünk a meleggel. Őrült hőség volt. A versenyautóhoz nem tudtál úgy hozzáérni, hogy ne égetett volna. A rajt előtt, amíg lehetett, légkondis szobában voltam, hideg zuhannyal hűtöttem magam. De minden célban kaptunk jeges törölközőt, az autóban volt nálam vízpermet és természetesen szőlőcukor, Isostar is. Így elviselhető volt a meleg. 

Még a Salgón hibásodott meg a kuplungunk. Benító főmérnökúr több kuplungból rakott össze nekünk egyet, ami az utolsó két szakaszon megint meghibásodott. Valószínűleg a meleget nem bírja. 

Az Escortunk a verseny előtt lett kész, tulajdonképpen az első gyorsaságin ültem benne először. Kérdeztem is a főmérnökúrtól, hogy mit csinált vele, hogy nem megy. Mondta, hogy szándékosan van visszatekerve a motor, hogy bírja a meleget. Szombaton, amikor hűvösebb volt az idő, kaptunk egy kis lóerőt, de messze nem volt olyan jó, mint a Salgón. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A versenyünk hibamentes volt. A magyar értékelésben Érdi Tibike vert meg, az ő Sierrájával nem tudjuk felvenni a versenyt, ráadásul nagyon jól is vezet. Az Eb-mezőnyből rajta kívül Lucky a Lancia Deltával és Wagner a Porschéval végzett előttünk. Nekik is bitang erős az autójuk. 

Az escortos mezőnyben Valter Jensen volt a legközelebb hozzánk. Ő többszörös Európa-bajnok és nagyon jól szokott menni. 21 másodperccel vertük meg, a többiek nagyon lemaradtak. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Nem tudom, hogy az ötven éves évfordulónak köszönhető-e, de egyre többen bácsiznak. Kerekes Jotival beszélgettünk hazafelé, hogy mi lesz velünk ötven év múlva. Mondta, hogy ha megkérdezik tőle, hogy Joti bácsi, milyen itinert ír Feri bácsinak, akkor majd mondja, hogy nem tudja, mert nem látja. És akkor mit diktál? Semmit, mert úgysem hallja. Majd megyünk fejből – nevetett Wirtmann. 

Fotó: Sári Péter // Kerekes József

A viccet félretéve ötven év után is nagyon élveztem a Mecsek Rallyt, örülök, hogy mehettünk az Eb-mezőnyben is. Remélem, még lesz pár ilyen jó évfordulónk.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax

 

Brilliant Driver Program

Brilliant Driver Program – Miért fontos a szezon előtti teszt? És miért kell belőle mindjárt három is?

Ahogyan a legtöbb sportban, a gokartozásban is fontos a szezon előtti alapozás. Éppen ezért készült a Brilliant Driver Program csapata három tematikus teszttel a szezonnyitóra. 

Három kategóriában négy versenyzővel áll rajthoz a Brilliant Driver Program – BDP Team – csapata az idei magyar és nemzetközi gokart bajnokságokban. 

Juráncsik Balázs tavaly a SeniorMax kategóriában versenyzett, idén pedig a váltós, DD2-ben áll rajthoz. 

Fally Marci második szezonját kezdi a JuniorMaxban, míg öccse, a tavalyi MiniMax magyar bajnok, Fally Markó egy kategóriával feljebb lép és ő is JuniorMaxban folytatja. Mindhárman a nemzetközi sorozatokra, elsősorban a Közép-Európai Rotax Max Challenge-re (CEE) koncentrálnak.

A BDP Teamhez idén csatlakozik a svéd Marcus Papp, aki a MiniMaxban áll rajthoz a magyar bajnokságban. 

Foto: Brilliant Driver Program // Fally Markó és Fally Marci JuniorMax gokartja készül a jesolói teszt első napján

„A gokartsportban is nagyon fontos az év eleji felkészülés – mondta Kurgyis Róbert, a BDP Team csapatvezetője. – A négy versenyzőnk közül hárman is kategóriát váltottak, ezért még alaposabban kellett felkészülnünk. 

Januárban Jesolóban kezdtünk. Itt szerencsénk volt az időjárással, hiszen a vizes pálya kisebb erőkifejtést igényelt a versenyzőktől, így könnyebben tudtak tanulni. 

Ezt követte egy kecskeméti teszt, amit kifejezetten azért iktattunk be, hogy a száraz aszfalton komolyabb erőnléti tréninget tartsunk versenyzőinknek. Komoly fitness programjuk van, de a gokartversenyzés olyan speciális izomzatot igényel, amelyeket szinte csak a gokartozással lehet megszerezni. 

A harmadik tesztünk ismét Jesolóban volt, egy héttel a CEE Bonus Cup versenye előtt. Itt már a felkészülés utolsó fázisában voltunk. Több beállítást próbáltunk ki mindegyik gokarton. Fontos ilyenkor, hogy a stopper mellett a versenyzők visszajelzésére is hagyatkozzunk. Az egész programot úgy állítottuk össze, hogy a nap végére mindig volt előrelépés. A háromnapos teszt végén pedig mind a négy versenyzőnk elégedetten, motiváltan szállt ki a gokartból. 

Fotó: Brilliant Driver Program // Juráncsik Balázs idén váltott DD2-es kategóriára

Juráncsik Balázs szép fokozatosan fejlődött és vele úgy gondolom, hogy DD2-ben akár a győzelemért is harcba szállhatunk. 

Fally Marci és Markó is sokat léptek előre. Két nagyon tehetséges fiatalról van szó. Marci egyre szebben vezet a JuniorMaxban. Markónak tavaly sikeres éve volt a MiniMaxban, idén nagy falat lesz neki a JuniorMax, de komolyan fejlődik. Az időmérőn mindenképpen jó teljesítményt várok mind a kettőjüktől. Velük a folyamatos fejlődés a célunk. 

Marcus Papp a két jesolói teszten volt velünk. Ő a svéd bajnokságban indult korábban. Sokat kell még tanulnia, de nagyon intelligens és eltökélt versenyzőről van szó, akin látszik, hogy rettenetesen akar fejlődni. Minden bemeneten jobb és jobb lett. Ő még két kecskeméti teszten fog részt venni, a magyar bajnokság előtt. 

Brilliant Driver Program
Foto: Brilliant Driver Program // Kurgyis Róbert csapatvezető az előzési pontokat magyarázza Marcus Pappnak

Jesolóban a BDP csapatot erősített Bors Bertold, aki tavaly DD2-ben ért el szép eredményeket a Grand Finalsen. Ezúttal nem versenyzőként, hanem szerelőként és coachként szerepelt. A Brilliant Driver Programban szeretnénk komplex versenyzőket nevelni, ennek volt a része, hogy Berti most egy másik feladatkörben mutatkozott be. Nagyon jól végezte a munkáját és bízunk benne, hogy minél hamarabb láthatjuk őt versenyző overallban is.

Foto: Brilliant Driver Program // A csapat motormérnöke, Kurgyis Zsolt és Bors Berti, bajnok gokart versenyző, aki ezúttal szerelőként segítette a csapatot

Nagy öröm volt a számunkra, hogy amíg a BDP Team Jesolóban tesztelt, addig a Brilliant Driver Program versenyzője, Krózser Menyhért kiválóan szerepelt a WSK Super Master Series-en Franciacortában. Ezúton is gratulálunk neki.“ 

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

A BDP Team idei első versenye február 23–25-e között lesz Jesolóban, ahol Juráncsik Balázs (DD2), Fally Marci (JuniorMax) és Fally Markó (JuniorMax) állnak rajthoz a CEE Bonus Cupon.