Nem sok választása volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Jotinak a Mecsek Ralin, ahol a saras, csúszós pályán a Ford Escort Mk II-es hátulja önálló életet élt és csak keresztben akart közlekedni.
Az autó megzabolázása azonban olyan jól sikerült, hogy a magyar értékelésben a D csoportban és abszolútban is az első helyen végeztek. Ezzel a D csoport bajnokságában növelték az előnyüket, a historic abszolút bajnokságban pedig 17-ről 5 pontra csökkentették a hátrányukat.
A Grawe Életbiztosító Zrt által támogatott páros az idén nem nevezett az Eb-re, így ott nem értékelték őket, de az Eb-mezőnnyel együtt a historic értékelés negyedik helyén végeztek, a D csoportban pedig egy Porsche mögött másodikok lettek.
„Munkás verseny volt megint – mondta Wirtmann. – Előző nap esett az eső, ami nagyon feláztatta a pályát, az út melletti földet, a füvet, nagyon sok helyen volt saras kihordás.
A vizes pályát szeretem, de ez olyan volt, mintha szappanos vízen mennénk. Az Escortnak könnyű a hátulja, folyamatosan kipörögtek a kerekek, ami miatt szinte csak keresztbe mentünk, sok helyen lógtunk le az útról. A közönségnek biztosan tetszett, de én nem bántam volna, ha gyorsabban haladunk.
A verseny elején elgumiztam magam, annyira saras volt a pálya, hogy esőgumikon kellett volna menni, annak ellenére is, hogy akkor már nyolc órája nem esett, ezzel egy perc körül úszott el.
Mind a két hetvehelyi gyorsaságin leállt a motorunk, ugyanúgy, ahogy Szlovéniában, és az az érdekes, hogy mind a kétszer szinte ugyanott. Kapcsolgattam a benzinpumpákat, egyszer csak beindult. Az első alkalommal 10, a másodikon 15 másodpercet állhattunk.
Nem tudjuk, miért áll le a motor, a Mecsek előtt az összes benzinpumpát kicseréltük.
Az Eb-mezőnnyel együtt az abszolút negyedik helyen végeztünk. Ha az összes késésünket levonjuk, akkor sem kerültünk volna előrébb. Nagyon erős volt a mezőny, Lucky és Zippo négykerekes Lanciajával és Audijával nem tudtuk felvenni a versenyt. A száraz pályákon kicsit közelebb tudtunk hozzájuk kerülni, egyszer pedig futottunk egy második időt is.
Mivel a magyar értékelést nagy előnnyel vezettük, nem akartunk kockáztatni, Joti így is sokat huhogott mellettem. Sokat hoztunk a hátrányunkon az abszolút bajnokságban, ami így Nyíregyházán dől el, de a lényeg most is az, hogy nagyon jót versenyeztünk és szerintem a nézőknek is tetszett, ahogyan autóztunk.“
CEZ HISTORIC RALIBAJNOKSÁG 2019
- március 29–30. Eger Rali
- április 6–7. Lavanttal Rali (Ausztria)
- április 26–27. Vltava Rali (Csehország)
- május 3–4. Tátra Rali (Szlovákia)
- június 28–29. Zelezniki Rali (Szlovénia)
- július 18–20. Weiz Rali (Ausztria)
- augusztus 30–31. Alpi Orientali (Olaszország)
- szeptember 20–21. Nova Goricia Rali (Szlovénia)
- október 18–20. Kassa Rali (Szlovákia)
WIRTMANN FERENC 2019-es EREDMÉNYEI
- Eger Rali: D csoport 1. hely, abszolút és CEZ historic 2. hely
- Vltava Rali (Csehország): műszaki hiba miatt kiesett
- Zelezniki Rali (Szlovénia): CEZ historic D csoport 1. hely, historic abszolút 2. hely
- Hargita Rali (Románia): historic 1. hely, I3 kategória 1. hely
- Baranya Kupa: D csoport 1. hely, abszolút 1. hely
- Ózd Rali: D csoport 1. hely, abszolút 1. hely
- Nova Gorica Rali (Szlovénia): CEZ historic D csoport 1. hely, historic abszolút 1. hely
- Mecsek Rali: magyar historic bajnokság D csoport 1. hely, abszolút 1. hely; abszolút értékelés D csoport 2. hely, abszolút 4. hely
WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI
- 2008. C csoport magyar bajnok
- 2009. C csoport magyar bajnok
- 2010. C csoport magyar bajnok
- 2011. C csoport magyar bajnok
- 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
- 2013. Historic CEZ-bajnok
- 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb. C csoport 4.
- 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D csoport 2.
- 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
- 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
- 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb. D csoport 2.
A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonnax