Wirtmann CEZ-futamot nyert Csehországban

A vártnál jobban sikerült Wirtmann Ferenc és Barna György szereplése a Vltava Ralin, ahol a Közép-Európai Zónakupa (CEZ) értékelését megnyerték, a C (kor)csoportban másodikak lettek, abszolút értékelésben pedig a hetedik helyen végeztek. A Grawe Életbiztosító által támogatott páros ezzel túl is teljesítette a kitűzött célt.

Wirtmann_Vltava03 (Large)

„Nagyon nehéz, de nagyon jó verseny volt a Vltava Rali, borzalmasan élveztük” – mesélte Wirtmann. „Háromszor tudtuk letréningezni a pályákat, ami azt jelentette, hogy kb. 95%-os volt az itinerünk. A maradék öt százalékban viszont nagyot lehetett hibázni. Többnyire szűk pályákon folyt a verseny, jó mély árkokkal, amibe ha valaki beesett, csak a verseny végén tudták kivenni. Sok kő, fatuskó volt a levágokban, úgyhogy hullott a mezőny.

Wirtmann_Vltava02 (Large)

Nekünk sikerült gond nélkül teljesíteni a versenyt. Olyan gyorsan mentünk, ahogy csak tudtunk, nem spóroltunk. A C csoportban Tony Jansson vert meg egy Escort RS 2000-essel. Egészen pontosan úgy helyes, hogy elporolt minket minden gyorsaságin. Nem tudom mi volt az autójában, de hogy ő is nagyon ment, az biztos.

A CEZ értékelésben a C csoport első helyén végeztünk, így maximális pontszámmal térhettünk haza. Mi az első ötbe vártuk magunkat, úgyhogy ezzel az eredménnyel maximálisan elégedettek vagyunk. Az Eb-értékelésbe nem neveztünk, így utólag már érdemes lett volna, mert két Lancia 037-es, egy Audi Quattro, két Porsche és egy Opel Ascona B mögött a hetedikek lettünk volna, a C csoportban pedig másodikok.”

Wirtmann_Vltava04 (Large)

A Vltava Rali hivatalos weboldala: http://www.pamk.cz/en/home/news

A Vltava Rali végeredménye: http://www.ewrc-results.com/final.php?e=7809&t=Historic-Vltava-Rallye-2013
*Ezen a listán szerepelnek a historic mezőnyben értékelt olyan autók is, amelyek korcsoport alapján nem sorolhatók az FIA historic értékelésében, valamint ezeken az autókon versenygumi használata is engedélyezett volt.

Wirtmann_Vltava06 (Large)

A CEZ Historic Ralibajnokság 2013-as naptára:
március 22–23. Rebenland Rali (Ausztria)
április 6–7. Eger Rali (Magyarország)
április 20–21. Vltava Rali (Csehország)
május 10–11. Saturnus Rali (Szlovénia)
június 1–2. Piancavallo Rali (Olaszország)
június 8–9. Velenje Rali (Szlovénia)
szeptember 1. Alpi Orientali (Olaszország)
szeptember 20–21. ARBÖ Rali (Ausztria)
november 8–9. Mecsek Rali (Magyarország)

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Krózser Menya jó formában kezdett az Eb-n

Jó formában érkezett Krózser Menyhért a KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság első hétvégéjére a spanyol Motorland Aragónban. Annak ellenére, hogy még sohasem versenyzett ezen a pályán gyorsan alkalmazkodott. Jól rajtol, annak ellenére, hogy többnyire külső ívről indult, mindig meg tudta őrizni a rajtpozícióját. Az eredményei kiegyensúlyozottak voltak, de a technikából valami hiányzott az igazán jó eredmény eléréséhez.

„Jó formában voltam és elégedett vagyok a teljesítményemmel – mondta a máskor többnyire önkritikus Krózser Menyhért. – A technika azonban nem állt össze, bármit csináltunk, több tized hátrányban voltunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Aragónban most versenyeztem először. A pálya tetszett, széles, technikás, kifejezetten élvezetes. Gyorsan megtanultam, és az eredményeim is szinte egész hétvégén nagyon egyenletesek voltak. A csapat több dolgot is megpróbált, de nem jutottunk előbbre.

A rajtjaim jók voltak, szinte mindig kívülről indultam, ami ezen a pályán nagy hátrány, hiszen két jobbossal kezdődik, és ha nem tudsz besorolni, akkor több pozíciót is veszíthetsz. Én mindig megőriztem a pozíciómat.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az időmérőn és az első négy előfutamon végig egyenletes szintet hoztam. Az utolsó előfutam esős volt, gondoltam, hogy itt kevésbé számít a műszaki hátrány és egy kicsit kockáztattam, lila szektorom volt, a hétvége során először, de egy picivel többet kockáztattam, mint kellett volna és megforogtam. Ez volt az egyetlen hibám.

Az elődöntő jobban alakult, itt sokat tudtam előzni, de a döntőbe jutáshoz erősebb előfutamok kellettek volna. A csapat sem értette, miért voltunk ekkora tempóhátrányban. Bármit próbáltunk, ugyanannyi volt a lemaradásunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az eredménnyel nyilván nem vagyok elégedett, de úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztam a hétvégéből. Versenyzői pályafutásom során most vagyok a legjobb formámban, nagyon szeretnék már egy olyan versenyt, amikor csak rajtam múlik az eredmény, és megmutathatom a tudásomat.

Most egy hosszabb szünet következik és a nyár végén folytatódik az Eb Val Vibratában. Én már most készen állok.“

Krózser Menyhért, MHH Racing Team, KZ2 eredmények

KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság – 1. futam, Motorland Aragón (Spanyolország), 2024. július 5–7.

Résztvevők: 86
Időmérő csoport: 14.
Időmérő: 41.
EF előfutam: 14.
AE előfutam: 14.
CE előfutam: 13.
DE előfutam: 14.
BE előfutam: 26.
Előfutamok összesített: 44.
B Elődöntő: 15.
Elődöntő utáni összesített: 43.

Az MHH Racing Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP – Brilliant Driver Program