Wirtmann CEZ-futamot nyert Csehországban

A vártnál jobban sikerült Wirtmann Ferenc és Barna György szereplése a Vltava Ralin, ahol a Közép-Európai Zónakupa (CEZ) értékelését megnyerték, a C (kor)csoportban másodikak lettek, abszolút értékelésben pedig a hetedik helyen végeztek. A Grawe Életbiztosító által támogatott páros ezzel túl is teljesítette a kitűzött célt.

Wirtmann_Vltava03 (Large)

„Nagyon nehéz, de nagyon jó verseny volt a Vltava Rali, borzalmasan élveztük” – mesélte Wirtmann. „Háromszor tudtuk letréningezni a pályákat, ami azt jelentette, hogy kb. 95%-os volt az itinerünk. A maradék öt százalékban viszont nagyot lehetett hibázni. Többnyire szűk pályákon folyt a verseny, jó mély árkokkal, amibe ha valaki beesett, csak a verseny végén tudták kivenni. Sok kő, fatuskó volt a levágokban, úgyhogy hullott a mezőny.

Wirtmann_Vltava02 (Large)

Nekünk sikerült gond nélkül teljesíteni a versenyt. Olyan gyorsan mentünk, ahogy csak tudtunk, nem spóroltunk. A C csoportban Tony Jansson vert meg egy Escort RS 2000-essel. Egészen pontosan úgy helyes, hogy elporolt minket minden gyorsaságin. Nem tudom mi volt az autójában, de hogy ő is nagyon ment, az biztos.

A CEZ értékelésben a C csoport első helyén végeztünk, így maximális pontszámmal térhettünk haza. Mi az első ötbe vártuk magunkat, úgyhogy ezzel az eredménnyel maximálisan elégedettek vagyunk. Az Eb-értékelésbe nem neveztünk, így utólag már érdemes lett volna, mert két Lancia 037-es, egy Audi Quattro, két Porsche és egy Opel Ascona B mögött a hetedikek lettünk volna, a C csoportban pedig másodikok.”

Wirtmann_Vltava04 (Large)

A Vltava Rali hivatalos weboldala: http://www.pamk.cz/en/home/news

A Vltava Rali végeredménye: http://www.ewrc-results.com/final.php?e=7809&t=Historic-Vltava-Rallye-2013
*Ezen a listán szerepelnek a historic mezőnyben értékelt olyan autók is, amelyek korcsoport alapján nem sorolhatók az FIA historic értékelésében, valamint ezeken az autókon versenygumi használata is engedélyezett volt.

Wirtmann_Vltava06 (Large)

A CEZ Historic Ralibajnokság 2013-as naptára:
március 22–23. Rebenland Rali (Ausztria)
április 6–7. Eger Rali (Magyarország)
április 20–21. Vltava Rali (Csehország)
május 10–11. Saturnus Rali (Szlovénia)
június 1–2. Piancavallo Rali (Olaszország)
június 8–9. Velenje Rali (Szlovénia)
szeptember 1. Alpi Orientali (Olaszország)
szeptember 20–21. ARBÖ Rali (Ausztria)
november 8–9. Mecsek Rali (Magyarország)

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért világbajnokok ellen bizonyított

Soha sem kellett még ennyi világ-, Európa- és olasz bajnok ellen bizonyítania Krózser Menyhértnek, aki pályafutása legerősebb mezőnyébe csöppent a WSK Super Master Series harmadik fordulóján. A Brilliant Driver Program versenyzője azonban cseppet sem illetődött meg, az időmérő csoportjában egy 5. hellyel tette le a névjegyét.

﹡ WSK Super Master Series – 3. futam, Franciacorta (Olaszország), 2024. február 16–18.

A KZ kategória a gokartversenyzés csúcsa, ahol nem ritka, hogy valaki akár húsz év tapasztalattal is versenyezzen. Éppen ezért szokták a kategóriát két csoportra, KZ-re és KZ2-re osztani. Előbbiben a rutinos, eredményes versenyzők indulnak – például a korábbi KZ2-es világ- és Európa-bajnokok –, míg a KZ2-t alapvetően utánpótlás kategóriának szánják. Ritkán versenyez egy mezőnyben a KZ és a KZ2, azonban ahol ezt megteszik, ott igazi tűzijátékot láthatnak a szurkolók.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

Ez történt Franciacortában, a WSK Super Master Series harmadik futamán, ahol rekordszámú, 85 fő nevezett KZ2-be (ez volt az összevont kategória neve). De nem csak sokan voltak, hanem erősek is, hiszen szokatlan módon több egykori világ-, Európa és olasz bajnok is rajthoz állt.

Krózser Menyhért, ahogyan megszokhattuk tőle, örült a kihívásnak és hogy a gokartversenyzés legjobbjaival mérheti össze tudását. Az időmérőn alaposan oda is tette magát és csoportjában 5., míg összesített értékelésben 15. lett.

Az előfutamok során kuplunghibával küzdött, ami miatt a rajtjai nem voltak tökéletesek, ennek ellenére három top 9-es eredményt ért el. A második előfutamban azonban kilökték, így ott utolsó helyen végzett. Ez eléggé rányomta a bélyegét a további szereplésére, hiszen ennek az egy mozzanatnak köszönhetően 15 helyet veszített az előfutamok során és a 29.-en jutott tovább.

Az elődöntőben és a döntőben fékhiba hátráltatta ugyan, de így is mind a kétszer – ahogy már megszokhattuk tőle – javított a pozícióján és végül a 25. helyen fejezte be a döntőt.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

„Ez volt a legerősebb mezőny, amiben valaha versenyeztem – mondta Krózser Menyhért. – A franciacortai pályát ismerem és szeretem is, nagyon készültem erre a hétvégére.

Az időmérő jól sikerült. Ennyi világ- és Európa-bajnok között a 15. helyezés szerintem nagyon jó eredmény. Főleg, ha belegondolsz abba, hogy volt olyan ellenfelem, aki már akkor ebben a kategóriában versenyzett, amikor én elkezdtem gokartozni. Gondolhatod, hogy mekkora rutinjuk van, de éppen ezért volt nagy kihívás ellenük versenyezni.

Nagyon bosszantott, amikor a második előfutamban kilöktek, egy teljesen érthetetlen manőverrel. Ezzel sokat buktam, ha olyan eredményt tudtam volna elérni, mint a többi előfutamon, akkor a 14–15. helyen juthattam volna tovább.

Az előfutamokon kuplung problémám volt, ami a rajtnál hátráltatott, vasárnap pedig a fék nem működött rendesen.

Mindent egybevetve, úgy érzem, hogy a hétvégéből kihoztam a lehető legtöbbet, iszonyúan sokat lehet fejlődni ilyen ellenfelek között, ilyen harcias környezetben. Két hét múlva még jobb leszek.“

A WSK Super Master Series március 1–3-a között zárul Krózser Menyhért egyik kedvenc pályáján, Sarnóban.

Krózser Menyhért, BDP Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 85
Időmérő csoport: 5.
Időmérő: 13.
CE előfutam: 8.
CD előfutam: 34. (baleset miatt kiesett)
AC előfutam: 7.
BC előfutam: 9.
Előfutamok összesített: 29.
A Elődöntő: 14.
Elődöntő utáni összesített: 27.
Döntő: 25.

A Brilliant Driver Program együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program