Wirtmann Ferenc

Wirtmann győzött és újra versenyben van a bajnoki címért

Mind a nyolc megtartott gyorsasági szakaszt megnyerte Wirtmann Ferenc és Kerekes József az Ózd Rally historic értékelésében. Ezzel idei harmadik győzelmüket aratták a Ford Escort Mk II-essel, és a két nullázás ellenére is újra versenyben vannak a bajnoki címért.

Az Országos Historic Rallybajnokság egyik legnehezebb futamát rendezték az Ózd Rallyn, ahol három pályán három kört kellett teljesítenie a mezőnynek. Várható volt, hogy főleg a második, harmadik körre nagyon kihordásossá válnak a gyorsaságik, aminek köszönhetően sok kieső volt. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros azonban gond nélkül teljesítette a versenyt. 

„Valóban nagyon sima versenyünk volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Számítani lehetett a sok felhordásra, ezeknek a nagy részét már a pályabejáráson felírtuk. Az első körben a Rally1 mezőnye után mentünk, akkor már látszott, hol lesz még kihordás, azokat is menet közben felírattam menet közben (Kerekes) Jotival. 

Wirtmann Ferenc
Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Így is volt egy-két meglepetés, amikor olyan helyeken is levágták a kanyarokat, ahova én magamtól nem tettem volna le az Escortot, de ilyenkor nincs más választásod, menni kell a nyomban. 

Az autó jól viselkedett. Egyedül egy indítómotort kellett cserélni. Ez az Escort egyik gyenge pontja. Öreg autó már, így mindig van egy kis olajszivárgásunk, és ha az olaj belefolyik az indítómotorba, akkor tönkreteszi, de az utak is szét tudják rázni. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Nyolc indítómotorunk van, amit találok, azt megveszem. Most egy török teherautóból származót raktunk be, de pont jó az Escortba. 

Általában egy versenyt kibírnak, utána fel kell újítani őket, most ennyit bírt. 

Sok ellenfelünk kiesett, ami miatt újra versenyben vagyunk a bajnoki címért, pedig az Ózd Rally előtt, a két nullázott versenyünk után ez elég kilátástalannak tűnt. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A bajnokság a Zemplén Rallyn fog eldőlni, úgyhogy ott mindenképpen indulunk, remélem, hogy Zsírpapa is jön. Tavaly ott vert meg egy gyorsaságin, úgyhogy idén szeretnék visszavágni.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax