Wirtmann Historic CEZ-bajnok

Wirtmann Ferenc és Barna György nyerték a Közép-Európai Zónabajnokság (CEZ) Historic Rali értékelését, amelynek Ausztriában, Csehországban, Szlovéniában, Horvátországban és Magyarországon voltak az idén versenyei. A páros a Mecsek Rali második, valamint a Saturnus Rali és a Baranya Kupa első helyezéseivel összesen 58 pontot gyűjtött, amellyel a historic értékelés élén végeztek. Ezt az eredményt már a komlói célban sejteni lehetett, de az ünneplés előtt meg kellett várni a bajnokság hivatalos végeredményének kihirdetését.

„Nagyon örülök, hogy az ötödik magyar bajnoki címem mellé még egy nemzetközi bajnokságot is meg tudtam nyerni az idén” – mondta Wirtmann Ferenc. „A Mecsek Rali a historic Eb miatt nagyon nehéz verseny volt, a Saturnus Ralin még nem jártunk előtte, így ennek ez jelentette a nehézségét, a Baranya Kupán pedig tudtuk, hogy nem hibázhatunk, nyernünk kell a bajnoki címhez.”

„Az idén véletlenül keveredtünk a CEZ-bajnokságba, de nagyon megtetszett, mindenkinek csak ajánlani tudom, aki nem tud egy Eb-programot megfinanszírozni, de szívesen elmenne külföldre egy-két futamra. Jövőre mi is szeretnénk legalább két CEZ-futamon rajthoz állni.”

A CEZ értékelése egy kicsit eltér a magyar és az Európa-bajnokság értékelésétől, hiszen a CEZ az egyetlen bajnokság, ahol a historic versenyzőket korcsoporttól függetlenül abszolút sorrendben értékelik.

„A CEZ-nek több sajátossága is van” – mondta Barna György. „Először is ahhoz, hogy valakit értékeljenek, legalább egy külföldi futamon rajthoz kell állnia. Minden historic versenyző a saját korcsoportjában elért helyezés alapján kapja a pontokat, amelyeket az abszolút értékelésbe visz magával.”

„Nekünk három futamból sikerült megnyerni a bajnokságot, ami annál is értékesebb, mert decemberben Budapesten lesz a CEZ díjkiosztója, amelyen az idén is, tiszteletét teszi az FIA elnöke, Jean Todt. Az FIA-nál egyébként nagyon erős a törekvés arra, hogy a CEZ-t és az ehhez hasonló regionális bajnokságokat erősítsék, hiszen a jelenlegi gazdasági helyzetben egyre kevesebben képesek egy Eb-programot finanszírozni. Örülök neki, hogy a CEZ sikereihez az idén mi is hozzá tudtunk járulni.”

2012-es Historic Rali Közép-Európai Zónakupa bajnokság végeredménye
1. Wirtmann Ferenc/Barna György (H)      Ford Escort RS 2000 Mk 1    58      
2. Parisi Antonio/d´Angelo Guiseppe (I)        Porsche 911 S                         50
3. Wieger Hans/Wieger Renate (A)              Ford Escort 1600                    45
4. Montini Roberto/Soragni Claudio (I)         Porsche 911 SC                       43
Pasutti Paolo/Campeis Jean (I)                  Porsche 911 SC                       43
Harrach Ernst/Welserheimb Leopold (A)  Mitsubishi Lancer 2000          43
7. Onofri Roberto/Corsini Alessandro (I)       Volkswagen Golf GTi              40
8. Pagella Maurizio/Brea Roberto (I)            Porsche 911 S                         36

2012-es Historic Rali Közép-Európai Zónkupa versenynaptára
2012. 04. 13-14. BP Ultimate Rali (Ausztria)
2012. 04. 2021. Vltava Rali (Csehország)
2012. 05. 11-12. Saturnus Rali (Szlovénia)
2012. 05. 26-27. Croatia Rali (Horvátország)
2012. 06. 01-02. Mecsek Rali (Magyarország)
2012. 06. 09-10. Velenje Rali (Szlovénia)
2012. 10 .20-21. Komló Rali (Magyarország)

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Kumho

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program