Wirtmann és az Escort Mk II hangja

A D csoport és a D3-as kategória első helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Barna György a Historic Országos Ralibajnokság negyedik futamán, a Baranya Kupán, amellyel megerősítették vezető pozíciójukat a D csoport bajnokságában.

Wirtmann_Baranya_SAE_00191 (Large)

A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros második versenyét teljesítette a Ford Escort Mk II-essel, amely sokat javult miskolci debütálása óta, de még így is akad rajta fejleszteni való. Szombat este pedig egy kisebb válságstáb dolgozott az autón, hogy az Opel Gaál csapatától kölcsönkapott Suzuki generátort ráfaragják a Fordra. A műtét sikerült, vasárnap reggel el tudtak rajtolni, győztek, de ennél is fontosabb volt, hogy Wirtmann szerint olyan gyönyörű az autó hangja, hogy legszívesebben egész nap azt hallgatná.

Wirtmann_Baranya_IMG_6885 (Large)

„Egy kisebb ijedséggel kezdődött a versenyünk, a prológon tönkrement az egy versenyt futott generátorunk” – mondta Wirtmann Ferenc. „Ez persze egy olyan speciális alkatrész, amit nem lehet minden autósboltban kapni. Gaál Józsinál volt egy Suzuki generátor, amit szerinte rá lehet rakni a Fordra. Az autónk gondozója, Léhi Sanyi azt mondta, hogy megoldja. Este minden historic szerelő a mi autónkon dolgozott, végül Sanyi éjszaka hívott a szállodában, hogy van egy rossz híre. Az ideg azonnal belém állt. Majd hozzátette: reggel korán kell kelned.”

Wirtmann_Baranya_DSC_6096 (Large)

„Így másnap el tudtunk rajtolni. Sok fejlesztést próbáltunk ki a versenyen. Emeltünk az autón három centit, de úgy tűnik, hogy nem eleget, mert 150-170-es tempónál a hátulja másfél métereket ugrált arrébb. A váltóval is volt egy kis gondunk, de nem is ez a lényeg. Olyan gyönyörű az autó hangja, hogy legszívesebben egész nap ezt hallgatnám. Elrajtolunk, az adrenalin már eleve a plafonon van, és akkor meghallod a hangját… Ezzel az autóval egyszerűen nem lehet lassan menni. Borzasztóan élveztük.”

Wirtmann_Baranya_079B7061 (Large)

„A Baranya Kupa minden évben kiemelkedő verseny a historic bajnokságban, most egy szálláson laktunk többen is, még Leitold Karcsiék – akik nem indultak – is lejöttek; este volt egy kis vetítőverseny. Nagyon jó volt a hangulat.”

BARANYA KUPA HISTORIC VÉGEREDMÉNYE (NEM HIVATALOS):

1. Wirtmann Ferenc–Barna György, Ford Escort MK 2, D3/1.  44:19,0

2. Mekler László–Mekler-Mikó Edit, Alfa Romeo GT, C3/1. 46:44,2

3. Lévai Ferenc–Schweighardt Gábor, Opel Kadett Coupé, D3/2. 48:10,6

4. Gaál József–Gaál Ádám, Opel Ascona B, D3/3. 50:55,1

5. Rónay László–Csuri András, Alfa Romeo GTV, D3/4. 51:25,0

6. Lukács Zsolt–Váradi Alexandra, Skoda 110 L Rally (C1), C3/2. 59:54,9

Wirtmann Ferenc 2014-es eredményei:

62. Rally Costa Brava (historic Eb): C3 kategória 3. helyezés, C csoport 6. helyezés

Vredestein Miskolc Rali (historic ob) 1. futam: D csoport 1. helyezés

Vredestein Miskolc Rali (historic ob) 2. futam: D csoport 1. helyezés

29° Sanremo Rally Storico (historic Eb): C3 kategória 2. helyezés, C csoport 6. helyezés

Historic Rallye Vltava (historic Eb): C3 kategória 1. helyezés, C csoport 3. helyezés

13th Historic Acropolis Rally (historic Eb) aszfalt: C3 kategória 1. helyezés, C csoport 3. helyezés

13th Historic Acropolis Rally (historic Eb) murva: C3 kategória 1. helyezés, C csoport 4. helyezés

Baranya Kupa Rali (historic ob): D csoport 1. helyezés

Wirtmann_Baranya_079B6490 (Large)

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei:

2008. C korcsoport bajnok

2009. C korcsoport bajnok

2010. C korcsoport bajnok

2011. C korcsoport bajnok

2012. C korcsoport bajnok, Historic CEZ-bajnok

2013. Historic CEZ-bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Krózser Menya jó formában kezdett az Eb-n

Jó formában érkezett Krózser Menyhért a KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság első hétvégéjére a spanyol Motorland Aragónban. Annak ellenére, hogy még sohasem versenyzett ezen a pályán gyorsan alkalmazkodott. Jól rajtol, annak ellenére, hogy többnyire külső ívről indult, mindig meg tudta őrizni a rajtpozícióját. Az eredményei kiegyensúlyozottak voltak, de a technikából valami hiányzott az igazán jó eredmény eléréséhez.

„Jó formában voltam és elégedett vagyok a teljesítményemmel – mondta a máskor többnyire önkritikus Krózser Menyhért. – A technika azonban nem állt össze, bármit csináltunk, több tized hátrányban voltunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Aragónban most versenyeztem először. A pálya tetszett, széles, technikás, kifejezetten élvezetes. Gyorsan megtanultam, és az eredményeim is szinte egész hétvégén nagyon egyenletesek voltak. A csapat több dolgot is megpróbált, de nem jutottunk előbbre.

A rajtjaim jók voltak, szinte mindig kívülről indultam, ami ezen a pályán nagy hátrány, hiszen két jobbossal kezdődik, és ha nem tudsz besorolni, akkor több pozíciót is veszíthetsz. Én mindig megőriztem a pozíciómat.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az időmérőn és az első négy előfutamon végig egyenletes szintet hoztam. Az utolsó előfutam esős volt, gondoltam, hogy itt kevésbé számít a műszaki hátrány és egy kicsit kockáztattam, lila szektorom volt, a hétvége során először, de egy picivel többet kockáztattam, mint kellett volna és megforogtam. Ez volt az egyetlen hibám.

Az elődöntő jobban alakult, itt sokat tudtam előzni, de a döntőbe jutáshoz erősebb előfutamok kellettek volna. A csapat sem értette, miért voltunk ekkora tempóhátrányban. Bármit próbáltunk, ugyanannyi volt a lemaradásunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az eredménnyel nyilván nem vagyok elégedett, de úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztam a hétvégéből. Versenyzői pályafutásom során most vagyok a legjobb formámban, nagyon szeretnék már egy olyan versenyt, amikor csak rajtam múlik az eredmény, és megmutathatom a tudásomat.

Most egy hosszabb szünet következik és a nyár végén folytatódik az Eb Val Vibratában. Én már most készen állok.“

Krózser Menyhért, MHH Racing Team, KZ2 eredmények

KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság – 1. futam, Motorland Aragón (Spanyolország), 2024. július 5–7.

Résztvevők: 86
Időmérő csoport: 14.
Időmérő: 41.
EF előfutam: 14.
AE előfutam: 14.
CE előfutam: 13.
DE előfutam: 14.
BE előfutam: 26.
Előfutamok összesített: 44.
B Elődöntő: 15.
Elődöntő utáni összesített: 43.

Az MHH Racing Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP – Brilliant Driver Program