Wirtmann CEZ-pontokért – Vltava Rali előzetes

Egyik kedvenc versenyére készül Wirtmann Ferenc és Barna György, akik a hétvégén a csehországi Vltava Ralin vesznek részt. A Grawe Életbiztosító Zrt által támogatott páros korábban többször is indult már a Historic Európa-bajnoki futamon, most azonban nem neveztek az Eb-re, kizárólag a Közép-Európai Zónakupa (CEZ) pontokra hajtanak. Az Eger Ralival ellentétben nem az Mk II-es Ford Escorttal állnak rajthoz, hanem visszatértek a gyökerekhez és az Mk I-essel neveztek, ami azonban a télen komoly felújításon esett át.

_JOR4531

„Nagyon szeretem a Vltava Ralit, mindig a régi csehszlovák versenyek hangulatát idézi” – mondta Wirtmann Ferenc. „Ezen kívül nagyon jó a mezőny is, az Eb és a CEZ mellett északi és cseh bajnoki futam is egyben, így akár kategórián belül, akár abszolútban, komoly ellenfeleket kapunk. A CEZ-ben, a historicot csak abszolútban értékelik, a győzelem nem lehetetlen, de nagyon meg kell érte dolgozni.”

„Az Mk I-es Escorttal indulunk. Eleve úgy terveztük az évet, hogy a két autóval felváltva versenyzünk, így könnyebb a felkészítés. A magyar bajnokságban a D csoportra koncentrálunk az Mk II-essel, a CEZ-ben pedig mivel csak abszolút értékelés van, mindegy, hogy C vagy D csoportos autóval versenyzünk, ezért a külföldi CEZ-futamokra az Mk I-essel megyünk.”

„A télen komoly felújításon esett át az autó: BDA-motort és ötsebességes váltót kapott, amitől gyorsabb lett, mint valaha. A futóművén kell még egy kicsit fejlesztenünk, mert folyamatosan ki akar törni a hátulja. Ha az is meglesz, akkor még jobb is lehet, mint az Mk II-es. Már nagyon kíváncsi vagyok, hogy hogyan fog viselkedni az első éles bevetésén.”

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:

  1. C korcsoport magyar bajnok
  2. C korcsoport magyar bajnok
  3. C korcsoport magyar bajnok
  4. C korcsoport magyar bajnok
  5. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  6. Historic CEZ-bajnok
  7. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  8. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program