Wirtmann élete győzelmével zárta az évet

Pályafutása egyik legjobb versenyét vívta Wirtmann Ferenc és Kerekes József a Mecsek Rali historic-Európa-bajnoki futamon. A Ford Escort Mk II-essel az utolsó méterekig szoros küzdelemben voltak a Pettersson–Nilsson kettős Porschéjával, amelyet sikerült legyőzniük. Wirtmann állítása szerint ez volt élete legnagyobb győzelme.

A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros a verseny abszolút első helye mellett az Eb. értékelés D csoportját is megnyerte, amivel az Európa-bajnokság D csoportjában a második helyen végeztek. Wirtmann ezzel pályafutása legjobb eredményét ismételte meg – 2015-ben szintén a D csoportban lett második –, Kerekes József pedig a historic Eb-n pályafutása legjobb eredményét érte el.

A Historic Országos Ralibajnokságban Wirtmann idei hetedik abszolút győzelmét szerezte amivel megnyerte a historic abszolút bajnokságot, így 2008. óta zsinórban a 11. szezonját fejezte be bajnoki címmel a historic raliszakágban.

„Nem számolgattunk egyetlen bajnokságot sem, csak nyomtuk – mondta Wirtmann. – Pettersson a legkeményebb ellenfelem volt, akivel valaha megküzdöttünk. Egyébként Jonsson szerelője, az ő Porschéjával indult, a svéd bajnokságban pedig egy turbós, szekvenciális Escort Mk II-essel versenyez. A mi autónkba is belemászott, mondta, hogy jó, de neki otthon hatsebességes van belőle.

Nagyon kemény ellenfél volt, szombaton egyszer ugrottunk az élre, de azonnal visszavágott, estére 1,6 másodperccel vezetett, amit szombat reggel 0,9-re fordítottunk. Orfű nagyon gyors volt, ott tudtam, hogy kapni fogunk, akkor megint elhúzott 12 másodperccel. Az utolsó előtti gyorsaságin megforgott és újra mi vezettünk 17 másodperc előnnyel, de megint Orfű jött. Tudtam, hogy ki fogunk kapni tőle, de ha olyan tempót autózunk, mint az első körben, akkor egy-két másodperccel nyerhetünk.

Szerintem még soha sem mentem úgy, mint ezen az utolsó gyorsaságin, mindent kipréseltem az Escortból. A pálya vége felé felvillant előttem a Porsche, akkor tudtam, hogy megvan a győzelem. A váltójában ment szét valami, ezért kellett visszavenni a tempójából. A célban nagyon sportszerűen gratulált, azt mondta, hogy ha nincs műszaki hibája sem tudott volna megverni, én pedig mondtam neki, hogy ha nem forog meg, akkor mi sem tudjuk őt megverni.

Az utolsó gyorsasági céljában Benító (Molnár Tibor), az autó felkészítője, úgy várt, hogy a szívét markolászta és az első mondata az volt, hogy hol voltatok ilyen sokáig, azt hittem, hogy infarktust kapok. Mondtam neki, hogy nagyon siettünk, de eddig tart végig érni a 22 km-en.

Nagyon jó verseny volt, egy nagyon jó szezonra tettük fel vele a koronát. Hálás vagyok a csapatom minden tagjának, hogy ezt lehetővé tették, köszönjük a sok szurkolást a pálya szélén, rettenetesen jó volt így versenyezni.

Nagyon jól hangzik, hogy újra magyar bajnokok lettünk, hogy második helyen végeztünk az Európa-bajnokságon, de ezzel majd a héten foglalkozunk, most még Jotival a győzelem mámorában úszunk.“

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG D CSOPORT VÉGEREDMÉNYE, VERSENYZŐK

  • 1. Karl Wagner 84 pont
  • 2. Wirtmann Ferenc 76 pont
  • 3. Alberto Battistolli 46 pont
  • 4. Jukka Aromaa 37 pont
  • 5. Jesús Ferreiro 36 pont
  • 6. Eddy Van Den Hoorn 29 pont
  • 7. Pentti Veikkanen 25 pont
  • 8. Gerd Sonntag 24 pont

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG D CSOPORT VÉGEREDMÉNYE,, NAVIGÁTOROK

  • 1. Gerda Zauner 84 pont
  • 2. Kerekes József 76 pont
  • 3. Luigi Cazzaro 46 pont
  • 4. Xabier Anido 36 pont
  • 5. Theo Bandenberg 29 pont
  • 6. Arto Arola 25 pont
  • 7. Timo Jaakola 25 pont

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG 2018

  • március 16–17. Costa Brava Rali
  • április 20–21. Vltava Rali
  • május 24–26. Asturias Rali
  • június 21–23. Ypres Rali
  • augusztus 10–11. Lahti Rali
  • augusztus 30–szeptember 1. Alpi Orientali Rali
  • szeptember 20–22. Elba Rali
  • október 12–13. Mecsek Rali

WIRTMANN FERENC 2018-AS EREDMÉNYEI

  • Costa Brava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 1. hely
  • Eger Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Eger Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Vltava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 1. hely, CEZ historic abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Asturias Rali: Historic Eb. D csoport 3. hely, D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 2. hely
  • Székesfehérvár Rali: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 2. hely
  • Ypres Rali: Historic Eb. D csoport 2. hely, D3-as kategória 1. hely, csapatverseny 1. hely
  • Baranya Kupa: Historic ob. D csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Salgó Rali: Historic ob. D csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Elba Rali: kizárták
  • Mecsek Rali: abszolút 1. hely, Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 1. hely, Historic ob. D csoport és abszolút 1. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

  • 2008. C korcsoport magyar bajnok
  • 2009. C korcsoport magyar bajnok
  • 2010. C korcsoport magyar bajnok
  • 2011. C korcsoport magyar bajnok
  • 2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2013. Historic CEZ-bajnok
  • 2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  • 2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  • 2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonnax

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax