Wirtmann harmincszor lógatta le az Ypres Ralin

Pályafutása legnehezebb versenyén vett részt Wirtmann Ferenc és Kerekes József a Historic Rali-Európa-bajnokság negyedik futamán, az Ypres Ralin.

A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros azonban ennek ellenére jól szerepelt, hiszen a D3-as kategóriát megnyerte, míg D csoportban és abszolút értékelésben is a második helyen végezett a Ford Escort RS 1800 Mk II-essel. Ezzel 18 pontra növelte előnyét az Európa-bajnokságon. Csapatértékelésben a Scuderia Coppa Amici nyerte az Ypres Ralit, így óriási előnnyel, 36 ponttal vezeti a csapatbajnokságot.

foto: gelofoto

„Ilyen nehéz versenyem még soha sem volt, de ugyanezt mondta Kerekes Joti is — mesélte Wirtmann. — Álmomban sem gondoltam volna, hogy ilyen jó helyezést érünk el.

Most indultunk először ezen a versenyen. A pályabejárást nagyon szigorúan vették, csak kettőt lehetett tréningezni minden pályán. Nekünk még kellett volna két kör, hogy jól fel tudjuk írni. A historic Eb mezőnye előtt elment a modern rali is, úgyhogy mire mi elrajtoltunk egészen más volt a pálya, mint amit felírtunk. A kanyarív megmaradt, de ahol az volt felírva, hogy úton, ott nem lehetett az úton menni, le kellett vágni, de mentünk kukoricásban is.

A sok kihordás és kijárás okozta a legnagyobb nehézséget. Mész egy nagyon szűk, de tiszta úton, odaérsz az elágazáshoz, ami betonlapokból van kirakva, mellette homok, a homokban kő. Volt olyan hely, ahol negyven centi mély volt a lyuk az aszfalt mellett. Mi a kis kerékkel nem mertünk lemenni, mert kiszakítja a futóművet vagy kicsípi a gumit. Ezért fent a porban, homokban próbáltunk evickélni. Ahogy az eleje ráment a homokra, azonnal eltúrta az orrát, amikor a hátulja is ráért, gázzal el lehetett fordítani, de akkor meg a hátulja tört ki és lógott le az árokba. Vagy harminc ilyen lelógásunk volt.

Egy darabig szoros csatát vívtunk Karl Wagner Porschéjával, előtte is voltunk, de aztán elkövettem egy hibát. Joti mondta, hogy jobb 1, 20, elág, jobb 3. Odaértünk és látom, hogy balra fordul az út. Mit tesz ilyenkor az ember? Elfordul balra. Igenám, de az út tényleg jobbra fordult, csak éppen nem lehetett látni, hogy jobbra is van elág. Itt veszítettünk 16 másodpercet, amit úgy gondoltam, hogy nem tudunk behozni, onnan már nem is forszíroztuk. Az eredménnyel így is maximálisan elégedett vagyok.

foto: gelofoto

Három szakasszal a vége előtt az első kerék kapott egy akkora pofont, hogy a kormány eltörte a hüvelykujjamat. Próbáltuk jegelni, a kesztyűt nem tudtam ráhúzni, úgyhogy ma (hétfő) reggel az orvosnál kell kezdenem.

A historic mezőny mellett ment a belga bajnokság is, ahol több Escort is volt. Ők versenygumit használnak, és annyira ismerik a pályákat, hogy az előttem rajtoló mondta, nekik nincs is itinerük, fejből megy. Éppen ezért volt meglepetés, hogy egyetlen belga Escort sem végzett előttünk.

Jól szerepelt a Scuderia Coppa Amici is. A Mekler—Mekler-Mikó párossal közösen mi szereztük a legtöbb pontot, így a csapatértékelést is megnyertük és a bajnokságban is az élen állunk.“

A csapat következő versenye a Baranya Kupa lesz, az Országos Historic Ralibajnokságban. 

YPRES RALI HISTORIC VÉGEREDMÉNYE

  • 1. Karl Wagner—Gerda Zauner A Porsche 911 SC D4 1:45:24,5
  • 2. Wirtmann Ferenc—Kerekes József H Ford Escort RS 1800 Mk II D3 +32,4
  • 3. Carlo Mylle—Steven Vyncke B Porsche 911 Carrera RS 3.0 C4 +1:26,4
  • 4. Timothy Jones—Steve Jones GB Ford Sierra RS Cosworth 4×4 E4 +3:13,1
  • 5. Pentti Veikkanen—Timo Jaakkola FIN Porsche 911 SC D4 +3:41,8
  • 6. Mekler László—Mekler-Mikó Edit H Alfa Romeo 1750 GTAm C3 +8:38,5
  • 7. Antonio Parisi—Giuseppe D’Angelo I Porsche 911 S 2.0 B4 +16:26,4
  • 8. Carlo Fiorito—Ilario Pellegrino I BMW 2002 Ti B4 +18:22,2
  • 9. Sverre Norrgård—Ari Koponen FIN Ford Falcon B5 +20:45,4
  • 10. Jukka Aromaa—Arto Arola FIN Saab 99 EMS D3 +23:55,5
  • 11. Ernie Graham—Karen Graham GB Ford Escort RS 1600 MKI C3 +35:15,3

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG D CSOPORT ÁLLÁSA NÉGY FUTAM UTÁN, VERSENYZŐK

  • 1. Wirtmann Ferenc 60 pont
  • 2. Karl Wagner 42 pont
  • 3. Jesús Ferreiro 36 pont
  • 4. Jukka Aromaa 25 pont
  • 5. Pentti Veikkanen 23 pont
  • 6. Eddy Van Den Hoorn 14 pont
  • 7. Gerd Sonntag 1 pont

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG D CSOPORT ÁLLÁSA NÉGY FUTAM UTÁN, NAVIGÁTOROK

  • 1. Kerekes József 60 pont
  • 2. Gerda Zauner 42 pont
  • 3. Xabier Anido 36 pont
  • 4. Arto Arola 25 pont
  • 5. Timo Jaakola 23 pont
  • 6. Theo Badenberg 14 pont

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG ÁLLÁSA NÉGY FUTAM UTÁN, CSAPATTOK

  • 1. Scuderia Coppa Amici 119 pont
  • 2. Rododendri Historic Rally 83 pont
  • 3. Past Racing 80 pont
  • 4. Historic Rally Club Finland 79 pont
  • 5. Rally Sport Classic 40 pont
  • 6. Historic Rally Club Finland II 25 pont
  • 7. CMS 15 pont
  • 8. ACU Friuli 13 pont
  • 9. SK Vilu 10 pont
  • 10. Rally Club Team 1 pont
  •       MSC Guetersloh 1 pont

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG 2018

  • március 16–17. Costa Brava Rali
  • április 20–21. Vltava Rali
  • május 24–26. Asturias Rali
  • június 21–23. Ypres Rali
  • augusztus 10–11. Lahti Rali
  • augusztus 30–szeptember 1. Alpi Orientali Rali
  • szeptember 20–22. Elba Rali
  • október 12–13. Mecsek Rali

WIRTMANN FERENC 2018-AS EREDMÉNYEI

  • Costa Brava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 1. hely
  • Eger Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Eger Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Vltava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 1. hely, CEZ historic abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Asturias Rali: Historic Eb. D csoport 3. hely, D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 2. hely
  • Ypres Rali: Historic Eb. D csoport 2. hely, D3-as kategória 1. hely, csapatverseny 1. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

  • 2008. C korcsoport magyar bajnok
  • 2009. C korcsoport magyar bajnok
  • 2010. C korcsoport magyar bajnok
  • 2011. C korcsoport magyar bajnok
  • 2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2013. Historic CEZ-bajnok
  • 2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  • 2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  • 2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“