Wirtmann Ferenc

Wirtmann fél év után nyert újra

A szezonnyitó után idei második győzelmét aratta Wirtmann Ferenc a Mediterrán Rally D korcsoportjában, míg navigátora, Kerekes József 2022-ben először állhatott a dobogó tetejére. 

Ötvenéves versenyzői pályafutása során másodszor tapasztalt olyan mostoha időjárási körülményeket Wirtmann Ferenc, mint amilyenek a Mediterrán Rallyn várták. Egy műszaki hiba miatti kiesés és egy betegség miatt kihagyott verseny után azonban nem kockáztathatott. Minden pocsolyát kikerült és végül Kerekes József navigálásával hibátlan teljesítményt nyújtva szerezték meg a D korcsoport első helyét a Ford Escort Mk II-essel, míg abszolút értékelésben az ifj. Érdi–Csökő kettős Ford Sierrája mögött a második helyen végeztek. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

„Nagyon nehéz verseny volt – mondta Wirtmann. – Ötvenéves pályafutásom alatt most találkoztam ilyennel másodszorra. A spanyol Asturias Rallyn versenyeztünk utoljára ekkora esőben. 

Végig észnél kellett lenni. Tele voltak a pályák vízátfolyással, pocsolyákkal. Ha az egyiken felúszik az autó, vége is a versenyednek. Minden kanyarban, féktávon, ahol csak lehetett kikerültük a tócsákat. 

Ifj. Érdi Tibor nagyon jól ment, vele nem bírtam. Gyorsaságinként 10–15 másodpercet adott. Ha nagyon sietek, akkor 4–5-tel tudtam volna gyorsabb lenni, de szerintem neki is voltak még tartalékai, semmiképpen sem tudtam volna felvenni vele a versenyt. Pár évtizede még az ölemben ült, akkor kellett volna megtanítani neki, hogy tisztelje jobban az öregeket“ – nevet Wirtmann. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

„De nem csak Érdi, a harmadik helyezett Kalapács Zsolt is gyors volt, sokkal közelebb volt hozzám, mint általában. Nagyon örülök neki, hogy ilyen nagy és erős historic mezőny gyűlt össze. A díjkiosztón megkérdezték, mi történt, hogy nem én nyertem, de egyáltalán nem bánom, hogy az Escortnál erősebb autó jött a mezőnybe, ráadásul ilyen jó sofőrrel. Van még több E korcsoportos négykerekes autó, jöhetnének azokkal is. Azt sem bánom, ha nyolcadik vagyok, ha jót tudunk versenyezni. Szerintem a nézők is értékelnék a nagy autókat. 

Az Escortunk nagyon jól viselkedett, szinte rá se kellett nézni, semmilyen műszaki hibánk nem volt, mi sem hibáztunk. Kerekes Jotival meg is állapítottuk, hogy a nehéz körülmények ellenére ritka sima versenyünk volt. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Természetesen örülünk a D csoport győzelmének. A pontokat egyelőre még nem számolgattuk, de bárhogy is állunk a bajnokságban, az Ózd Rallyn megyünk és természetesen ott is nyerni szeretnénk.“

A Mediterrán Rally végeredménye itt található.

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax