Wirtmann: COVID-biztos Eger Rally

Alacsonyabb autóval és közösségi távolságtartással készül Wirtmann Ferenc és Kerekes József az Országos Historic Rallybajnokság második futamára, az Eger Rallyra. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros Ford Escort Mk II-esét elvileg csak le kellett volna mosni a verseny előtt, de ha már tiszta volt, akkor állítottak is rajta. 

„A Miskolc Rally után nem sok dolgunk volt az autóval, csak le kellett mosni – mondta Wirtmann. – Viszont az Eger Rally pályái sokkal jobb minőségűek, ezért egy centivel lejjebb ültettük az Escortot. Ez nem hangzik soknak, de jelentősen stabilabb lett az autó a kanyarokban. Remélem, hogy gyorsulni is tudunk tőle.

A szervizparkban mindent megteszünk, hogy a lehető legjobban védekezzünk a vírus ellen. Normális esetben elég sokan látogatnak meg minket, ugranak be, egy hellóra, aminek nagyon örülünk. Most azonban közös érdek, hogy a közösségi távolságtartás szabályait betartsuk, ezért a szervizparkunk le lesz kordonozva, a csapattagokon kívül nem engedünk be senkit. 

Remélem, hogy hamarosan túl leszünk ezen a helyzeten és addig is a szurkolók jó versenyt láthatnak Egerben.“

WIRTMANN FERENC–KEREKES JÓZSEF 2020-AS EREDMÉNYEI

Salgó Rally: D csoport 3. hely, abszolút és CEZ historic 4. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

2008. C csoport magyar bajnok
2009. C csoport magyar bajnok
2010. C csoport magyar bajnok
2011. C csoport magyar bajnok
2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
2013. Historic CEZ-bajnok
2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb. C csoport 4. 
2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D csoport 2. 
2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb. D csoport 2. 
2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonnax

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax