Wirtmann idei legnehezebb versenyére készül

Idei legnehezebb versenyére készül a hétvégén Wirtmann Ferenc és Barna György, a cseh Vltava Ralin. A verseny négy historic-bajnokságnak ad otthont: az Európa-bajnokságban, a Közép-Európai Zónakupában (CEZ), az Észak-Európai-kupában és cseh bajnokságban is pontokat lehet szerezni. Éppen ezért komoly mezőnyre számíthatunk. A nevezési listán 75 páros szerepel. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott duó éppen ezért választotta ezt a versenyt, amely a Rebenland és az Eger Rali után a CEZ harmadik fordulója.

Wirtmann_Rebenland2

„Az idei évre a CEZ-bajnoki címünk megvédését tűztük ki célul. A Rebenland Ralin másodikak lettünk, Egerben nyertünk, úgyhogy egyelőre jól állunk a bajnokságban, de az igazi megmérettetést a Vltava Rali jelenti” – mondta Wirtmann Ferenc.

Ez a Historic Rali Európa-bajnokság egyik legnépszerűbb versenye. Minden évben nagyon erős a mezőny, sokan visszajárnak ide, úgyhogy az ellenfeleink nagy részének már rutinja van a pályákon. Éppen ezért gondolom azt, hogy a Historic CEZ-bajnokságnak ez lesz az idei legnehezebb futama, amin komoly feladat lesz pontot szerezni.

Hogy akkor miért választottuk ezt a versenyt? Éppen ezért. Nagyon szeretnénk megmérettetni magunkat Európa legjobbjaival, idegen környezetben. Biztos, hogy hátrányban leszünk velük szemben, és az élmezőny biztosan alaposan elver majd bennünket, de éppen ettől nagy kihívás ez a verseny.

WirtmannEger3 (Large)

Barna Gyurival nagyon készülünk, remélem rengeteg élménnyel és néhány CEZ-ponttal leszünk gazdagabbak a hétvégén.”

A Vltava Rali programja:

április 19. péntek
Rajt: Klatovy 14:15
GY 1 Super Klatovský okruh 11,70 km, 14:30
GY 2 Svrčovec – Řakom 8,33 km, 15:58
GY 3 Poleňka – Koryta 7,69 km, 16:20
GY 4 Černíkov – Kdyně 10,63 km, 16:58
GY 5 Svrčovec – Řakom 8,33 km, 19:18
GY 6 Poleňka – Koryta 7,69 km, 19:40
GY 7 Černíkov – Kdyně 10,63 km, 20:18

április 20. szombat
Rajt 7:00
GY 8 Lazny – Strašice 18,60 km, 9:03
GY 9 Vojnice – Hoslovice 7,70 km, 9:40
GY 10 Nuzín – Čkyně 10,60 km, 10:11
GY 11 Malenice – Štítkov 15,51 km, 10:35
GY 12 Lazny – Strašice 18,60 km, 12:45
GY 13 Vojnice – Hoslovice 7,70 km, 13:22
GY 14 Nuzín – Čkyně 10,60 km, 13:53
GY 15 Malenice – Štítkov 15,51 km, 14:17
Cél: Klatovy 16:19

A Vltava Rali hivatalos weboldala: http://www.pamk.cz/en/home/news

Nevezési lista: http://entry.vltavarallye.cz/entries

A CEZ Historic Ralibajnokság 2013-as naptára:

március 22–23. Rebenland Rali (Ausztria)
április 6–7. Eger Rali (Magyarország)
április 20–21. Vltava Rali (Csehország)
május 10–11. Saturnus Rali (Szlovénia)
június 1–2. Piancavallo Rali (Olaszország)
június 8–9. Velenje Rali (Szlovénia)
szeptember 1. Alpi Orientali (Olaszország)
szeptember 20–21. ARBÖ Rali (Ausztria)
november 8–9. Mecsek Rali (Magyarország)

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program