Wirtmann az Eb-s Escorttal indul a Salgó Ralin

Új navigátorral és a historic rali-Európa-bajnokságon használt Ford Escort Mk II-essel áll rajthoz Wirtmann Ferenc az Ózd-Salgó Ralin, az Országos Historic Ralibajnokság nyolcadik futamán.

Kerekes József már több alakalommal is olvasta az itinert Wirtmann-nak az Eb-n, de hazai versenyen most indulnak először közösen.

Az eredeti tervek szerint a C csoportos Ford Escort Mk I-essel álltak volna rajthoz az Ózd-Salgó Ralin, de az autó komolyabb fejlesztési csomagot kap, ami miatt még nem áll rendelkezésre, ezért a D csoportos Mk II-essel neveztek.

„Kerekes Jotival eddig csak külföldön mentünk, nagyrészt ismeretlen pályákon, ez nem mondható el a Salgó Raliról, hiszen legalább harmincszor versenyeztem már ezeken a gyorsaságikon – mesélte Wirtmann. – Cered volt a kedvencem, ahol 1976-ban egy Fiat 850-essel a Zsigulikat is sikerült megvernem.

Az Mk I-esünk még szét van szedve, a hátsó hidat fejlesztjük, át akarjuk alakítani a rugóutat hosszabbra, hogy a magyar pályákra alkalmasabb legyen az autó. Ezért indulunk most az Mk II-essel. Mivel így két kategóriában szereplünk a magyar bajnokságban, valószínűleg egyiket sem tudjuk megnyerni, ezért csak az abszolút bajnokságra megyünk.

Szeretnénk a hétvégén jót autózni, két héttel később pedig megyünk Elbára, a Historic Eb utolsó előtti futamára, ezért vigyáznunk kell az Escortra.”

ORSZÁGOS HISTORIC RALIBAJNOKSÁG (ABSZOLÚT) ÁLLÁSA HAT FUTAM UTÁN

  • 1. Wirtmann Ferenc–Nyirfás Julianna/Czakó-Budai Annamária 63 pont
  • 2. Fábián Szabolcs–Láng Roland 26,5 pont
  • 3. Kalapács Zsolt–Kalapács Kornél 23 pont
  • 4. Csoma András–Schweighardt Gábor/Radó István 19 pont
  • 5. Mészáros Attila–Pataki Jenő/Patkó Gábor/Mészáros S. 18 pont

WIRTMANN FERENC 2018-AS EREDMÉNYEI

  • Costa Brava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 1. hely
  • Eger Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Eger Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Vltava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 1. hely, CEZ historic abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Asturias Rali: Historic Eb. D csoport 3. hely, D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 2. hely
  • Ypres Rali: Historic Eb. D csoport 2. hely, D3-as kategória 1. hely, csapatverseny 1. hely
  • Baranya Kupa: Historic ob. D csoport 1. hely, abszolút 1. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

  • 2008. C korcsoport magyar bajnok
  • 2009. C korcsoport magyar bajnok
  • 2010. C korcsoport magyar bajnok
  • 2011. C korcsoport magyar bajnok
  • 2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2013. Historic CEZ-bajnok
  • 2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  • 2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  • 2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonnax

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax