Wirtmann: Embertelen jó verseny volt!

A CEZ historic D csoport első helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes Joti Ford Escort Mk II-essel a szlovéniai Zelezniki Ralin. Az eredmény azonban legfeljebb a bajnoki pontok miatt számít, ami ennél sokkal fontosabb volt, hogy nagyon élvezték a versenyt.

„Embertelenül jó verseny volt! – lelkendezett Kerekes Joti. – Nagyon élveztük a pályákat, a rendezést, a környezetet, minden tökéletes volt.“

Wirtmann is hasonlóképpen vélekedett, de ő a navigátora és az autó teljesítményét is kiemelte: „Minden hibátlan volt, a verseny, Joti és az autó is.“

A Ford Escort Mk II-es a Zelezniki Rali előtt kapott új motort és új váltót, amiket szinte csak a versenyen tudtak kipróbálni.

„A motor és a váltó is tökéletesen működött. Utólag visszagondolva egy rövidebb differenciálművet kellett volna beszerelnünk, mert nagyon szűkek és kanyargósak voltak a pályák, mi meg a tempós egri gyorsaságikra való áttétellel mentünk.

Előfordult, hogy 300 méter magasan rajtoltunk, felmentünk 1000 méterre, majd lejöttünk 500 méterre. Nagyon élvezetes pályák voltak, de hegynek fölfelé nehezen tudtunk elrajtolni, a visszafordítókban pedig gyakran egyest kell kapcsolni és csak ritkán jutottunk el negyedikig.

Négyen indultunk historicban, ami ezen a versenyen a 9-es kategória volt. Egy BMW M3-as végzett az élen, amit jó végáttétellel és hozzá hasonlóan versenygumit használva sem tudtunk volna megverni. Arról nem is beszélve, hogy nagyon gyors sofőrje volt. Mi lettünk a másodikok, egy Lancia Deltát és egy Zastava 750-est vertünk meg.

Sajnos nem volt olyan ellenfelünk, akivel vívhattunk volna, de így is nagyon élveztük a verseny. Jó volt két hónap után újra az Escortba ülni.“

CEZ HISTORIC RALIBAJNOKSÁG 2019

  • március 29–30. Eger Rali
  • április 6–7. Lavanttal Rali (Ausztria)
  • április 26–27. Vltava Rali (Csehország)
  • május 3–4. Tátra Rali (Szlovákia)
  • június 28–29. Zelezniki Rali (Szlovénia)
  • július 18–20. Weiz Rali (Ausztria)
  • augusztus 30–31. Alpi Orientali (Olaszország)
  • szeptember 20–21. Nova Goricia Rali (Szlovénia)
  • október 18–20. Kassa Rali (Szlovákia)

WIRTMANN FERENC 2019-es EREDMÉNYEI

  • Eger Rali: D csoport 1. hely, abszolút és CEZ historic 2. hely
  • Vltava Rali (Csehország): műszaki hiba miatt kiesett
  • Zelezniki Rali: CEZ historic D csoport 1. hely, historic abszolút 2. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

  • 2008. C korcsoport magyar bajnok
  • 2009. C korcsoport magyar bajnok
  • 2010. C korcsoport magyar bajnok
  • 2011. C korcsoport magyar bajnok
  • 2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2013. Historic CEZ-bajnok
  • 2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  • 2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  • 2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonnax

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.