Wirtmann: Az első nap dőlt el minden

A D csoportot és az abszolút értékelést is megnyerte Wirtmann Ferenc és Kerekes József az Országos Historic Rallybajnokság ötödik futamán, a Győr Rallyn. A Ford Escort Mk II-essel az első napon autóztak ki megnyugtató előnyt, így másnap, a kevésbé autókímélő pályákon már beosztással tudtak menni. 

„Végre elmondhatjuk, hogy sima versenyünk volt – mondta Wirtmann Ferenc a célban. – Már az Eger Rallyn is volt egy kis olajfolyásunk a motortérben, amit a főmérnökúrnak, a Győr Rallyra sem sikerült megszűntetnie, viszont a féket meg tudta védeni attól, hogy ráfolyjon az olaj. Egyszer volt egy kis fékmelegedésünk, de ezt leszámítva, tökéletesen működött az autó. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Győr Rally 2023

Az már a verseny előtt látszott, hogy a vasárnapi pályák jobban igénybe veszik az autót, ezért úgy gondoltuk, hogy az első gyorsokon egy kicsit megnyomjuk, megpróbálunk nagyobb előnyt kiautózni, amit vasárnap be tudunk osztani. Így is történt.

Az biztos, hogy a D csoport és a D3-as kategória bajnokságát is vezetjük, de majd a jövő héten Joti kiszámolja, hogy állunk pontosan. Majd a Nyíregyháza Rally rajtjában megmondja, hogy mennyire kell nyomnom.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Győr Rally 2023

Kerekes Jotit – ahogy a verseny előtt mesélt róla – ezer emlék fűzi a győri versenyekhez és a jelenlegi pályákhoz. Ezúttal sem kellett csalódnia. 

„Nagyon vártam Tényőt és Olaszfalut. Régen versenyeztem rajtuk és akkor elég sok kalandunk volt itt, de most sikerült mindegyik pályán célba érni – nevet Joti. – Nagyon élveztem őket. A Rábaring most sem lett a kedvencem, bár navigátori szempontból elég munkás pálya. Sok az egyforma kanyar, a csiki-csuki, erősen kell koncentrálni, hogy ne hibázz. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Győr Rally 2023

Érdekes volt Csesznek, ami gyakorlatilag a 82-es főúton zajlott. Pályabejáráskor nem értettem, de a versenyen egész élvezetes volt ez a pálya is. Jó verseny volt, szeretnénk Nyíregyházán ugyanilyen jól zárni a szezont.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“