Wirtmann egy tucatszor – Rebenland Rali előzetes

Tizenkettedik historic rali szezonját kezdi Wirtmann Ferenc, amelyben a célja a kilencedik magyar és az ötödik CEZ bajnoki cím elhódítása.

A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott versenyző mind a két bajnokságban címvédőként áll rajthoz, a tavaly bevált recepten pedig az idén sem változtat: így továbbra is a rutinos navigátor, Barna György olvassa az itinert. A magyar bajnokságban a D korcsoportba sorolt Ford Escort Mk II-essel vesznek részt, míg a külföldi versenyeken a C korcsoportos Mk I-est használják.

A 2017-es szezont az osztrák Rebenland Ralin kezdik, amely a CEZ nyitófutama.

„Mind a két bajnokság rangja évről-évre nő, ezért egyre nagyobb kihívást jelent akár itthon, akár a CEZ-ben versenyezni – mondta Wirtmann. – A fiatalok egyre jobban szorongatnak minket, ezért már tavaly is többször előfordult, hogy össze kellett kapnunk magunkat.

Két oka van, hogy a magyar bajnokságot és a CEZ-t választottuk. Egyrészről, én nem tudom megunni a magyar pályákat, szinte mindegyikről van egy-két szép emlékem és nagyon szeretek itthon, a magyar közönség előtt versenyezni. A CEZ-nek két futamát is Magyarországon rendezik, ami nagyon megkönnyíti a helyzetünket, a külföldi versenyek zöme pedig Csehországban, Szlovéniában olyan pályákon zajlik, amiket szintén nagyon szeretünk. Ennek a bajnokságnak viszonylag könnyű a logisztikája is, nem kell messzire utazni, és ami szintén fontos szempont, nem vesz el sok időt a munkától.

Így felsorolva a sok bajnoki címet, jól hangzik, bár én már egy ideje nem számolom őket. Azért versenyzünk, mert szeretjük a ralit, de ha már ott vagyunk a versenyeken, akkor természetesen mindig nyerni akarunk és eddig minden szezonunkat úgy kezdtük, hogy nem is lehet más a cél, mint a bajnoki cím, de szerintem ez így is van jól.

A Rebenland Ralin tavalyelőtt indultunk, az idén ez lesz az első historic CEZ-futam, így mindenképpen szerettünk volna rajthoz állni rajta, a cél pedig most is a győzelem, na meg persze hogy a hosszú téli szünet után végre élvezzük a versenyzést.”

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:

  1. C korcsoport magyar bajnok
  2. C korcsoport magyar bajnok
  3. C korcsoport magyar bajnok
  4. C korcsoport magyar bajnok
  5. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  6. Historic CEZ-bajnok
  7. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  8. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  9. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program