Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Jó Salgó Rally lesz

Fél évszázada versenyez Wirtmann Ferenc, aki 1975-ben, 48 évvel ezelőtt indult az első Salgó Kupán, akkor egy Fiat 850-essel. Idén, Kerekes József navigálásával természetesen a Ford Escort Mk II-essel láthatjuk őt az Országos Historic Rallybajnokság második futamán, a Salgó Rallyn. 

„A magyar bajnokságban a Salgó Rally mindig különleges helyet foglalt el, és emlékeim szerint mindig jó verseny volt – kezdi Wirtmann Ferenc, aki 1973 óta versenyez, így ’75-ben ott volt az első Salgó Kupán is, akkor még egy 850-es Fiattal. 

Emlékszem az első versenyautómmal indultam rajta, de nem volt szerencsém, kiestem. Remélem, idén több szerencsém lesz. 

A pályákat még nem láttam, de az útvonallap alapján azt gondolom, hogy idén is jó verseny lesz a Salgó Rally. Zagyvarónát nem kell bemutatni, az világbajnoki szintű pálya. Kazár egy kicsit hosszabb lesz, talán olyan résszel bővül, ahol még nem is versenyeztem. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A két erdei szakasz, ha jól tudom, nézők elől elzárt terület, ott nagyon észnél kell lenni. Könnyű árokba csúszni és ha beesel, akkor nézők nélkül nem tudod visszarakni az autót. 

Az Escortunk rendben van, a Nyerges Rallyn a fék égett el, betétet cseréltünk rajta, két kormányösszekötő is kifutotta az idejét, abból is újat kapott. Inkább Schneer Laci Ladáján kellett sokat dolgoznunk. Már sikerült a srácoknak beindítani és estére kész lesz, úgyhogy Laci is indul a Salgón. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A mezőny most is jó erős, Kreicsi Bálint helyi, ismeri a pályákat, Balogh Sanyi is nagyon gyors, Szemán Sanyinak is előbb-utóbb ki fog jönni a lépés a Subaruval. Egyedül Zsírpapa hiányzik a mezőnyből, de így sem fogunk lazsálni. 

Találkozunk Salgótarjánban.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax