Wirtmann egy tucatszor – Rebenland Rali előzetes

Tizenkettedik historic rali szezonját kezdi Wirtmann Ferenc, amelyben a célja a kilencedik magyar és az ötödik CEZ bajnoki cím elhódítása.

A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott versenyző mind a két bajnokságban címvédőként áll rajthoz, a tavaly bevált recepten pedig az idén sem változtat: így továbbra is a rutinos navigátor, Barna György olvassa az itinert. A magyar bajnokságban a D korcsoportba sorolt Ford Escort Mk II-essel vesznek részt, míg a külföldi versenyeken a C korcsoportos Mk I-est használják.

A 2017-es szezont az osztrák Rebenland Ralin kezdik, amely a CEZ nyitófutama.

„Mind a két bajnokság rangja évről-évre nő, ezért egyre nagyobb kihívást jelent akár itthon, akár a CEZ-ben versenyezni – mondta Wirtmann. – A fiatalok egyre jobban szorongatnak minket, ezért már tavaly is többször előfordult, hogy össze kellett kapnunk magunkat.

Két oka van, hogy a magyar bajnokságot és a CEZ-t választottuk. Egyrészről, én nem tudom megunni a magyar pályákat, szinte mindegyikről van egy-két szép emlékem és nagyon szeretek itthon, a magyar közönség előtt versenyezni. A CEZ-nek két futamát is Magyarországon rendezik, ami nagyon megkönnyíti a helyzetünket, a külföldi versenyek zöme pedig Csehországban, Szlovéniában olyan pályákon zajlik, amiket szintén nagyon szeretünk. Ennek a bajnokságnak viszonylag könnyű a logisztikája is, nem kell messzire utazni, és ami szintén fontos szempont, nem vesz el sok időt a munkától.

Így felsorolva a sok bajnoki címet, jól hangzik, bár én már egy ideje nem számolom őket. Azért versenyzünk, mert szeretjük a ralit, de ha már ott vagyunk a versenyeken, akkor természetesen mindig nyerni akarunk és eddig minden szezonunkat úgy kezdtük, hogy nem is lehet más a cél, mint a bajnoki cím, de szerintem ez így is van jól.

A Rebenland Ralin tavalyelőtt indultunk, az idén ez lesz az első historic CEZ-futam, így mindenképpen szerettünk volna rajthoz állni rajta, a cél pedig most is a győzelem, na meg persze hogy a hosszú téli szünet után végre élvezzük a versenyzést.”

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:

  1. C korcsoport magyar bajnok
  2. C korcsoport magyar bajnok
  3. C korcsoport magyar bajnok
  4. C korcsoport magyar bajnok
  5. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  6. Historic CEZ-bajnok
  7. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  8. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  9. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Zagyva Dorka: Zagyvaróna csodálatos gyorsasági

Rengeteget tanult Zagyva Dorka pályafutása első ORB2-es és egyben első komoly aszfaltos rallyversenyén, a Salgó Rallyn. Édesapjával, Zagyva Lajos csak a célba érkezésre és a tapasztaltszerzésre koncentráltak, ám ezt jócskán túl teljesítették, hiszen a Citroën C2 R2 Max-szal az abszolút értékelés 11., még az RC4-es kategória 7. helyén végeztek. 

„Nagyon boldog vagyok – kezdte Zagyva Dorka. – Régen versenyeztem már aszfalton, ilyen gyors és komoly pályákon pedig még soha sem mentem, ezért nagyon izgultam a verseny előtt.

A két pálya közül Szuhától tartottam egy kicsit, mert felhordásos, szűk, fák között kell menni… De amikor először lejöttünk rajta, apával egymásra néztünk és azt mondtuk, ez nagyon jó pálya. Zagyvaróna pedig csodálatos: gyors, technikás, nagyon tudni kell rajta helyezkedni. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Ez első körben még egy kicsit tapogatóztam, de aztán egyre jobban kezdtem használni az autót. Be mertem menni tőre, tudtam improvizálni, alkalmazkodni a változó körülményekhez. Nagyon élveztem. 

Ha az időeredményünket nézed, akkor látszik, hogy van hová fejlődnöm, de így első lépésnek ez nagyon jó volt. Büszke vagyok apára is, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, és nem sokkal több rutinja van a navigálásban, mint nekem a vezetésben, ennek ellenére hibátlan munkát végzett.

A következő verseny a Mecsek Rally lehet, ami közvetlenül a szóbeli érettségi után lesz. Nem tudom, hogy bevállaljuk-e. Utána viszont szeretnék minél többet időt autóban tölteni, minél többet tanulni a rallyról.

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy elrajtoljak életem első Salgó Rallyján, köszönöm a szurkolást, a jókívánságokat, a lájkokat. Nagyon jól estek.“

Dorkánál csak édesapja, Zagyva Lajos volt elégedettebb, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, de úgy tűnik nem az utolsó, hiszen nagyon megtetszettek neki a pályák. 

„Nagyon pozitív tapasztalatokkal és mondhatom azt is, hogy élményekkel lettem gazdagabb – mondta. – Dorka ahhoz képest, hogy élete első ORB2-es versenye volt és most ment először gyors, valódi aszfaltos pályákon, szerintem nagyon jól teljesített. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Az első körben tapogatóztunk. Megbeszéltük, hogy nem megyünk gyorsan, a tapasztalatszerzés a cél, de Dorka betegesen nézi az időket. Szerinte nagyon rosszul jöttünk, de mondtam, hogy ne foglalkozzon vele. 

Zagyvarónán első körben 10:16-ot jöttünk, másodikban 10:04-et, harmadikban 9:59-et. Ez még messze nem pályacsúcs, de látszik rajta az egyenletes fejlődés.

Ami engem illet, rettenetesen koncentráltam a számolásra, de a navigálásra is. A gyorsaságin csak az itinert tudtam diktálni, ott semmire nem volt idő, hogy itt engedd ki, vagy oda helyezkedj. Etapon meg tudtuk beszélni a tapasztaltainkat, de már közel van Dorka ahhoz, hogy egy profi navigátor többet tud segíteni neki, mint én. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Bármennyire is hihetetlen, még én sem versenyeztem a Salgó Rallyn. Valahogy mindig kimaradt, de már látom, hogy nagy hiba volt. Mind a két pálya nagyon tetszett, nekem Szuha talán még jobban. Az pedig, hogy többször is keresztezzük a Zagyva folyót, megint csak nagyon különleges dolog volt számomra. Szerintem nem most jártam itt utoljára. 

Ahogy Dorka is mondta, a következő hetekben a tanulásra koncentrál, az a fontosabb. Ha az érettségi után készen áll a Mecsek Rallyra, akkor ott indulunk, ha nem, akkor megyünk a következő versenyen.“

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.