Wirtmann csapatott egyet a 15 colosokon – de csak egyet

Négy perc előnnyel nyerte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József Ford Escort Mk II-essel a Nyíregyháza Rally historic értékelését. Ezzel a Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros idén mind a hét versenyén a historic abszolút és az E korcsoport élén végeztek. Már a Nyíregyháza Rally előtt megnyerték mind a két bajnokságot, úgyhogy tulajdonképpen csak az élvezet kedvéért indultak. Abból pedig nem volt hiány. 

„Óvatosan kezdtünk – mondta Wirtmann. – Szombaton az első gyorsaságin közepeset mentünk, hogy lássuk, hogyan viselkedik az autó, és hogy mennyire rozsdásodtunk be augusztus óta. De minden rendben volt. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Nyíregyháza Rally

A következő szakasz, Füzér feküdt nekünk, tudtam, hogy ott gyorsak lehetünk. A historicban lehet a szervizparkon kívül is szervizelni, ezért erre a szakaszra felraktuk a 15 colos kerekeket egy nagyon puha esőgumival. Tolt is minket előre, nagyon jól lehetett vele haladni.

52 másodperccel vertük meg a második helyezettet. Ezután visszaraktuk a 13 colos kerekeket. Azok is jók voltak, noha nem tapadtak annyira, mint a magasabb, keskenyebb gumi, de tovább is bírták.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Nyíregyháza Rally

 Egy apró műszaki hibánk volt, amikor az egyik rajtban elkezdett melegedni a motor. A hűtőben lévő hőgomba hibásodott meg és nem kapcsolt be a ventillátor, de szerencsére van egy kézi kapcsolónk is, úgyhogy a hőgomba munkáját átvettem. 

Sajnos sok gyorsaságink elmaradt. Ha előttünk megy az Eb és az ORB mezőnye, elkerülhetetlen, hogy ne essen be valaki. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Nyíregyháza Rally

Kőkeményen vívtunk Zsírpapával, aki olyan hangulatot hozott a historicba, hogy már csak emiatt is érdemes versenyezni. Az első Erdőbényén két tizeddel vertük őt, a másodikon visszaadta, úgyhogy most hallgathatom tőle, hogy mennyire megöregedtem, hogy így megvert“ – nevet Wirtmann.

„Kerekes Joti betegen versenyzett, de így is tökéletesen navigált, ezúton is gyógyulást kívánok neki. Az idei évre befejeztük a versenyzést, most már csak az autók rendbetétele van hátra.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Nyíregyháza Rally
WIRTMANN FERENC ÉS KEREKES JÓZSEF 2021-ES EREDMÉNYEI

Orfű Rally (2021. április 11.), Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem 
Ózd–Eger Rally (2021. május 15–16.), Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem 
Velenje Rally (2021. május 29.), Historic abszolút győzelem, Historic MITROPA abszolút győzelem 
Salgó Rally (2021. június 5.), Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem, CEZ Historic abszolút győzelem
Mecsek Rally (2021. június 26.), Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem, MITROPA Historic abszolút győzelem
Vértes Rally (2021. augusztus 29.), Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem
Nyíregyháza Rally (2021. október 23–24.), Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Nyíregyháza Rally
WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

2008. C csoport magyar bajnok
2009. C csoport magyar bajnok
2010. C csoport magyar bajnok
2011. C csoport magyar bajnok
2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2013. Historic CEZ bajnok
2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonax

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax