Wirtmann élete győzelmével zárta az évet

Pályafutása egyik legjobb versenyét vívta Wirtmann Ferenc és Kerekes József a Mecsek Rali historic-Európa-bajnoki futamon. A Ford Escort Mk II-essel az utolsó méterekig szoros küzdelemben voltak a Pettersson–Nilsson kettős Porschéjával, amelyet sikerült legyőzniük. Wirtmann állítása szerint ez volt élete legnagyobb győzelme.

A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros a verseny abszolút első helye mellett az Eb. értékelés D csoportját is megnyerte, amivel az Európa-bajnokság D csoportjában a második helyen végeztek. Wirtmann ezzel pályafutása legjobb eredményét ismételte meg – 2015-ben szintén a D csoportban lett második –, Kerekes József pedig a historic Eb-n pályafutása legjobb eredményét érte el.

A Historic Országos Ralibajnokságban Wirtmann idei hetedik abszolút győzelmét szerezte amivel megnyerte a historic abszolút bajnokságot, így 2008. óta zsinórban a 11. szezonját fejezte be bajnoki címmel a historic raliszakágban.

„Nem számolgattunk egyetlen bajnokságot sem, csak nyomtuk – mondta Wirtmann. – Pettersson a legkeményebb ellenfelem volt, akivel valaha megküzdöttünk. Egyébként Jonsson szerelője, az ő Porschéjával indult, a svéd bajnokságban pedig egy turbós, szekvenciális Escort Mk II-essel versenyez. A mi autónkba is belemászott, mondta, hogy jó, de neki otthon hatsebességes van belőle.

Nagyon kemény ellenfél volt, szombaton egyszer ugrottunk az élre, de azonnal visszavágott, estére 1,6 másodperccel vezetett, amit szombat reggel 0,9-re fordítottunk. Orfű nagyon gyors volt, ott tudtam, hogy kapni fogunk, akkor megint elhúzott 12 másodperccel. Az utolsó előtti gyorsaságin megforgott és újra mi vezettünk 17 másodperc előnnyel, de megint Orfű jött. Tudtam, hogy ki fogunk kapni tőle, de ha olyan tempót autózunk, mint az első körben, akkor egy-két másodperccel nyerhetünk.

Szerintem még soha sem mentem úgy, mint ezen az utolsó gyorsaságin, mindent kipréseltem az Escortból. A pálya vége felé felvillant előttem a Porsche, akkor tudtam, hogy megvan a győzelem. A váltójában ment szét valami, ezért kellett visszavenni a tempójából. A célban nagyon sportszerűen gratulált, azt mondta, hogy ha nincs műszaki hibája sem tudott volna megverni, én pedig mondtam neki, hogy ha nem forog meg, akkor mi sem tudjuk őt megverni.

Az utolsó gyorsasági céljában Benító (Molnár Tibor), az autó felkészítője, úgy várt, hogy a szívét markolászta és az első mondata az volt, hogy hol voltatok ilyen sokáig, azt hittem, hogy infarktust kapok. Mondtam neki, hogy nagyon siettünk, de eddig tart végig érni a 22 km-en.

Nagyon jó verseny volt, egy nagyon jó szezonra tettük fel vele a koronát. Hálás vagyok a csapatom minden tagjának, hogy ezt lehetővé tették, köszönjük a sok szurkolást a pálya szélén, rettenetesen jó volt így versenyezni.

Nagyon jól hangzik, hogy újra magyar bajnokok lettünk, hogy második helyen végeztünk az Európa-bajnokságon, de ezzel majd a héten foglalkozunk, most még Jotival a győzelem mámorában úszunk.“

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG D CSOPORT VÉGEREDMÉNYE, VERSENYZŐK

  • 1. Karl Wagner 84 pont
  • 2. Wirtmann Ferenc 76 pont
  • 3. Alberto Battistolli 46 pont
  • 4. Jukka Aromaa 37 pont
  • 5. Jesús Ferreiro 36 pont
  • 6. Eddy Van Den Hoorn 29 pont
  • 7. Pentti Veikkanen 25 pont
  • 8. Gerd Sonntag 24 pont

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG D CSOPORT VÉGEREDMÉNYE,, NAVIGÁTOROK

  • 1. Gerda Zauner 84 pont
  • 2. Kerekes József 76 pont
  • 3. Luigi Cazzaro 46 pont
  • 4. Xabier Anido 36 pont
  • 5. Theo Bandenberg 29 pont
  • 6. Arto Arola 25 pont
  • 7. Timo Jaakola 25 pont

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG 2018

  • március 16–17. Costa Brava Rali
  • április 20–21. Vltava Rali
  • május 24–26. Asturias Rali
  • június 21–23. Ypres Rali
  • augusztus 10–11. Lahti Rali
  • augusztus 30–szeptember 1. Alpi Orientali Rali
  • szeptember 20–22. Elba Rali
  • október 12–13. Mecsek Rali

WIRTMANN FERENC 2018-AS EREDMÉNYEI

  • Costa Brava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 1. hely
  • Eger Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Eger Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Vltava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 1. hely, CEZ historic abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Asturias Rali: Historic Eb. D csoport 3. hely, D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 2. hely
  • Székesfehérvár Rali: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 2. hely
  • Ypres Rali: Historic Eb. D csoport 2. hely, D3-as kategória 1. hely, csapatverseny 1. hely
  • Baranya Kupa: Historic ob. D csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Salgó Rali: Historic ob. D csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Elba Rali: kizárták
  • Mecsek Rali: abszolút 1. hely, Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 1. hely, Historic ob. D csoport és abszolút 1. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

  • 2008. C korcsoport magyar bajnok
  • 2009. C korcsoport magyar bajnok
  • 2010. C korcsoport magyar bajnok
  • 2011. C korcsoport magyar bajnok
  • 2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2013. Historic CEZ-bajnok
  • 2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  • 2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  • 2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonnax

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“