Wirtmann Ferenc

Wirtmann győzött és újra versenyben van a bajnoki címért

Mind a nyolc megtartott gyorsasági szakaszt megnyerte Wirtmann Ferenc és Kerekes József az Ózd Rally historic értékelésében. Ezzel idei harmadik győzelmüket aratták a Ford Escort Mk II-essel, és a két nullázás ellenére is újra versenyben vannak a bajnoki címért.

Az Országos Historic Rallybajnokság egyik legnehezebb futamát rendezték az Ózd Rallyn, ahol három pályán három kört kellett teljesítenie a mezőnynek. Várható volt, hogy főleg a második, harmadik körre nagyon kihordásossá válnak a gyorsaságik, aminek köszönhetően sok kieső volt. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros azonban gond nélkül teljesítette a versenyt. 

„Valóban nagyon sima versenyünk volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Számítani lehetett a sok felhordásra, ezeknek a nagy részét már a pályabejáráson felírtuk. Az első körben a Rally1 mezőnye után mentünk, akkor már látszott, hol lesz még kihordás, azokat is menet közben felírattam menet közben (Kerekes) Jotival. 

Wirtmann Ferenc
Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Így is volt egy-két meglepetés, amikor olyan helyeken is levágták a kanyarokat, ahova én magamtól nem tettem volna le az Escortot, de ilyenkor nincs más választásod, menni kell a nyomban. 

Az autó jól viselkedett. Egyedül egy indítómotort kellett cserélni. Ez az Escort egyik gyenge pontja. Öreg autó már, így mindig van egy kis olajszivárgásunk, és ha az olaj belefolyik az indítómotorba, akkor tönkreteszi, de az utak is szét tudják rázni. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Nyolc indítómotorunk van, amit találok, azt megveszem. Most egy török teherautóból származót raktunk be, de pont jó az Escortba. 

Általában egy versenyt kibírnak, utána fel kell újítani őket, most ennyit bírt. 

Sok ellenfelünk kiesett, ami miatt újra versenyben vagyunk a bajnoki címért, pedig az Ózd Rally előtt, a két nullázott versenyünk után ez elég kilátástalannak tűnt. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A bajnokság a Zemplén Rallyn fog eldőlni, úgyhogy ott mindenképpen indulunk, remélem, hogy Zsírpapa is jön. Tavaly ott vert meg egy gyorsaságin, úgyhogy idén szeretnék visszavágni.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax