Wirtmann győzött Vácon

Idei második győzelmét aratta Wirtmann Ferenc és Barna György az Országos Historic Ralibajnokság váci futamán, amellyel megőrizték vezető helyüket a C csoport bajnokságában. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros így már a soron következő Baranya Kupán megszerezheti újabb bajnoki címét.

„Nagyon jó hangulatú verseny volt a Vác Rali. Most fordult elő először, hogy nem rali 1-es vagy rali 2-es versenyen ment a Historic mezőnye. Van még egy-két finomítani való a futamon, de a rendező nagyon kitett magáért, kiemelten kezelte a historic mezőnyét, és összességében nagyon jó versenyt szervezett” – mondta Wirtmann.

„A Mecsek Rali győzelme után szerettük volna megőrizni vezető helyünket a bajnokságban, és ha lehet, az előnyünket tovább növelni. Ez sikerült, bár nem volt könnyű feladatunk, mert a fiatal generáció nagyon begyorsult és egyre jobban szorongatnak minket.”

„A fiatalos hév engem is elkapott és csináltam egy korai rajtot. Vácon nem sportbíró rajtoltatott, hanem csak az órát kellett figyelni. Én annyira koncentráltam, hogy óra ötvenkor elrajtoljak, hogy 49 perc 50 másodperckor rajtoltam. (Barna) Gyuri meg is jegyezte mellettem, hogy ez korai volt, én meg első reflexből azonnal megálltam, és elkezdtem gondolkozni, hogy most akkor visszatolassak-e. De aztán rájöttem, hogy most már kár lenne, úgyhogy mentünk tovább. Természetesen a korai rajtért kaptunk tíz másodperc büntetést, így előnyünk nem származott a dologból. Inkább csak hátrányunk.”

„Az Escort Proto után jó volt a régi Mk 1-esünkkel menni. Úgy terveztem, hogy ezt az autót a télen újítjuk fel, de azt hiszem, nem húzhatjuk tovább és a Komló Rali előtt komolyan át kell néznünk. Szegénykémnek a lengéscsillapítóval, a váltóval, a sperrel, mindennel volt baja. Gázadásnál és fékezésnél mindig más-más irányba akart kitörni, de hősiesen célba vitt minket és sikerült megszereznünk az idei második győzelmünket és továbbra is vezetjük bajnokságot.”

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Kumho

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax