Wirtmann és az Escort Mk II hangja

A D csoport és a D3-as kategória első helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Barna György a Historic Országos Ralibajnokság negyedik futamán, a Baranya Kupán, amellyel megerősítették vezető pozíciójukat a D csoport bajnokságában.

Wirtmann_Baranya_SAE_00191 (Large)

A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros második versenyét teljesítette a Ford Escort Mk II-essel, amely sokat javult miskolci debütálása óta, de még így is akad rajta fejleszteni való. Szombat este pedig egy kisebb válságstáb dolgozott az autón, hogy az Opel Gaál csapatától kölcsönkapott Suzuki generátort ráfaragják a Fordra. A műtét sikerült, vasárnap reggel el tudtak rajtolni, győztek, de ennél is fontosabb volt, hogy Wirtmann szerint olyan gyönyörű az autó hangja, hogy legszívesebben egész nap azt hallgatná.

Wirtmann_Baranya_IMG_6885 (Large)

„Egy kisebb ijedséggel kezdődött a versenyünk, a prológon tönkrement az egy versenyt futott generátorunk” – mondta Wirtmann Ferenc. „Ez persze egy olyan speciális alkatrész, amit nem lehet minden autósboltban kapni. Gaál Józsinál volt egy Suzuki generátor, amit szerinte rá lehet rakni a Fordra. Az autónk gondozója, Léhi Sanyi azt mondta, hogy megoldja. Este minden historic szerelő a mi autónkon dolgozott, végül Sanyi éjszaka hívott a szállodában, hogy van egy rossz híre. Az ideg azonnal belém állt. Majd hozzátette: reggel korán kell kelned.”

Wirtmann_Baranya_DSC_6096 (Large)

„Így másnap el tudtunk rajtolni. Sok fejlesztést próbáltunk ki a versenyen. Emeltünk az autón három centit, de úgy tűnik, hogy nem eleget, mert 150-170-es tempónál a hátulja másfél métereket ugrált arrébb. A váltóval is volt egy kis gondunk, de nem is ez a lényeg. Olyan gyönyörű az autó hangja, hogy legszívesebben egész nap ezt hallgatnám. Elrajtolunk, az adrenalin már eleve a plafonon van, és akkor meghallod a hangját… Ezzel az autóval egyszerűen nem lehet lassan menni. Borzasztóan élveztük.”

Wirtmann_Baranya_079B7061 (Large)

„A Baranya Kupa minden évben kiemelkedő verseny a historic bajnokságban, most egy szálláson laktunk többen is, még Leitold Karcsiék – akik nem indultak – is lejöttek; este volt egy kis vetítőverseny. Nagyon jó volt a hangulat.”

BARANYA KUPA HISTORIC VÉGEREDMÉNYE (NEM HIVATALOS):

1. Wirtmann Ferenc–Barna György, Ford Escort MK 2, D3/1.  44:19,0

2. Mekler László–Mekler-Mikó Edit, Alfa Romeo GT, C3/1. 46:44,2

3. Lévai Ferenc–Schweighardt Gábor, Opel Kadett Coupé, D3/2. 48:10,6

4. Gaál József–Gaál Ádám, Opel Ascona B, D3/3. 50:55,1

5. Rónay László–Csuri András, Alfa Romeo GTV, D3/4. 51:25,0

6. Lukács Zsolt–Váradi Alexandra, Skoda 110 L Rally (C1), C3/2. 59:54,9

Wirtmann Ferenc 2014-es eredményei:

62. Rally Costa Brava (historic Eb): C3 kategória 3. helyezés, C csoport 6. helyezés

Vredestein Miskolc Rali (historic ob) 1. futam: D csoport 1. helyezés

Vredestein Miskolc Rali (historic ob) 2. futam: D csoport 1. helyezés

29° Sanremo Rally Storico (historic Eb): C3 kategória 2. helyezés, C csoport 6. helyezés

Historic Rallye Vltava (historic Eb): C3 kategória 1. helyezés, C csoport 3. helyezés

13th Historic Acropolis Rally (historic Eb) aszfalt: C3 kategória 1. helyezés, C csoport 3. helyezés

13th Historic Acropolis Rally (historic Eb) murva: C3 kategória 1. helyezés, C csoport 4. helyezés

Baranya Kupa Rali (historic ob): D csoport 1. helyezés

Wirtmann_Baranya_079B6490 (Large)

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei:

2008. C korcsoport bajnok

2009. C korcsoport bajnok

2010. C korcsoport bajnok

2011. C korcsoport bajnok

2012. C korcsoport bajnok, Historic CEZ-bajnok

2013. Historic CEZ-bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért világbajnokok ellen bizonyított

Soha sem kellett még ennyi világ-, Európa- és olasz bajnok ellen bizonyítania Krózser Menyhértnek, aki pályafutása legerősebb mezőnyébe csöppent a WSK Super Master Series harmadik fordulóján. A Brilliant Driver Program versenyzője azonban cseppet sem illetődött meg, az időmérő csoportjában egy 5. hellyel tette le a névjegyét.

﹡ WSK Super Master Series – 3. futam, Franciacorta (Olaszország), 2024. február 16–18.

A KZ kategória a gokartversenyzés csúcsa, ahol nem ritka, hogy valaki akár húsz év tapasztalattal is versenyezzen. Éppen ezért szokták a kategóriát két csoportra, KZ-re és KZ2-re osztani. Előbbiben a rutinos, eredményes versenyzők indulnak – például a korábbi KZ2-es világ- és Európa-bajnokok –, míg a KZ2-t alapvetően utánpótlás kategóriának szánják. Ritkán versenyez egy mezőnyben a KZ és a KZ2, azonban ahol ezt megteszik, ott igazi tűzijátékot láthatnak a szurkolók.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

Ez történt Franciacortában, a WSK Super Master Series harmadik futamán, ahol rekordszámú, 85 fő nevezett KZ2-be (ez volt az összevont kategória neve). De nem csak sokan voltak, hanem erősek is, hiszen szokatlan módon több egykori világ-, Európa és olasz bajnok is rajthoz állt.

Krózser Menyhért, ahogyan megszokhattuk tőle, örült a kihívásnak és hogy a gokartversenyzés legjobbjaival mérheti össze tudását. Az időmérőn alaposan oda is tette magát és csoportjában 5., míg összesített értékelésben 15. lett.

Az előfutamok során kuplunghibával küzdött, ami miatt a rajtjai nem voltak tökéletesek, ennek ellenére három top 9-es eredményt ért el. A második előfutamban azonban kilökték, így ott utolsó helyen végzett. Ez eléggé rányomta a bélyegét a további szereplésére, hiszen ennek az egy mozzanatnak köszönhetően 15 helyet veszített az előfutamok során és a 29.-en jutott tovább.

Az elődöntőben és a döntőben fékhiba hátráltatta ugyan, de így is mind a kétszer – ahogy már megszokhattuk tőle – javított a pozícióján és végül a 25. helyen fejezte be a döntőt.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

„Ez volt a legerősebb mezőny, amiben valaha versenyeztem – mondta Krózser Menyhért. – A franciacortai pályát ismerem és szeretem is, nagyon készültem erre a hétvégére.

Az időmérő jól sikerült. Ennyi világ- és Európa-bajnok között a 15. helyezés szerintem nagyon jó eredmény. Főleg, ha belegondolsz abba, hogy volt olyan ellenfelem, aki már akkor ebben a kategóriában versenyzett, amikor én elkezdtem gokartozni. Gondolhatod, hogy mekkora rutinjuk van, de éppen ezért volt nagy kihívás ellenük versenyezni.

Nagyon bosszantott, amikor a második előfutamban kilöktek, egy teljesen érthetetlen manőverrel. Ezzel sokat buktam, ha olyan eredményt tudtam volna elérni, mint a többi előfutamon, akkor a 14–15. helyen juthattam volna tovább.

Az előfutamokon kuplung problémám volt, ami a rajtnál hátráltatott, vasárnap pedig a fék nem működött rendesen.

Mindent egybevetve, úgy érzem, hogy a hétvégéből kihoztam a lehető legtöbbet, iszonyúan sokat lehet fejlődni ilyen ellenfelek között, ilyen harcias környezetben. Két hét múlva még jobb leszek.“

A WSK Super Master Series március 1–3-a között zárul Krózser Menyhért egyik kedvenc pályáján, Sarnóban.

Krózser Menyhért, BDP Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 85
Időmérő csoport: 5.
Időmérő: 13.
CE előfutam: 8.
CD előfutam: 34. (baleset miatt kiesett)
AC előfutam: 7.
BC előfutam: 9.
Előfutamok összesített: 29.
A Elődöntő: 14.
Elődöntő utáni összesített: 27.
Döntő: 25.

A Brilliant Driver Program együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program