- Országos Historic Ralibajnokság 4. futam
- Baranya Kupa, 2014. augusztus 9-10.
Wirtmann és Váradi nyerték a Baranya KupátKomló központtal rendezték a Historic Országos Ralibajnokság negyedik futamát, a Baranya Kupát. Az FIA-homológ historic autók versenyében a Wirtmann–Barna kettős volt a leggyorsabb, akik a Miskolc Rali után továbbfejlesztett Ford Escort Mk II-essel a D csoportot is megnyerték. A Mekler–Mikó páros új autót, egy Alfa Romeo GTam-et mutatott be, amivel a második helyen futottak be és nyerték meg a C csoport versenyét.
A D csoportban két Opel végzett a dobogón, a Lévai–Schweighardt kettős Kadett Coupéval lett második, míg a Gaál–Gaál kettős Ascona B-vel a harmadik. C csoporban pedig a Lukács–Váradi kettős szerezte meg a második helyet Skoda 110 L Rallyval.
Ezúttal is népszerű volt a replica kategória, ahol szabadabban lehet tuningolni az autókat és a FIA-homológ historic autókkal szemben a versenygumi használata is engedélyezett. Itt a Váradi–Laboncz kettős idei első győzelmét aratta a Mercedes 230E-vel. Őket két Lada VFTS-sel versenyző páros követte, a pécsi pályákon etalonnak számító Szabó–Illés, és az első osztályból a Baranya Kupán historicba átruccanó Rongits–Hannus kettős.
A szokott jó hangulatban zajlott a Baranya Kupa, amely minden évben kiemelkedő versenye a historic mezőnyének. Az idén 19 páros nevezett, ebből heten az FIA-homológ historic kategóriában, 12-en pedig a replicában.
Az FIA-homológ historic mezőnyben a Scuderia Coppa Amici mindkét, idén Európa-bajnokságon szereplő párosa rajthoz állt. A Wirtmann–Barna kettős a Miskolc Rali után másodszor mutatta meg az ezúttal már továbbfejlesztett Ford Escort Mk II-est, amelynek a prológon elromlott a generátora, de miután a fél mezőny az ő autójukon dolgozott, másnap reggel sikerült elrajtolniuk. „Jó verseny volt, jó hangulatba. A Fordon még van fejleszteni való, de gyönyörű a hangja, imádtam vele minden métert” – mondta Wirtmann, aki a D csoportot megnyerte, és megőrizte vezető helyét a bajnokságban.
Új autóval, ezúttal egy fehér Alfa Romeo GTam-mel állt rajthoz a Mekler–Mikó kettős, akik az Eb mellett az idén egyedül a Baranya Kupán indultak a magyar bajnokságban. „Az autó tökéletes volt, csak a hosszú szünetek nem tetszettek” – mondta a C csoportot megnyerő Mekler.
A D csoport második helyén végzett a Lévai–Schweighardt duó Opel Kadett-tel, akiket a verseny elejét egy kicsit bealvó Gaál–Gaál kettős követett Opel Ascona B-vel. A csoport negyedik helyét pedig a Rónay–Csuri kettős szerezte meg Alfa Romeo GTV-vel.
A C csoportban Mekler mögött a Lukács–Váradi kettős Skoda 110 L Rallyval lett második.
A replica kategóriában nagyon komoly harcot vívott egymással a Váradi–Laboncz kettős Mercedesszel, és a Szabó–Illés duó Lada VFTS-sel. A két autó látszólag nagyon távol van egymástól, ám a Mercedes nagy teljesítményéhez nagy súly is társul, és ahogy Váradi fogalmazott, Szabó VFTS-e egy űrhajó, a sofőr pedig asztronauta, úgyhogy nagyon nehéz dolga volt vele.
Végül Váradi kisebb váltóproblémája ellenére is nyert. Szabó a hazai pálya előnyét nem tudta kihasználni, és két műszaki hiba után a második helyen végzett, az R1 kategóriát azonban így is megnyerte.
Ez utóbbi sem volt kis teljesítmény, hiszen az első osztályban Mitsubishivel induló Rongits–Hannus kettős ezúttal VFTS-re váltott és a historic mezőnybe is belekóstolt. A páros tíz évvel ezelőtt a VFTS-mezőny egyik meghatározó alakja volt, és ha nehezen is melegedtek bele, a verseny végére komoly tényezők lettek, és az abszolút harmadik, az R1 második helyén végeztek.
Az R1 kategória harmadik helyén a Veréb–Papp kettős futott be, akik óriási eredménynek tartották, hogy két VFTS legenda mögött dobogóra állhattak.
Egy kisebb kuplungprobléma sem állíthatta meg a Szecsődi–Major kettőst, hogy Alfa Romeo GTV6-tal megszerezzék az R2 második helyét, míg a dobogó alsó fokára a Hajdú–Zsiros kettős állhatott fel Lada VFTS-sel.
Jó hír volt, hogy a szezon nagy részét orvosi utasításra kihagyó Zsirpapa már a szervizparkban feltűnt. Reméljük, hamarosan a VFTS volánja mögött is láthatjuk őt.
Az Országos Historic Ralibajnokság következő futama a Budapest Rali lesz október 3–5-e között, a bajnokság pedig október 17–19-e között a Mecsek Ralin zárul, ahol a historic Eb mezőnnyel mérkőzhetnek meg a magyar versenyzők.
BARANYA KUPA HISTORIC VÉGEREDMÉNYE (NEM HIVATALOS):
1. Wirtmann Ferenc–Barna György Ford Escort MK 2 D3/1. 44:19,0
2. Mekler László–Mekler-Mikó Edit Alfa Romeo GTam C3/1. 46:44,2
3. Lévai Ferenc–Schweighardt Gábor Opel Kadett Coupé D3/2. 48:10,6
4. Gaál József–Gaál Ádám Opel Ascona B D3/3. 50:55,1
5. Rónay László–Csuri András Alfa Romeo GTV D3/4. 51:25,0
6. Lukács Zsolt–Váradi Alexandra Skoda 110 L Rally (C1) C3/2. 59:54,9
BARANYA KUPA HISTORIC REPLICA VÉGEREDMÉNYE (NEM HIVATALOS):
1. Váradi György–Laboncz László Mercedes 230E R2/1. 44:06,5
2. Szabó Laci–Illés Péter Lada VFTS R1/1. 44:37,0
3. Rongits Attila–Hannus László Lada VFTS R1/2. 44:51,0
4. Szecsődi András–Major Erik Alfa Romeo GTV6 R2/2. 45:39,5
5. Veréb Zoltán–Papp Tamás Lada VFTS R1/3. 46:37,5
6. Merencsics Árpád–Varga Sándor Suzuki Swift GTi MK1 R1/4. 46:53,8
7. Hajdú Gábor–Zsíros Sándor Lada VFTS (R2) R2/3. 47:35,0
8. Szücs Péter–Szilassy László Lada 2107 R1/5. 48:11,2
9. Tóth Ottó–Erdélyi László Lada VFTS R1/6. 48:29,8
10. Csík Zoltán–Csík Zsuzsanna Lada VFTS R1/7. 48:34,6
11. Traki–Tollas Kriszti Lada VFTS R1/8. 49:16,7
AZ ORSZÁGOS HISTORIC RALIBAJNOKSÁG EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNEREI
Iharos és Goller Kft., Kumho