Wirtmann csak keresztben

Nem sok választása volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Jotinak a Mecsek Ralin, ahol a saras, csúszós pályán a Ford Escort Mk II-es hátulja önálló életet élt és csak keresztben akart közlekedni.

Az autó megzabolázása azonban olyan jól sikerült, hogy a magyar értékelésben a D csoportban és abszolútban is az első helyen végeztek. Ezzel a D csoport bajnokságában növelték az előnyüket, a historic abszolút bajnokságban pedig 17-ről 5 pontra csökkentették a hátrányukat.

A Grawe Életbiztosító Zrt által támogatott páros az idén nem nevezett az Eb-re, így ott nem értékelték őket, de az Eb-mezőnnyel együtt a historic értékelés negyedik helyén végeztek, a D csoportban pedig egy Porsche mögött másodikok lettek.

„Munkás verseny volt megint – mondta Wirtmann. – Előző nap esett az eső, ami nagyon feláztatta a pályát, az út melletti földet, a füvet, nagyon sok helyen volt saras kihordás.

A vizes pályát szeretem, de ez olyan volt, mintha szappanos vízen mennénk. Az Escortnak könnyű a hátulja, folyamatosan kipörögtek a kerekek, ami miatt szinte csak keresztbe mentünk, sok helyen lógtunk le az útról. A közönségnek biztosan tetszett, de én nem bántam volna, ha gyorsabban haladunk.

A verseny elején elgumiztam magam, annyira saras volt a pálya, hogy esőgumikon kellett volna menni, annak ellenére is, hogy akkor már nyolc órája nem esett, ezzel egy perc körül úszott el.

Mind a két hetvehelyi gyorsaságin leállt a motorunk, ugyanúgy, ahogy Szlovéniában, és az az érdekes, hogy mind a kétszer szinte ugyanott. Kapcsolgattam a benzinpumpákat, egyszer csak beindult. Az első alkalommal 10, a másodikon 15 másodpercet állhattunk.

Nem tudjuk, miért áll le a motor, a Mecsek előtt az összes benzinpumpát kicseréltük.

Az Eb-mezőnnyel együtt az abszolút negyedik helyen végeztünk. Ha az összes késésünket levonjuk, akkor sem kerültünk volna előrébb. Nagyon erős volt a mezőny, Lucky és Zippo négykerekes Lanciajával és Audijával nem tudtuk felvenni a versenyt. A száraz pályákon kicsit közelebb tudtunk hozzájuk kerülni, egyszer pedig futottunk egy második időt is.

Mivel a magyar értékelést nagy előnnyel vezettük, nem akartunk kockáztatni, Joti így is sokat huhogott mellettem. Sokat hoztunk a hátrányunkon az abszolút bajnokságban, ami így Nyíregyházán dől el, de a lényeg most is az, hogy nagyon jót versenyeztünk és szerintem a nézőknek is tetszett, ahogyan autóztunk.“

CEZ HISTORIC RALIBAJNOKSÁG 2019

  • március 29–30. Eger Rali
  • április 6–7. Lavanttal Rali (Ausztria)
  • április 26–27. Vltava Rali (Csehország)
  • május 3–4. Tátra Rali (Szlovákia)
  • június 28–29. Zelezniki Rali (Szlovénia)
  • július 18–20. Weiz Rali (Ausztria)
  • augusztus 30–31. Alpi Orientali (Olaszország)
  • szeptember 20–21. Nova Goricia Rali (Szlovénia)
  • október 18–20. Kassa Rali (Szlovákia)

WIRTMANN FERENC 2019-es EREDMÉNYEI

  • Eger Rali: D csoport 1. hely, abszolút és CEZ historic 2. hely
  • Vltava Rali (Csehország): műszaki hiba miatt kiesett
  • Zelezniki Rali (Szlovénia): CEZ historic D csoport 1. hely, historic abszolút 2. hely
  • Hargita Rali (Románia): historic 1. hely, I3 kategória 1. hely
  • Baranya Kupa: D csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Ózd Rali: D csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Nova Gorica Rali (Szlovénia): CEZ historic D csoport 1. hely, historic abszolút 1. hely
  • Mecsek Rali: magyar historic bajnokság D csoport 1. hely, abszolút 1. hely; abszolút értékelés D csoport 2. hely, abszolút 4. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2013. Historic CEZ-bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb. C csoport 4.
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D csoport 2.
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb. D csoport 2.

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonnax

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“