Wirtmann az öregúrral győzött

Idei harmadik győzelmét aratta Wirtmann Ferenc és Kerekes Joti az Országos Historic Rallybajnokságban, a Nyíregyháza Rallyn. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros ezzel a historic abszolút értékelésben és a D csoportban is megszerezte a bajnoki címet.

„Problémamentes, jó versenyünk volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Az első gyorsaságit elspóroltuk. A Rabócsiringen én valahogy nem látom a pályát, kétszer is neki akartam menni valaminek, úgyhogy jobbnak láttam, óvatosnak lenni.

A szakasz céljában Benító főmérnökúr meg is kérdezte, hogy nem jó a váltónk? Ezért nem kapcsoltam fel?

Másnap már neki is tetszett, ahogy mentünk.

A tavalyi kiesésünk után idén 15 colos kerekekkel készültünk, ami nagyon jó döntésnek bizonyult. Ezek a gumik ugyan lassabbak voltak és féktávon sem fogtak olyan jól, mint a 13-as kerékre szereltek, viszont minden kibírtak. Az autó alja egyszer sem ért le, nem hagytuk el a kipufogót, bármilyen kövön átmehettünk, nem kaptunk defektet.

Kicsit szériaautós lett tőle az Escort, amolyan komfortos öregúr módjára viselkedett, nem volt pattogós méregzsák, mint a 13-as kerekeken, de a Nyíregyháza Rallyn pont erre volt szükségünk.

A győzelmünkkel megszereztük mind a két bajnoki címet. Abszolútban Hoffer Zsolti volt a legnagyobb ellenfelünk, D csoportban pedig Kreicsi Bálint. Mind a ketten nagyon jókezű sofőrök. Miután az év elején mi egy defekttel kezdtünk, nagyon kellett kapaszkodnom, hogy utolérjem őket a bajnokságban. De mindenképpen meg kell említenem Zsírpapát is, aki minden versenyen megfenyegetett minket, hogy a következő szakaszon elver a VFTS-sel. Nagyon jó volt ilyen ellenfelek ellen versenyezni, remélem, még sokszor tehetjük ezt.

Köszönöm a szervizcsapatomnak, Benító főmérnökúrnak a munkáját és mindenkinek, aki ebben a nehéz évben lehetővé tette, hogy versenyezzünk, a szurkolóknak, hogy kitartottak a rally mellett.

Lassan pedig kezdhetünk készülni a következő szezonra.”

WIRTMANN FERENC–KEREKES JÓZSEF 2020-AS EREDMÉNYEI

Salgó Rally: D csoport 3. hely, abszolút és CEZ historic 4. hely
Eger Rally: D csoport és abszolút győzelem
Vértes Rally: D csoport és abszolút győzelem
Nyíregyháza Rally: D csoport és abszolút győzelem

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

2008. C csoport magyar bajnok
2009. C csoport magyar bajnok
2010. C csoport magyar bajnok
2011. C csoport magyar bajnok
2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
2013. Historic CEZ-bajnok
2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonnax

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax