Wirtmann: Eb-döntő örömautózással

Kedvenc pályáin fejezi be idei Historic Rali-Európa-bajnoki szereplését Wirtmann Ferenc és Kerekes József Ford Escort Mk II-essel a Mecsek Ralin.

A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros az Eb. D csoportjában a második helyen áll. Matematikai esélye még van a bajnoki címre, de ehhez már nem elég a jó szereplés, szerencsére is szüksége lenne.

A verseny másik tétje az Országos Historic Ralibajnokság, amelyben Wirtmann az idén két  különböző autóval, két különböző csoportban indult, így csak az abszolút bajnokságra koncentrál, amit 38,5 pont előnnyel vezet. Itt a bajnoki cím megnyeréséhez elegendő pontszerző helyen végeznie.

„Ugyanúgy készülök most is, mint minden versenyünkre – mondta Wirtmann. – Nincs sok értelme számolgatni, taktikázni, az Európa-bajnoki címre csak akkor van esélyünk, ha Karl Wagner kiesik, a döntés tehát nem a mi kezünkben van. Jotival mindent el fogunk követni, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki magunkból.

Annál is inkább, mert a magyar abszolút bajnokságban elég nagy előnnyel vezetünk, amit akár már Pécsen megnyerhetünk.

A Mecsek Rali a kedvencem, megszámolni sem tudom hány versenyen indultam Pécsen vagy mostanában Komlón, éppen ezért egy kicsit meglepő, hogy lesz olyan pálya, amin még nem versenyeztem, kíváncsian várom.

Az autó jó formában van. A kuplungmunkahenger elhelyezését kifogásolták az Elba Ralin, azt átépítettük, de jelentősen nem változott tőle semmi. Új kuplungtárcsát kapott az Escort, mert az olasz kanyarok egy kicsit megviselték. A motorunknak ez lesz a második versenye, Elbán jól bejárattuk, úgyhogy minden adva van ahhoz, hogy egy jót autózzunk, amit mi is és a közönség is élvezhet.“

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG D CSOPORT ÁLLÁSA HÉT FUTAM UTÁN, VERSENYZŐK

  • 1. Karl Wagner 73 pont
  • 2. Wirtmann Ferenc 61 pont
  • 3. Alberto Battistolli 46 pont
  • 4. Jukka Aromaa 37 pont
  • 5. Jesús Ferreiro 36 pont
  • 6. Eddy Van Den Hoorn 29 pont
  • 7. Pentti Veikkanen 24 pont
  • 8. Gerd Sonntag 24 pont

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG D CSOPORT ÁLLÁSA HÉT FUTAM UTÁN, NAVIGÁTOROK

  • 1. Gerda Zauner 73 pont
  • 2. Kerekes József 61 pont
  • 3. Luigi Cazzaro 46 pont
  • 4. Xabier Anido 36 pont
  • 5. Theo Bandenberg 29 pont
  • 6. Arto Arola 25 pont
  • 7. Timo Jaakola 24 pont

ORSZÁGOS HISTORIC RALIBAJNOKSÁG ÁLLÁSA

ABSZOLÚT

  • 1. Wirtmann Ferenc–Nyirfás Julianna/Czakó-Budai Annamária 73 pont
  • 2. Fábián Szabolcs–Láng Roland 34,5 pont
  • 3. Mészáros Attila–Pataki Jenő 24 pont
  • 4. Kalapács Zsolt–Kalapács Kornél 23 pont
  • 5. Csoma András–Schweighardt Gábor/Radó István 19 pont

C CSOPORT

  • 1. Wirtmann Ferenc–Nyirfás Julianna/Czakó-Budai Annamária 34 pont
  • 2. Csoma András–Schweighardt Gábor/Radó István 29 pont
  • 3. Tóth István–Bruckner Viktor 11,5 pont
  • 4. Sárdi Zoltán–Sárdiné Zalatnay Rita 1,5 pont

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG 2018

  • március 16–17. Costa Brava Rali
  • április 20–21. Vltava Rali
  • május 24–26. Asturias Rali
  • június 21–23. Ypres Rali
  • augusztus 10–11. Lahti Rali
  • augusztus 30–szeptember 1. Alpi Orientali Rali
  • szeptember 20–22. Elba Rali
  • október 12–13. Mecsek Rali

WIRTMANN FERENC 2018-AS EREDMÉNYEI

  • Costa Brava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 1. hely
  • Eger Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Eger Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Vltava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 1. hely, CEZ historic abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Asturias Rali: Historic Eb. D csoport 3. hely, D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 2. hely
  • Székesfehérvár Rali: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 2. hely
  • Ypres Rali: Historic Eb. D csoport 2. hely, D3-as kategória 1. hely, csapatverseny 1. hely
  • Baranya Kupa: Historic ob. D csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Salgó Rali: Historic ob. D csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Elba Rali: kizárták

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

  • 2008. C korcsoport magyar bajnok
  • 2009. C korcsoport magyar bajnok
  • 2010. C korcsoport magyar bajnok
  • 2011. C korcsoport magyar bajnok
  • 2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2013. Historic CEZ-bajnok
  • 2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  • 2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  • 2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonnax

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Zagyva Dorka: Zagyvaróna csodálatos gyorsasági

Rengeteget tanult Zagyva Dorka pályafutása első ORB2-es és egyben első komoly aszfaltos rallyversenyén, a Salgó Rallyn. Édesapjával, Zagyva Lajos csak a célba érkezésre és a tapasztaltszerzésre koncentráltak, ám ezt jócskán túl teljesítették, hiszen a Citroën C2 R2 Max-szal az abszolút értékelés 11., még az RC4-es kategória 7. helyén végeztek. 

„Nagyon boldog vagyok – kezdte Zagyva Dorka. – Régen versenyeztem már aszfalton, ilyen gyors és komoly pályákon pedig még soha sem mentem, ezért nagyon izgultam a verseny előtt.

A két pálya közül Szuhától tartottam egy kicsit, mert felhordásos, szűk, fák között kell menni… De amikor először lejöttünk rajta, apával egymásra néztünk és azt mondtuk, ez nagyon jó pálya. Zagyvaróna pedig csodálatos: gyors, technikás, nagyon tudni kell rajta helyezkedni. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Ez első körben még egy kicsit tapogatóztam, de aztán egyre jobban kezdtem használni az autót. Be mertem menni tőre, tudtam improvizálni, alkalmazkodni a változó körülményekhez. Nagyon élveztem. 

Ha az időeredményünket nézed, akkor látszik, hogy van hová fejlődnöm, de így első lépésnek ez nagyon jó volt. Büszke vagyok apára is, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, és nem sokkal több rutinja van a navigálásban, mint nekem a vezetésben, ennek ellenére hibátlan munkát végzett.

A következő verseny a Mecsek Rally lehet, ami közvetlenül a szóbeli érettségi után lesz. Nem tudom, hogy bevállaljuk-e. Utána viszont szeretnék minél többet időt autóban tölteni, minél többet tanulni a rallyról.

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy elrajtoljak életem első Salgó Rallyján, köszönöm a szurkolást, a jókívánságokat, a lájkokat. Nagyon jól estek.“

Dorkánál csak édesapja, Zagyva Lajos volt elégedettebb, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, de úgy tűnik nem az utolsó, hiszen nagyon megtetszettek neki a pályák. 

„Nagyon pozitív tapasztalatokkal és mondhatom azt is, hogy élményekkel lettem gazdagabb – mondta. – Dorka ahhoz képest, hogy élete első ORB2-es versenye volt és most ment először gyors, valódi aszfaltos pályákon, szerintem nagyon jól teljesített. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Az első körben tapogatóztunk. Megbeszéltük, hogy nem megyünk gyorsan, a tapasztalatszerzés a cél, de Dorka betegesen nézi az időket. Szerinte nagyon rosszul jöttünk, de mondtam, hogy ne foglalkozzon vele. 

Zagyvarónán első körben 10:16-ot jöttünk, másodikban 10:04-et, harmadikban 9:59-et. Ez még messze nem pályacsúcs, de látszik rajta az egyenletes fejlődés.

Ami engem illet, rettenetesen koncentráltam a számolásra, de a navigálásra is. A gyorsaságin csak az itinert tudtam diktálni, ott semmire nem volt idő, hogy itt engedd ki, vagy oda helyezkedj. Etapon meg tudtuk beszélni a tapasztaltainkat, de már közel van Dorka ahhoz, hogy egy profi navigátor többet tud segíteni neki, mint én. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Bármennyire is hihetetlen, még én sem versenyeztem a Salgó Rallyn. Valahogy mindig kimaradt, de már látom, hogy nagy hiba volt. Mind a két pálya nagyon tetszett, nekem Szuha talán még jobban. Az pedig, hogy többször is keresztezzük a Zagyva folyót, megint csak nagyon különleges dolog volt számomra. Szerintem nem most jártam itt utoljára. 

Ahogy Dorka is mondta, a következő hetekben a tanulásra koncentrál, az a fontosabb. Ha az érettségi után készen áll a Mecsek Rallyra, akkor ott indulunk, ha nem, akkor megyünk a következő versenyen.“

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.