Wirtmann Historic CEZ-bajnok

Wirtmann Ferenc és Barna György nyerték a Közép-Európai Zónabajnokság (CEZ) Historic Rali értékelését, amelynek Ausztriában, Csehországban, Szlovéniában, Horvátországban és Magyarországon voltak az idén versenyei. A páros a Mecsek Rali második, valamint a Saturnus Rali és a Baranya Kupa első helyezéseivel összesen 58 pontot gyűjtött, amellyel a historic értékelés élén végeztek. Ezt az eredményt már a komlói célban sejteni lehetett, de az ünneplés előtt meg kellett várni a bajnokság hivatalos végeredményének kihirdetését.

„Nagyon örülök, hogy az ötödik magyar bajnoki címem mellé még egy nemzetközi bajnokságot is meg tudtam nyerni az idén” – mondta Wirtmann Ferenc. „A Mecsek Rali a historic Eb miatt nagyon nehéz verseny volt, a Saturnus Ralin még nem jártunk előtte, így ennek ez jelentette a nehézségét, a Baranya Kupán pedig tudtuk, hogy nem hibázhatunk, nyernünk kell a bajnoki címhez.”

„Az idén véletlenül keveredtünk a CEZ-bajnokságba, de nagyon megtetszett, mindenkinek csak ajánlani tudom, aki nem tud egy Eb-programot megfinanszírozni, de szívesen elmenne külföldre egy-két futamra. Jövőre mi is szeretnénk legalább két CEZ-futamon rajthoz állni.”

A CEZ értékelése egy kicsit eltér a magyar és az Európa-bajnokság értékelésétől, hiszen a CEZ az egyetlen bajnokság, ahol a historic versenyzőket korcsoporttól függetlenül abszolút sorrendben értékelik.

„A CEZ-nek több sajátossága is van” – mondta Barna György. „Először is ahhoz, hogy valakit értékeljenek, legalább egy külföldi futamon rajthoz kell állnia. Minden historic versenyző a saját korcsoportjában elért helyezés alapján kapja a pontokat, amelyeket az abszolút értékelésbe visz magával.”

„Nekünk három futamból sikerült megnyerni a bajnokságot, ami annál is értékesebb, mert decemberben Budapesten lesz a CEZ díjkiosztója, amelyen az idén is, tiszteletét teszi az FIA elnöke, Jean Todt. Az FIA-nál egyébként nagyon erős a törekvés arra, hogy a CEZ-t és az ehhez hasonló regionális bajnokságokat erősítsék, hiszen a jelenlegi gazdasági helyzetben egyre kevesebben képesek egy Eb-programot finanszírozni. Örülök neki, hogy a CEZ sikereihez az idén mi is hozzá tudtunk járulni.”

2012-es Historic Rali Közép-Európai Zónakupa bajnokság végeredménye
1. Wirtmann Ferenc/Barna György (H)      Ford Escort RS 2000 Mk 1    58      
2. Parisi Antonio/d´Angelo Guiseppe (I)        Porsche 911 S                         50
3. Wieger Hans/Wieger Renate (A)              Ford Escort 1600                    45
4. Montini Roberto/Soragni Claudio (I)         Porsche 911 SC                       43
Pasutti Paolo/Campeis Jean (I)                  Porsche 911 SC                       43
Harrach Ernst/Welserheimb Leopold (A)  Mitsubishi Lancer 2000          43
7. Onofri Roberto/Corsini Alessandro (I)       Volkswagen Golf GTi              40
8. Pagella Maurizio/Brea Roberto (I)            Porsche 911 S                         36

2012-es Historic Rali Közép-Európai Zónkupa versenynaptára
2012. 04. 13-14. BP Ultimate Rali (Ausztria)
2012. 04. 2021. Vltava Rali (Csehország)
2012. 05. 11-12. Saturnus Rali (Szlovénia)
2012. 05. 26-27. Croatia Rali (Horvátország)
2012. 06. 01-02. Mecsek Rali (Magyarország)
2012. 06. 09-10. Velenje Rali (Szlovénia)
2012. 10 .20-21. Komló Rali (Magyarország)

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Kumho

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.