Wirtmann: Az életünket jobban féltettem, mint a felnit

A kilenc gyorsasági szakaszból hetet megnyert Wirtmann Ferenc és Kerekes József Ford Escort Mk II-essel az Országos Historic Ralibajnokság szezonnyitóján a Salgó Ralin. 

A második gyorsasági szakaszon azonban defektet kaptak, amivel három és fél percet veszítettek. Ebből közel kettőt sikerült ledolgozniuk és a D csoport harmadik, a historic abszolút negyedik helyére jöttek fel. 

„A 27 km-es bátonyterenyei gyorsaságitól tartottunk a verseny előtt is – mondta Wirtmann. – Tudtuk, hogy nagyon defektveszélyes, ezért minden gödröt, minden követ kikerültem. Az első körben, a harmadik kilométernél valami kiszúrta a gumit, nem tudom, mi lehetett az. Annyira lassan eresztett le, hogy Joti az első ötszáz méteren nem is érezte. 

24 km volt még hátra. Normális körülmények között megálltunk volna kereket cserélni, de annyira szűk volt az út, hogy két autó nem fért volna el rajta biztonságosan és az életünket jobban féltettem, mint a felnit. Előbb a gumi foszlott le, aztán a felni kezdett deformálódni, majd megszorult, onnantól kezdve a féktárcsával együtt elkezdett kopni. Gyakorlatilag mindent elpusztítottunk a jobb elején, a felnit, a féktárcsát, a futóművet, a stabilizátort. 

A gyorsasági után a srácok összerakták a futóművet, de a féktárcsát nem tudták kicserélni, ezért jobb elől nem volt fékünk, azon a gyorsaságin még óvatosan jöttünk le. Utána volt egy egyórás szerviz, ott rendbe rakták a az autót, utána minden gyorsaságit megnyertünk. 

A felnit viszont elvesztettük, mondtam is a főmérnökúrnak, Benitónak, hogy igazán megjavíthatná a második kör végére, hiszen a fele még megvan.“

„A két műszaki hibás gyorsaságit leszámítva minden rendben volt – vette át a szót Kerekes Joti. – Bátonyterenyén a második körben 3 perc 58-cal jöttünk jobb időt, mint a defekttel. Hat gyorsasági alatt jöttünk fel a 11. helyről abszolútban a 4.-re, D csoportban pedig a harmadikra. Kihoztuk a helyzetből a lehető legtöbbet. A következő versenyeken több pontot kell gyűjtenünk.“

Az Országos Historic Ralibajnokság második futama a Miskolc Rali lesz augusztus 15–16-a között. 

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

2008. C csoport magyar bajnok
2009. C csoport magyar bajnok
2010. C csoport magyar bajnok
2011. C csoport magyar bajnok
2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
2013. Historic CEZ-bajnok
2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb. C csoport 4. 
2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D csoport 2. 
2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb. D csoport 2. 
2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonnax

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax