Wirtmann: Erőfelmérés a Nyerges Rallyn

A magyar bajnokságra koncentrál idén Wirtmann Ferenc és Kerekes József, Ford Escort Mk II-essel. Nem lesz könnyű dolguk, hiszen az Országos Historic Rallybajnokság mezőnye megerősödött, ezért a szezonnyitó, Crumerum–Nyerges Rallyt egyfajta erőfelmérésnek szánják. 

18. szezonját kezdi idén a historicban Wirtmann Ferenc, aki bár többször szerepelt az Eb-n és a CEZ-ben is, ezúttal csak a magyar bajnokságra szeretne koncentrálni. A Ford Escort Mk II-es a télen kisebb kozmetikázáson esett át, főleg a zempléni szőlősor okozta emlékeket kellett eltüntetni. 

„Nagyon megerősödött a magyar historic mezőny, úgyhogy fel kell kötnünk a pótkereket – mondta nevetve Wirtmann. – Sokan jönnek nagyon jó autókkal E csoportban. Lesz Subaru, Toyota, évközben jön Cigány is a BMW-vel, Nyergesen biztosan indul Érdi Tibi a Ford Sierrával. Velük nem tudjuk felvenni a harcot. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Más kategóriában indulnak ugyan, de amikor ott van az ember a versenyen, akkor mindenkinek az idejét nézi. Mi maradunk az Escort mellett. Pont a napokban számolgattam, hogy többet versenyeztem a Forddal, mint előtte a Zsigulikkal. Nagyon szeretem ezt az autót, mindig hatalmas élmény beleülni. A közönség is szereti, úgyhogy kitartunk mellette.

Tulajdonképpen sok dolgunk nem volt vele a télen. A Nyírség Rallyn itt-ott megütöttem a szőlőkarókkal, egy pár domborítást, spoilert kellett cserélnünk. A hétvégén voltunk vele tesztelni. Egy kis vizet fogyasztott, aminek az okára ott nem tudtunk rájönni, de ma érkezik Benító főmérnökúr, ő majd megoldja. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Szerettem volna idén pár külföldi futamon is rajhoz állni, de ahhoz szükség lenne az új autónkra, ami nagyon lassan készül, úgyhogy maradunk a magyar pályák mellett. A Nyerges Rally jó erőfelmérés lesz, meglátjuk, abszolútban mire leszünk képesek ebben a mezőnyben. 

Schneer Laci is indul a Zsigulival. A télen nagyon sokat dolgozott rajta, szétszedte, összerakta, azt mondja, most már őrá van építve teljesen. Szerintem bele fog rázódni ő is. Nagyon sokat hagyott ki, de az elszántsága megvan. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Üzenem Zsírpapának is, hogy igyekezzen a VFTS-sel, ne lakatolgassa sokáig, mert ha nem áll rajthoz, akkor nem tud megverni. 

Remélem, sokan jönnek ki a versenyre. Találkozunk Nyergesen!“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax

Tóth-Gili Tamás, Mecsek Rally 2024

Tóth-Gili Tamás, a gólkirály, aki kétszer autózott 2WD harmadik időt a Mecsek Rallyn

Egy év szünet után, vízilabda bronzéremmel és gólkirályi címmel tért vissza Tóth-Gili Tamás az Országos Rally Bajnokságba. A Mecsek Rallyn először láthattunk őt ORB1-es futamon Ford Fiesta Rally4-es volánja mögött. Ráadásul különleges navigátorral tért vissza, hiszen a kiváló sofőr, Németh „8V“ Péter önként vállalta, hogy megijeszti magát a jobb 1-ben. A különleges kombináció meglepően jó eredményt és még jobb hangulatot hozott. 

Tavaly a Mecsek Rallyn indult utoljára ORB1-ben Tóth-Gili Tamás, akkor még a Peugeot Kupában. Ősszel Árpádtetőn egy rallysprinten próbálta ki először a Ford Fiesta Rally4-et, ami annyira megtetszett neki, hogy erre a típusra váltott. 

Idei első versenyére vízilabda játékosi elfoglaltsága miatt mostanáig kellett várni. Megérte, hiszen az OB1/B-be tavaly feljutó PTE-PEAC színeiben pont a Diósgyőr Rally idejében játszotta a bronzmeccset, amit meg is nyertek, és Gili lett a szezon gólkirálya. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

„A vízilabdában sikerült minden elérnem, amit idén célul tűztem ki, a bronzéremre és a gólkirályi címre is nagyon büszke vagyok – mondta Gili. – De már nagyon hiányzott a rally is. 

Tavaly egy sprinten kipróbáltam a Fiesta Rally4-et, és azonnal úgy éreztem, hogy sokkal közelebb áll hozzám. A Peugeot-val gyorsabban lehet menni, de annak a beállítása sokkal több tapasztalatot igényel, mint amivel most rendelkezek. 

Rendhagyó navigátorral vágtam neki a szezonnak. Pepével (8V) pont a tavalyi Mecsek Rallyn kerültünk közelebbi barátságba, és három héttel ezelőtt felhívtam, hogy volna-e kedve kicsit megijeszteni magát a jobb 1-ben.  Nem válaszolt, csak röhögött, mert éppen azon gondolkodott, hogy felhív, nincs-e szükségem egy navigátorra. Így a kérdés eldőlt. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Jó régen versenyeztem, úgyhogy a teszten borzasztó szögletes volt a mozgásom. A versenyen is kellett egy kis idő, mire elhittem, amit Pepe mond. Így is volt egy-két melegebb pillanatunk, amit Pepe nem száz százalékos nyugodtsággal kezelt, én meg persze jót nevettem rajta, úgyhogy a hangulat kifogástalan volt a kocsiban. 

Nagyon örülök, hogy Árpádtetőn kétszer is sikerült 2WD harmadik időt autóznunk. Egy ilyen erős mezőnyben ez számomra hatalmas dolog. 

Pécsvárad viszont nagyon nem ment. Ahhoz, hogy ott jól tudj menni, sok rutinra van szükség. Ezért megbeszéltük, hogy ha ott gyorsan megyünk, az elejét akkor sem tudjuk megszorítani, magunkat viszont rommá ijesztjük, ezért inkább elspóroltuk. 

A tavalyi Salgó rallys gumijainkat használtuk el. Az utolsó gyorsra már annyira elkoptak, hogy a drót is kilátszott. Az egyik guminkat kicsípte az aszfalt és eresztett, de mivel már csak egy pótkerekünk volt, ezzel fejeztük be a kört. Érdekes tapasztalat volt ez is. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Az utolsó gyorsra annyira elfogyott a tapadásunk, hogy elvittem egy lassítót, amiért 10 másodperc büntetést kaptunk. Ezzel egy helyet hátracsúsztunk és 2WD-ben hetedikek lettünk, de nem is ez volt a lényeg. Nagyon sok tapasztalatot szereztem, Pepe is kibírta mellettem, amit nagyon köszönök neki. 

Idén még két ORB1-es hétvégém szabad. A Székesfehérvár és a Győr Rally jöhet szóba, esetleg a Pécs környéki sprintversenyek. Örülnék, ha Pepe mielőbb volán mögé tudna ülni, de ha nem, akkor szeretném az idei versenyeken még egy párszor megijeszteni őt.

Köszönöm a csapatnak a jól felkészített autót és a gyors gyertyacserét.“

Tóth-Gili Tamás együttműködő partnerei: 

Gil-Trade Kft., Alu-Redőny Kft., a német Roma árnyékoló család importőre