Wirtmann esőben szárnyalt a Sanremón

IMG_2660 copia (Large)Defekt, tőcsavartörés és kuplunghiba is nehezítette Wirtmann Ferenc és Kerekes József szereplését a Sanremo Ralin. Az időjárás azonban az első napon a Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott párossal volt: esett az eső. A vizes pályán Wirtmann a Ford Escort Mk I-essel elemében volt és az abszolút 16. helyen állt. Másnap két műszaki hibának köszönhetően visszaesett, és végül a verseny abszolút 21. helyén végzett. Az Európa-bajnokság értékelésében a C3-as kategória második és a C csoport hatodik helyét szerezte meg. Három forduló után így 48 ponttal a C csoport bajnokságának az igen előkelő negyedik helyén áll.

„Nagyon jó hangulatú és az Eb-hez méltóan nehéz verseny volt a Sanremo Rali” – mesélte Wirtmann Ferenc. „A mezőny parádés volt, hiszen például 037-es Lanciából hét indult. Mind a hét gyönyörűen felkészített autó volt.

A Sanremo Ralit nem kell bemutatni a szurkolóknak, szerintem ezen a környéken nincs olyan ember, aki ne imádná a ralit. Bármerre jártunk, mindenhol nagy szeretettel fogadtak, az egyik etapon a falu címeres celofánjába csomagolt virágot kaptunk, de a benzinkúton, a kávézóban, a kis faluk éttermében, mindenhol meg voltak őrülve a raliért.

1SR_5800 (Large)

Az első nap nagyon jól sikerült, kicsit vizes volt a pálya ahol még magunkat is megleptük az eredményünkkel. Volt ugyan egy lassú defektünk, de az igazán nem hátráltatott minket. Másnap viszont a három gyorsaságin kijutott a kalandból.

Az első gyorson eltört egy tőcsavarunk, ami az ékszíjfeszítőt tartja a motorblokkon. Nem volt egyszerű a forró motorból kivarázsolni a csavart, de már sokszor elmondtam, hogy nekem van a világon a legjobb szervizcsapatom, amit most is igazoltak. Az utolsó pillanatban ugyan, de kész lettünk az autóval. Nagyon kellett sietnünk etapon, de futópercre beértünk, és késés nélkül tudtunk elrajtolni.

2MP_9935 (Large)

Viszont a kuplungunk tönkrement ezen a gyorsaságin, ami miatt örültünk, hogy egyáltalán célba értünk. A C csoport hatodik és a C3 második helyezésével is abszolút elégedett vagyok. Most egy kicsit pihenünk, aztán készülünk is a Vltava Ralira.”

Miután Wirtmann állandó navigátora, Barna György munkahelyi elfoglaltság miatt nem tudott részt venni a versenyen, Kerekes József ugrott be helyette, aki tökéletes munkát végzett.

„Nagyszerű verseny volt” – mondta Joti. „A Sanremo Rali az egyik nagy kedvencem, Kövesdán Andrással kétszer is mentünk rajta. Hatalmas élmény volt újra indulni, és szintén nagy élmény volt Wirtmann Ferivel versenyezni.

SVC_3052 (Large)

A pályabejárás nagyon szoros volt, két napunk volt rá. Egy pályán tudtunk négyszer menni, az egyik egy részén háromszor, a többin kétszer. 61 páros rajtolt el a versenyen, amiből 21-edikek lettünk. Szerintem ez nagyszerű eredmény.

Nem tudok mást mondani, csak azt, hogy nagyon hálás vagyok Ferinek ezért a versenyért.”

Wirtmann Ferenc 2014-es eredményei:
62. Rally Costa Brava (historic Eb): C3 kategória 3. hely, C csoport 6. hely
Vredestein Miskolc Rali (historic ob) 1. futam: D csoport 1. hely
Vredestein Miskolc Rali (historic ob) 2. futam: D csoport 1. hely
29° Sanremo Rally Storico (historic Eb): C3 kategória 2. hely, C csoport 6. hely

IMG_2416 copia (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) állása három futam után:
1. Lucio da Zanche (I) 114 pont
2. Mats Myrsell (S) 69 pont
3. Valter Chris Jensen (N) 63 pont
4. Wirtmann Ferenc (H) 48 pont
5. Antonio Sainz (E) 35 pont
6. Carlo Falcone (ATG) 30 pont
7. Mekler László (H) 24 pont
8. Anders Johnsen (S) 21 pont
9. Villu Mättik (EE) 15 pont
10. Carles Palou (E) 12 pont
11. Nicholas Montini (I) 6 pont
 

1SR_5803 (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2014-es naptára:
2014. február 28., Rallye de España (Spanyolország)
2014. március 14., 62 Rally Costa Brava (Spanyolország)
2014. április 4., 29° Sanremo Rally Storico (Olaszország)
2014. május 2., International Rally of the Lakes (Írország)
2014. május 16., 23. Historic Rallye Vltava (Csehország)
2014. június 5., 13th Historic Acropolis Rally (Görögország)
2014. június 20., Ypres Historic Rally (Belgium)
2014. július 3., Historic San Marino Rally (San Marino)
2014. július 18., Auto24 Rally Estonia (Észtország)
2014. augusztus 7., Lahti Historic Rally (Finnország)
2014. augusztus 28., 19° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország)
2014. szeptember 18., XXVI Rally Elba Storico (Olaszország)
2014. október 3., 6 Rallye de Asturias Historico (Spanyolország)
2014. október 17., 48. Mecsek Rallye (Magyarország)

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei:
2008. C korcsoport bajnok
2009. C korcsoport bajnok
2010. C korcsoport bajnok
2011. C korcsoport bajnok
2012. C korcsoport bajnok, Historic CEZ-bajnok
2013. Historic CEZ-bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Krózser Menya jó formában kezdett az Eb-n

Jó formában érkezett Krózser Menyhért a KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság első hétvégéjére a spanyol Motorland Aragónban. Annak ellenére, hogy még sohasem versenyzett ezen a pályán gyorsan alkalmazkodott. Jól rajtol, annak ellenére, hogy többnyire külső ívről indult, mindig meg tudta őrizni a rajtpozícióját. Az eredményei kiegyensúlyozottak voltak, de a technikából valami hiányzott az igazán jó eredmény eléréséhez.

„Jó formában voltam és elégedett vagyok a teljesítményemmel – mondta a máskor többnyire önkritikus Krózser Menyhért. – A technika azonban nem állt össze, bármit csináltunk, több tized hátrányban voltunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Aragónban most versenyeztem először. A pálya tetszett, széles, technikás, kifejezetten élvezetes. Gyorsan megtanultam, és az eredményeim is szinte egész hétvégén nagyon egyenletesek voltak. A csapat több dolgot is megpróbált, de nem jutottunk előbbre.

A rajtjaim jók voltak, szinte mindig kívülről indultam, ami ezen a pályán nagy hátrány, hiszen két jobbossal kezdődik, és ha nem tudsz besorolni, akkor több pozíciót is veszíthetsz. Én mindig megőriztem a pozíciómat.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az időmérőn és az első négy előfutamon végig egyenletes szintet hoztam. Az utolsó előfutam esős volt, gondoltam, hogy itt kevésbé számít a műszaki hátrány és egy kicsit kockáztattam, lila szektorom volt, a hétvége során először, de egy picivel többet kockáztattam, mint kellett volna és megforogtam. Ez volt az egyetlen hibám.

Az elődöntő jobban alakult, itt sokat tudtam előzni, de a döntőbe jutáshoz erősebb előfutamok kellettek volna. A csapat sem értette, miért voltunk ekkora tempóhátrányban. Bármit próbáltunk, ugyanannyi volt a lemaradásunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az eredménnyel nyilván nem vagyok elégedett, de úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztam a hétvégéből. Versenyzői pályafutásom során most vagyok a legjobb formámban, nagyon szeretnék már egy olyan versenyt, amikor csak rajtam múlik az eredmény, és megmutathatom a tudásomat.

Most egy hosszabb szünet következik és a nyár végén folytatódik az Eb Val Vibratában. Én már most készen állok.“

Krózser Menyhért, MHH Racing Team, KZ2 eredmények

KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság – 1. futam, Motorland Aragón (Spanyolország), 2024. július 5–7.

Résztvevők: 86
Időmérő csoport: 14.
Időmérő: 41.
EF előfutam: 14.
AE előfutam: 14.
CE előfutam: 13.
DE előfutam: 14.
BE előfutam: 26.
Előfutamok összesített: 44.
B Elődöntő: 15.
Elődöntő utáni összesített: 43.

Az MHH Racing Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP – Brilliant Driver Program