Wirtmann dobogós az Eb-n és már keresi a madarat

Abszolút harmadik és a C korcsoport első helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Barna György a Mecsek Rali historic-Eb-futamon, amellyel egyben a CEZ historic bajnokságban idei hatodik győzelmüket aratták. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros számára nem volt tétje a szezonzáró futamnak, hiszen a CEZ-bajnoki címet már korábban megszerezték, ezért csak örömautózásra készültek, annál is inkább, mert a Wirtmann negyven évvel ezelőtt a Mecsek Ralin kezdett versenyezni és ez volt az utolsó versenye a kék Ford Escort Mk I-esüknek, amely nyugdíjba vonul és kiállítási autó lesz belőle. Wirtmann a verseny előtt úgy nyilatkozott, hogy ha ötödik lesz, akkor madarat lehet majd vele fogatni. A hírek szerint már keresi a madarat.

079B00191 (Large)

„Nagyon jó verseny volt és pályafutásunk egyik legjobb eredményét értük el, de nem volt könnyű feladat” – mesélte Wirtmann. „Tét nélkül álltunk rajthoz, de egy ilyen sikeres szezon után szerettünk volna az Eb-mezőnyben is bizonyítani és méltóképpen búcsúzni az Escorttól, ami a Mecsek Rali után nyugdíjba vonul.

079B0014 (Large)

Az autó is érezhette, hogy nagy a tét a számára, mert a rajt előtt nagy izgalmában elkezdett több vizet fogyasztani, mint benzint. A rajtceremóniánál az egész Széchenyi teret füstbe borítottuk, meg is kérdezték tőlünk, hogy az Omega koncertre jöttünk-e.

IMG_7201 (Large)

A szervizcsapatunk a parafa dugótól kezdve a kócon át mindent bevetett. Főmérnökünk, Léhi Sanyi hármat rápöfékelt a pipájával, Barna Gyuri szerint közben még mormolt is valamit. Hogy melyik jött be, nem derült ki, de az autó jó lett az első gyorsaságira.

IMG_7206 (Large)

A péntek esti sötét, nedves pályák nekünk kedveztek, a hatodik helyen fordultunk, de úgy gondoltuk, hogy másnap a világosban, száraz pályán majd jól visszaesünk az erősebb Porschék, Audik mögé, de nem így lett. Másnak is voltak gondjai, előztünk is, ki is estek előlünk, úgyhogy végül abszolút harmadikok lettünk, amire nagyon büszkék vagyunk.

Azt ígértem, hogy ha ötödikek leszünk, akkor madarat lehet velem fogatni. Fogni nem fogok, de lehet, hogy veszek egyet. Ha már megígértem.”

079B0139 (Large)

A Wirtmann–Barna kettős 2013-as CEZ-eredményei*:
Rebenland Rali 2. hely
Eger Rali 1. hely
Vltava Rali 1. hely
Saturnus Rali 1. hely
Velenje Rali 1. hely
Alpi Orientali Rali 5. hely
ARBÖ Rali 1. hely
Mecsek Rali 1. hely
*CEZ-helyezések

079B0549 (Large)

A CEZ Historic-ralibajnokság 2013-as naptára:
március 22–23. Rebenland Rali (Ausztria)
április 6–7. Eger Rali (Magyarország)
április 20–21. Vltava Rali (Csehország)
május 10–11. Saturnus Rali (Szlovénia)
június 1–2. Piancavallo Rali (Olaszország)
június 8–9. Velenje Rali (Szlovénia)
szeptember 1. Alpi Orientali (Olaszország)
szeptember 20–21. ARBÖ Rali (Ausztria)
november 8–9. Mecsek Rali (Magyarország)

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért világbajnokok ellen bizonyított

Soha sem kellett még ennyi világ-, Európa- és olasz bajnok ellen bizonyítania Krózser Menyhértnek, aki pályafutása legerősebb mezőnyébe csöppent a WSK Super Master Series harmadik fordulóján. A Brilliant Driver Program versenyzője azonban cseppet sem illetődött meg, az időmérő csoportjában egy 5. hellyel tette le a névjegyét.

﹡ WSK Super Master Series – 3. futam, Franciacorta (Olaszország), 2024. február 16–18.

A KZ kategória a gokartversenyzés csúcsa, ahol nem ritka, hogy valaki akár húsz év tapasztalattal is versenyezzen. Éppen ezért szokták a kategóriát két csoportra, KZ-re és KZ2-re osztani. Előbbiben a rutinos, eredményes versenyzők indulnak – például a korábbi KZ2-es világ- és Európa-bajnokok –, míg a KZ2-t alapvetően utánpótlás kategóriának szánják. Ritkán versenyez egy mezőnyben a KZ és a KZ2, azonban ahol ezt megteszik, ott igazi tűzijátékot láthatnak a szurkolók.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

Ez történt Franciacortában, a WSK Super Master Series harmadik futamán, ahol rekordszámú, 85 fő nevezett KZ2-be (ez volt az összevont kategória neve). De nem csak sokan voltak, hanem erősek is, hiszen szokatlan módon több egykori világ-, Európa és olasz bajnok is rajthoz állt.

Krózser Menyhért, ahogyan megszokhattuk tőle, örült a kihívásnak és hogy a gokartversenyzés legjobbjaival mérheti össze tudását. Az időmérőn alaposan oda is tette magát és csoportjában 5., míg összesített értékelésben 15. lett.

Az előfutamok során kuplunghibával küzdött, ami miatt a rajtjai nem voltak tökéletesek, ennek ellenére három top 9-es eredményt ért el. A második előfutamban azonban kilökték, így ott utolsó helyen végzett. Ez eléggé rányomta a bélyegét a további szereplésére, hiszen ennek az egy mozzanatnak köszönhetően 15 helyet veszített az előfutamok során és a 29.-en jutott tovább.

Az elődöntőben és a döntőben fékhiba hátráltatta ugyan, de így is mind a kétszer – ahogy már megszokhattuk tőle – javított a pozícióján és végül a 25. helyen fejezte be a döntőt.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

„Ez volt a legerősebb mezőny, amiben valaha versenyeztem – mondta Krózser Menyhért. – A franciacortai pályát ismerem és szeretem is, nagyon készültem erre a hétvégére.

Az időmérő jól sikerült. Ennyi világ- és Európa-bajnok között a 15. helyezés szerintem nagyon jó eredmény. Főleg, ha belegondolsz abba, hogy volt olyan ellenfelem, aki már akkor ebben a kategóriában versenyzett, amikor én elkezdtem gokartozni. Gondolhatod, hogy mekkora rutinjuk van, de éppen ezért volt nagy kihívás ellenük versenyezni.

Nagyon bosszantott, amikor a második előfutamban kilöktek, egy teljesen érthetetlen manőverrel. Ezzel sokat buktam, ha olyan eredményt tudtam volna elérni, mint a többi előfutamon, akkor a 14–15. helyen juthattam volna tovább.

Az előfutamokon kuplung problémám volt, ami a rajtnál hátráltatott, vasárnap pedig a fék nem működött rendesen.

Mindent egybevetve, úgy érzem, hogy a hétvégéből kihoztam a lehető legtöbbet, iszonyúan sokat lehet fejlődni ilyen ellenfelek között, ilyen harcias környezetben. Két hét múlva még jobb leszek.“

A WSK Super Master Series március 1–3-a között zárul Krózser Menyhért egyik kedvenc pályáján, Sarnóban.

Krózser Menyhért, BDP Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 85
Időmérő csoport: 5.
Időmérő: 13.
CE előfutam: 8.
CD előfutam: 34. (baleset miatt kiesett)
AC előfutam: 7.
BC előfutam: 9.
Előfutamok összesített: 29.
A Elődöntő: 14.
Elődöntő utáni összesített: 27.
Döntő: 25.

A Brilliant Driver Program együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program