Wirtmann: Boldog második hely

Ritka alkalom, hogy valaki a második helyezéssel is boldog legyen. Wirtmann Ferenccel és Barna Györggyel mégis ez történt a Budapest Ralin, ahol a Ford Escort Brutál Turbóval szoros csatában, 7,4 másodperc hátránnyal szorultak le a historic abszolút és a replica csoport második helyére. A Grawe Életbiztosító Zrt által támogatott párost egy olyan versenyző győzte le, aki Wirtmannt tekinti egyik példaképének, és aki többek között miatta kezdett el raliversenyre járni. Ez pedig Wirtmann szerint felér egy győzelemmel.

IMG_6025 (Medium)

„Nagyon szoros versenyt vívtunk Váradi Gyurival, aki végül 7,4 másodperccel vert meg minket. Az utolsó gyorsasági után odamentem hozzá gratulálni, teljesen meg volt hatódva, és mondta, hogy mekkora dolog volt ellenünk versenyezni, hiszen annak idején többek között miattunk járt raliversenyre. Ez nekem felért egy győzelemmel” – mondta mosolyogva Wirtmann. „A pályán minden megtettünk, hogy legyőzzük Váradit, de nagyon örülök, hogy megszerezte pályafutása első győzelmét. Csupa szív fiú, és neki is pont ugyanolyan sok munkája van a Mercijében, mint nekünk a Brutál Turbóban. Szerintem nagyon értékes versenyzővel gazdagodott a historic mezőnye.

IMG_6702 (Medium)

A verseny nagyon jó volt, igazi ralipályákkal, amiken nagyon meg kellett küzdeni az Escorttal, de minden pillanatát élveztem. Azt nem mondhatom, hogy karcmentesen hoztuk célba az autót, mert a rajtceremónia előtt a Vajdahunyad vára előtt nem láttam egy oszlopot és a bal első sárvédőt megkarcoltam. Nem volt nagy a sérülés, de nekem fájt, hogy így tönkretettem az autót.

IMG_6008 (Medium)

A lábatlani gyorsaságin volt egy meleg pillanatunk, amikor túl nagy tempóban ugrattam el, a földet éréskor összezárt a rugó és feldobta az autó hátulját. Nagyon nagy szerencsénk volt, hogy úton tudtunk maradni. Egy másik alkalommal pedig egy kihordásos kanyarban jártuk meg az árkot. Végig az eget láttam, de valahogy kiugrottunk az útra.

IMG_6821 (Medium)

Ezek a dobálós, levágós igazi ralipályák nem fekszenek a Brutál Turbónak, ez az autónk inkább jó minőségű hegyi pályára való, de legalább most ilyen tapasztalattal is gazdagodtunk.

A Mecsek Ralin az Mk I-es Ford Escorttal szeretnénk rajthoz állni, hogy az Eb-mezőnyben is megmérettessük magunkat.

IMG_5352 (Medium)

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax