Wirtmann esőben szárnyalt a Sanremón

IMG_2660 copia (Large)Defekt, tőcsavartörés és kuplunghiba is nehezítette Wirtmann Ferenc és Kerekes József szereplését a Sanremo Ralin. Az időjárás azonban az első napon a Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott párossal volt: esett az eső. A vizes pályán Wirtmann a Ford Escort Mk I-essel elemében volt és az abszolút 16. helyen állt. Másnap két műszaki hibának köszönhetően visszaesett, és végül a verseny abszolút 21. helyén végzett. Az Európa-bajnokság értékelésében a C3-as kategória második és a C csoport hatodik helyét szerezte meg. Három forduló után így 48 ponttal a C csoport bajnokságának az igen előkelő negyedik helyén áll.

„Nagyon jó hangulatú és az Eb-hez méltóan nehéz verseny volt a Sanremo Rali” – mesélte Wirtmann Ferenc. „A mezőny parádés volt, hiszen például 037-es Lanciából hét indult. Mind a hét gyönyörűen felkészített autó volt.

A Sanremo Ralit nem kell bemutatni a szurkolóknak, szerintem ezen a környéken nincs olyan ember, aki ne imádná a ralit. Bármerre jártunk, mindenhol nagy szeretettel fogadtak, az egyik etapon a falu címeres celofánjába csomagolt virágot kaptunk, de a benzinkúton, a kávézóban, a kis faluk éttermében, mindenhol meg voltak őrülve a raliért.

1SR_5800 (Large)

Az első nap nagyon jól sikerült, kicsit vizes volt a pálya ahol még magunkat is megleptük az eredményünkkel. Volt ugyan egy lassú defektünk, de az igazán nem hátráltatott minket. Másnap viszont a három gyorsaságin kijutott a kalandból.

Az első gyorson eltört egy tőcsavarunk, ami az ékszíjfeszítőt tartja a motorblokkon. Nem volt egyszerű a forró motorból kivarázsolni a csavart, de már sokszor elmondtam, hogy nekem van a világon a legjobb szervizcsapatom, amit most is igazoltak. Az utolsó pillanatban ugyan, de kész lettünk az autóval. Nagyon kellett sietnünk etapon, de futópercre beértünk, és késés nélkül tudtunk elrajtolni.

2MP_9935 (Large)

Viszont a kuplungunk tönkrement ezen a gyorsaságin, ami miatt örültünk, hogy egyáltalán célba értünk. A C csoport hatodik és a C3 második helyezésével is abszolút elégedett vagyok. Most egy kicsit pihenünk, aztán készülünk is a Vltava Ralira.”

Miután Wirtmann állandó navigátora, Barna György munkahelyi elfoglaltság miatt nem tudott részt venni a versenyen, Kerekes József ugrott be helyette, aki tökéletes munkát végzett.

„Nagyszerű verseny volt” – mondta Joti. „A Sanremo Rali az egyik nagy kedvencem, Kövesdán Andrással kétszer is mentünk rajta. Hatalmas élmény volt újra indulni, és szintén nagy élmény volt Wirtmann Ferivel versenyezni.

SVC_3052 (Large)

A pályabejárás nagyon szoros volt, két napunk volt rá. Egy pályán tudtunk négyszer menni, az egyik egy részén háromszor, a többin kétszer. 61 páros rajtolt el a versenyen, amiből 21-edikek lettünk. Szerintem ez nagyszerű eredmény.

Nem tudok mást mondani, csak azt, hogy nagyon hálás vagyok Ferinek ezért a versenyért.”

Wirtmann Ferenc 2014-es eredményei:
62. Rally Costa Brava (historic Eb): C3 kategória 3. hely, C csoport 6. hely
Vredestein Miskolc Rali (historic ob) 1. futam: D csoport 1. hely
Vredestein Miskolc Rali (historic ob) 2. futam: D csoport 1. hely
29° Sanremo Rally Storico (historic Eb): C3 kategória 2. hely, C csoport 6. hely

IMG_2416 copia (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) állása három futam után:
1. Lucio da Zanche (I) 114 pont
2. Mats Myrsell (S) 69 pont
3. Valter Chris Jensen (N) 63 pont
4. Wirtmann Ferenc (H) 48 pont
5. Antonio Sainz (E) 35 pont
6. Carlo Falcone (ATG) 30 pont
7. Mekler László (H) 24 pont
8. Anders Johnsen (S) 21 pont
9. Villu Mättik (EE) 15 pont
10. Carles Palou (E) 12 pont
11. Nicholas Montini (I) 6 pont
 

1SR_5803 (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2014-es naptára:
2014. február 28., Rallye de España (Spanyolország)
2014. március 14., 62 Rally Costa Brava (Spanyolország)
2014. április 4., 29° Sanremo Rally Storico (Olaszország)
2014. május 2., International Rally of the Lakes (Írország)
2014. május 16., 23. Historic Rallye Vltava (Csehország)
2014. június 5., 13th Historic Acropolis Rally (Görögország)
2014. június 20., Ypres Historic Rally (Belgium)
2014. július 3., Historic San Marino Rally (San Marino)
2014. július 18., Auto24 Rally Estonia (Észtország)
2014. augusztus 7., Lahti Historic Rally (Finnország)
2014. augusztus 28., 19° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország)
2014. szeptember 18., XXVI Rally Elba Storico (Olaszország)
2014. október 3., 6 Rallye de Asturias Historico (Spanyolország)
2014. október 17., 48. Mecsek Rallye (Magyarország)

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei:
2008. C korcsoport bajnok
2009. C korcsoport bajnok
2010. C korcsoport bajnok
2011. C korcsoport bajnok
2012. C korcsoport bajnok, Historic CEZ-bajnok
2013. Historic CEZ-bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Brilliant Driver Program

Brilliant Driver Program – Miért fontos a szezon előtti teszt? És miért kell belőle mindjárt három is?

Ahogyan a legtöbb sportban, a gokartozásban is fontos a szezon előtti alapozás. Éppen ezért készült a Brilliant Driver Program csapata három tematikus teszttel a szezonnyitóra. 

Három kategóriában négy versenyzővel áll rajthoz a Brilliant Driver Program – BDP Team – csapata az idei magyar és nemzetközi gokart bajnokságokban. 

Juráncsik Balázs tavaly a SeniorMax kategóriában versenyzett, idén pedig a váltós, DD2-ben áll rajthoz. 

Fally Marci második szezonját kezdi a JuniorMaxban, míg öccse, a tavalyi MiniMax magyar bajnok, Fally Markó egy kategóriával feljebb lép és ő is JuniorMaxban folytatja. Mindhárman a nemzetközi sorozatokra, elsősorban a Közép-Európai Rotax Max Challenge-re (CEE) koncentrálnak.

A BDP Teamhez idén csatlakozik a svéd Marcus Papp, aki a MiniMaxban áll rajthoz a magyar bajnokságban. 

Foto: Brilliant Driver Program // Fally Markó és Fally Marci JuniorMax gokartja készül a jesolói teszt első napján

„A gokartsportban is nagyon fontos az év eleji felkészülés – mondta Kurgyis Róbert, a BDP Team csapatvezetője. – A négy versenyzőnk közül hárman is kategóriát váltottak, ezért még alaposabban kellett felkészülnünk. 

Januárban Jesolóban kezdtünk. Itt szerencsénk volt az időjárással, hiszen a vizes pálya kisebb erőkifejtést igényelt a versenyzőktől, így könnyebben tudtak tanulni. 

Ezt követte egy kecskeméti teszt, amit kifejezetten azért iktattunk be, hogy a száraz aszfalton komolyabb erőnléti tréninget tartsunk versenyzőinknek. Komoly fitness programjuk van, de a gokartversenyzés olyan speciális izomzatot igényel, amelyeket szinte csak a gokartozással lehet megszerezni. 

A harmadik tesztünk ismét Jesolóban volt, egy héttel a CEE Bonus Cup versenye előtt. Itt már a felkészülés utolsó fázisában voltunk. Több beállítást próbáltunk ki mindegyik gokarton. Fontos ilyenkor, hogy a stopper mellett a versenyzők visszajelzésére is hagyatkozzunk. Az egész programot úgy állítottuk össze, hogy a nap végére mindig volt előrelépés. A háromnapos teszt végén pedig mind a négy versenyzőnk elégedetten, motiváltan szállt ki a gokartból. 

Fotó: Brilliant Driver Program // Juráncsik Balázs idén váltott DD2-es kategóriára

Juráncsik Balázs szép fokozatosan fejlődött és vele úgy gondolom, hogy DD2-ben akár a győzelemért is harcba szállhatunk. 

Fally Marci és Markó is sokat léptek előre. Két nagyon tehetséges fiatalról van szó. Marci egyre szebben vezet a JuniorMaxban. Markónak tavaly sikeres éve volt a MiniMaxban, idén nagy falat lesz neki a JuniorMax, de komolyan fejlődik. Az időmérőn mindenképpen jó teljesítményt várok mind a kettőjüktől. Velük a folyamatos fejlődés a célunk. 

Marcus Papp a két jesolói teszten volt velünk. Ő a svéd bajnokságban indult korábban. Sokat kell még tanulnia, de nagyon intelligens és eltökélt versenyzőről van szó, akin látszik, hogy rettenetesen akar fejlődni. Minden bemeneten jobb és jobb lett. Ő még két kecskeméti teszten fog részt venni, a magyar bajnokság előtt. 

Brilliant Driver Program
Foto: Brilliant Driver Program // Kurgyis Róbert csapatvezető az előzési pontokat magyarázza Marcus Pappnak

Jesolóban a BDP csapatot erősített Bors Bertold, aki tavaly DD2-ben ért el szép eredményeket a Grand Finalsen. Ezúttal nem versenyzőként, hanem szerelőként és coachként szerepelt. A Brilliant Driver Programban szeretnénk komplex versenyzőket nevelni, ennek volt a része, hogy Berti most egy másik feladatkörben mutatkozott be. Nagyon jól végezte a munkáját és bízunk benne, hogy minél hamarabb láthatjuk őt versenyző overallban is.

Foto: Brilliant Driver Program // A csapat motormérnöke, Kurgyis Zsolt és Bors Berti, bajnok gokart versenyző, aki ezúttal szerelőként segítette a csapatot

Nagy öröm volt a számunkra, hogy amíg a BDP Team Jesolóban tesztelt, addig a Brilliant Driver Program versenyzője, Krózser Menyhért kiválóan szerepelt a WSK Super Master Series-en Franciacortában. Ezúton is gratulálunk neki.“ 

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

A BDP Team idei első versenye február 23–25-e között lesz Jesolóban, ahol Juráncsik Balázs (DD2), Fally Marci (JuniorMax) és Fally Markó (JuniorMax) állnak rajthoz a CEE Bonus Cupon.