Wirtmann Mecsek Rally

Wirtmann huhogott, orron csúszott és nyert

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek az Országos Historic Rally Bajnokság harmadik fordulóján, a Mecsek Rallyn, ahol a szokásosnál többet kockáztattak. Ennek ellenére a magyar értékelésben a D korcsoportot és a D2-es kategóriát is megnyerték. A nemzetközi historic mezőnyben abszolút értékelésben negyedikek lettek, D csoportban pedig Zippo Audi Quattrója mögött a második helyet szerezték meg. 

„Hibátlan verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Jó pályák, jó rendezés. Az Eb-mezőny nem volt túl nagy, de az eleje nagyon sietett. A két magyar vitézzel, Érdi Tibikével és Varga Zolival nem bírtunk. Amíg az Eb-mezőnyben mindenki rendben volt, hatodik–nyolcadik időket autóztunk. Amikor elkezdtek egymással versenyezni és hibázgattak, akkor tudtunk előrébb jönni. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Mecsek Rally

Mi is gyorsabban mentünk, mint szoktunk, volt is kalandunk, bőven. Az egyik lassító előtt felírtuk, hogy bukkan, száz. A bukkan még megvolt, de a száz helyett már csak negyven maradt. Csúsztunk keresztbe, én már huhogtam, de valahogy sikerült úgy áttáncolnunk a lassítón, hogy nem értünk hozzá. Joti ujjongott, hogy de jó volt, én meg nem győztem a vizet törölgetni magamról. 

Volt még egy bukkanó, amit felírtunk, hogy dob, de amikor 150-nel odaértünk, már ugrató lett belőle. Úgy kilőtte az Escort hátulját, hogy egy darabig csak az aszfaltot láttam. Aztán egy féktávot is elmértem egy bal 4-ben, de az még éppen kiadta magát. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Mecsek Rally

A verseny előtt Benító főmérnökúr valamit kicserélt a befecskendezőben – ő krumplinak hívja –, amitől magasabb fordulaton működött a motorunk és 5500-tól kezdett el húzni. Szerintem erősebb is lett, ami tiszta aszfalton előny, kihordásos, kavicsoson inkább hátrány. 

Az autó egyébként nagyon jól viselkedett, harmadik verseny óta nem kell hozzányúlni. Egyedül a fékfolyadékot rottyantottam meg, azt kellett kicserélni. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Mecsek Rally

A verseny végére sikerült feljönnünk a negyedik helyre. Az utolsó gyorsasági előtt már nagy volt az előnyünk és a hátrányunk is, nem akartam kockáztatni, óvatosabban jöttünk le. 15 másodperccel mentünk rosszabbat, mint az előző körben. 

A beíróban láttam, hogy Zippónak gondja lehetett, mert végül csak 11 másodperccel vert meg. Ha egy kicsit jobban nyomom, akkor lehetett volna teljes magyar dobogó, de így is nagyon élveztük a versenyt. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Mecsek Rally

Köszönöm mindenkinek, aki segített és szurkolt. Győrben találkozunk.“

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax

Wirtmann Ferenc, Kerekes József, Ford Escort Mk II, Zemplén Rally 2024

Wirtmann: árok, árok, difi

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Jotinak a Zemplén Rallyn. Tőlük szokatlan módon kétszer is árokba csúsztak, három szakasszal a verseny vége előtt pedig lefogazott a Ford Escort Mk II-es differenciálműve és kiestek a versenyből. Szerencsére, nem volt tétje a szezonzárónak, hiszen a D csoport és a D2-es kategória bajnoki címét már korábban megnyerték. 

„A Zempléni pályák nem fekszenek az Escortnak – kezdte Wirtmann. – Talán még emlékeznek rá a szurkolók, hogy tavaly ezen a versenyen mentünk el szőlőt szedni. 

Wirtmann Ferenc, Kerekes József, Ford Escort Mk II, Zemplén Rally 2024
Fotó: Wirtmann Ferenc

Kétféle gumiból tudunk választani: a 13 és a 15 colos. Az első, mádi gyorsasági nagyon kihordásos volt, gondoltam, hogy ott a magas és keskeny 15 colos gumi jobb lesz. A második szakaszra pedig feltettük az alacsonyabb és szélesebb 13 colosakat. 

Azzal viszont nem számoltam, hogy a nagy páralecsapódás miatt vizes, csúszós az aszfalt. Hiába fordítottam el a kormányt, az autó ment egyenesen és becsúsztunk az árokba. Azzal a lendülettel jöttünk is ki. A harmadik gyorsaságin ugyanez történt, körülbelül hússzal mentünk bele az árokba. Onnan is kijöttünk gond nélkül, maximum fél percet veszítettünk a két kalanddal. 

Wirtmann Ferenc, Kerekes József, Ford Escort Mk II, Zemplén Rally 2024
Fotó: Wirtmann Ferenc

A negyedik gyorsaságitól visszaraktuk a 15 colos gumikat. Ez viszont a difihez nem passzolt: nagy volt a végsebességünk, de nem gyorsult az autó. Ennek ellenére jöttünk fel, a D csoportot vezettük, abszolútban pedig a második helyen álltunk. 

Három gyorsasági volt már csak hátra, amikor Óhután az időellenőrzőből előre akartunk gurulni a rajtig. Elindultunk, abban a pillanatban reccsenés, eltört a difi. Nem volt semmi előjele, ott fáradt el. Telefonáltunk a srácoknak, hogy hozzák a trélert és jöttünk haza. 

Wirtmann Ferenc, Kerekes József, Ford Escort Mk II, Zemplén Rally 2024
Fotó: Wirtmann Ferenc

Az elmúlt nyolc évben most estünk ki harmadszorra műszaki hiba miatt, úgyhogy még mindig nagyon jó a statisztikája az Escortnak.

Tétje nem volt a versenynek, a csoport és a kategória bajnoki címet is megnyertük már korábban, csak egy jót akartunk autózni, az végülis sikerült. 

Wirtmann Ferenc, Kerekes József, Ford Escort Mk II, Zemplén Rally 2024
Fotó: Wirtmann Ferenc

Köszönöm mindenkinek, aki segítette az idei szereplésünket, a szurkolóknak, hogy kijöttek megnézni minket. Találkozunk jövőre.“ 

A Textura Sport Club partnerei:

Textura Zrt., Valvoline és Sonax

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

2008. C csoport magyar bajnok
2009. C csoport magyar bajnok
2010. C csoport magyar bajnok
2011. C csoport magyar bajnok
2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2013. Historic CEZ bajnok
2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4.
2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2.
2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2.
2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2.
2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
2022. D csoport magyar bajnok
2023. D csoport magyar bajnok
2024. D csoport magyar bajnok