Wirtmann idei első győzelme

Rajt-cél győzelmet aratott Wirtmann Ferenc és Kerekes József az Eger Rally historic értékelésében. A Grawe Életbiztosító Zrt által támogatott páros mind a tíz gyorsasági szakaszt megnyerte a Ford Escort Mk II-essel, és a D csoportban valamint abszolút értékelésben is győzött.

„Szombaton az első gyorsaságit egy kicsit jobban meg akartuk nyomni, de lengéscsillapító problémánk volt, mind a két hátsót ki is kellett cserélni, ennek ellenére vezettünk – mondta Wirtmann. 

– Vasárnap egy kicsit óvatosabban kezdtünk, de nagyon erős a mezőny, Hoffer Zsoltinak ha nincs problémája, minden gyorsaságin veszélyes, Zsírpapa most is vért ivott, nagyon jól ment, de Balogh Sanyival és Kreicsi Bálinttal is egyre jobban kell számolni. Sima győzelemnek tűnhet, de nem lehetett egy pillanatig sem lazsálni. 

Úgy számoltuk, hogy az Eger Rally pályái jobb minőségűek, mint a miskolciak, ezért lejjebb ültettük az Escortot, de sajnos a bakhátakat itt is megérezte az autó, így a következő versenyre újra felemeljük. 

Rengeteg padkavédelem volt, de így is rettenetesen kihordásosak voltak a pályák. Már a tréningen készültünk rá, úgy írtuk az itinerünket, nagyrészt el is találtuk. 

A tavalyi Mecsek Rally óta ez volt az első problémamentes versenyünk és az első győzelmünk. Az elmúlt 13 évben nem volt ekkora szünet két győzelmünk között. Nekünk is furcsán hangzik, hogy szeptemberben szereztük az idei első győzelmünket, de ez egy ilyen szezon. Reméljük, hogy még sok jó versenyünk lesz.“

WIRTMANN FERENC–KEREKES JÓZSEF 2020-AS EREDMÉNYEI

Salgó Rally: D csoport 3. hely, abszolút és CEZ historic 4. hely
Eger Rally: D csoport és abszolút győzelem

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

2008. C csoport magyar bajnok
2009. C csoport magyar bajnok
2010. C csoport magyar bajnok
2011. C csoport magyar bajnok
2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
2013. Historic CEZ-bajnok
2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb. C csoport 4. 
2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D csoport 2. 
2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb. D csoport 2. 
2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonnax

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax