Wirtmann dobogóval kezdett

Technikás pályákon, nagyon jó mezőnnyel vette kezdetét az idei historic rali-Európa-bajnokság, a spanyolországi Costa Brava Ralin. Wirtmann Ferenc és Kerekes József a D csoport és a D3-as kategória második helyét szerezte meg Ford Escort MkII-essel, így a bajnokságban is a második helyen állnak.

Magyar siker született csapat értékelésben is, ahol a Wirtmann—Kerekes és a Mekler—Mekler párosok alkotta Scuderia Coppa Amici nyert.

„Nagyon jó, de nagyon fárasztó verseny volt — mondta Wirtmann Ferenc. — Körülbelül 7800 kanyar volt a pályákon, összesen három, száz méternél hosszabb egyenessel. Kerekes Joti mondta, hogy az itinerben oldalak teltek el anélkül, hogy egyenest írtunk volna. Az utak jó minőségűek, de a váltót és a difit így is nagyon igénybe veszik. A végére nekünk is meghibásodott a difink, az utolsó gyorsokon vissza is kellett vennünk.

Szenzációsan jó volt a mezőny. Összesen 172-e indultunk, ebben voltak az Eb, a spanyol bajnokság, a legend és a regularity résztvevői is. Az Eb-n még talán soha sem versenyeztünk ilyen erős mezőnyben. D csoportban a helybéli Jesús Ferreirótól kaptunk ki, aki a miénkhez hasonló Escorttal versenyzett, nyilván ezekre a pályákra építették, de ördögien gyorsan ment. Összesen hat Escort indult az Eb mezőnyben, amiből mi voltunk a második legeredményesebbek.

A gátlónk nem volt igazán ezekre a pályákra való, rendeltünk újat ugyan, de nem érkezett meg a versenyre. Talán jobb is így, ha keményebb gátlónk van és gyorsabban tudunk menni, akkor nem hat, hanem csak négy perccel kapunk ki, ami nem változtatott volna semmin.

Egy kalandunk volt az éjszakai szakaszon, ahol valakinek vagy a motorja vagy a váltója robbant fel, de tele volt olajjal a pálya. Először csak vízfoltot láttam, de gyanúsan sötét volt. Egy picit el is emeltem a lábam a gázról, ez volt a szerencsénk, mert a következő pillanatban már forogtunk. Éppen elkerültük a szalagkorlátot és sikerült jól kijönnünk belőle, de csak a szerencsének köszönhetjük.

Mekler Laciék is jól mentek, aminek köszönhetően megnyertük a csapatversenyt. Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy Spanyolországban egy magyar csapat volt a legeredményesebb.

WIRTMANN FERENC 2018-AS EREDMÉNYEI:

Costa Brava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 1. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:

  • 2008. C korcsoport magyar bajnok
  • 2009. C korcsoport magyar bajnok
  • 2010. C korcsoport magyar bajnok
  • 2011. C korcsoport magyar bajnok
  • 2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2013. Historic CEZ-bajnok
  • 2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  • 2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  • 2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax