Wirtmann dobogós az Eb-n és már keresi a madarat

Abszolút harmadik és a C korcsoport első helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Barna György a Mecsek Rali historic-Eb-futamon, amellyel egyben a CEZ historic bajnokságban idei hatodik győzelmüket aratták. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros számára nem volt tétje a szezonzáró futamnak, hiszen a CEZ-bajnoki címet már korábban megszerezték, ezért csak örömautózásra készültek, annál is inkább, mert a Wirtmann negyven évvel ezelőtt a Mecsek Ralin kezdett versenyezni és ez volt az utolsó versenye a kék Ford Escort Mk I-esüknek, amely nyugdíjba vonul és kiállítási autó lesz belőle. Wirtmann a verseny előtt úgy nyilatkozott, hogy ha ötödik lesz, akkor madarat lehet majd vele fogatni. A hírek szerint már keresi a madarat.

079B00191 (Large)

„Nagyon jó verseny volt és pályafutásunk egyik legjobb eredményét értük el, de nem volt könnyű feladat” – mesélte Wirtmann. „Tét nélkül álltunk rajthoz, de egy ilyen sikeres szezon után szerettünk volna az Eb-mezőnyben is bizonyítani és méltóképpen búcsúzni az Escorttól, ami a Mecsek Rali után nyugdíjba vonul.

079B0014 (Large)

Az autó is érezhette, hogy nagy a tét a számára, mert a rajt előtt nagy izgalmában elkezdett több vizet fogyasztani, mint benzint. A rajtceremóniánál az egész Széchenyi teret füstbe borítottuk, meg is kérdezték tőlünk, hogy az Omega koncertre jöttünk-e.

IMG_7201 (Large)

A szervizcsapatunk a parafa dugótól kezdve a kócon át mindent bevetett. Főmérnökünk, Léhi Sanyi hármat rápöfékelt a pipájával, Barna Gyuri szerint közben még mormolt is valamit. Hogy melyik jött be, nem derült ki, de az autó jó lett az első gyorsaságira.

IMG_7206 (Large)

A péntek esti sötét, nedves pályák nekünk kedveztek, a hatodik helyen fordultunk, de úgy gondoltuk, hogy másnap a világosban, száraz pályán majd jól visszaesünk az erősebb Porschék, Audik mögé, de nem így lett. Másnak is voltak gondjai, előztünk is, ki is estek előlünk, úgyhogy végül abszolút harmadikok lettünk, amire nagyon büszkék vagyunk.

Azt ígértem, hogy ha ötödikek leszünk, akkor madarat lehet velem fogatni. Fogni nem fogok, de lehet, hogy veszek egyet. Ha már megígértem.”

079B0139 (Large)

A Wirtmann–Barna kettős 2013-as CEZ-eredményei*:
Rebenland Rali 2. hely
Eger Rali 1. hely
Vltava Rali 1. hely
Saturnus Rali 1. hely
Velenje Rali 1. hely
Alpi Orientali Rali 5. hely
ARBÖ Rali 1. hely
Mecsek Rali 1. hely
*CEZ-helyezések

079B0549 (Large)

A CEZ Historic-ralibajnokság 2013-as naptára:
március 22–23. Rebenland Rali (Ausztria)
április 6–7. Eger Rali (Magyarország)
április 20–21. Vltava Rali (Csehország)
május 10–11. Saturnus Rali (Szlovénia)
június 1–2. Piancavallo Rali (Olaszország)
június 8–9. Velenje Rali (Szlovénia)
szeptember 1. Alpi Orientali (Olaszország)
szeptember 20–21. ARBÖ Rali (Ausztria)
november 8–9. Mecsek Rali (Magyarország)

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax