Wirtmann Jotival is győzött

A D csoportot és az abszolút értékelést is megnyerte Wirtmann Ferenc és Kerekes József a Salgó Ralin, az Országos Historic Ralibajnokság hetedik futamán, amelyen az Eb-n is használt Ford Escort Mk II-essel álltak rajthoz.

Ez volt Wirtmann idei hetedik kategória győzelme – ötször a C csoportban, kétszer a D-ben nyert –, valamint a hatodik abszolút első helye, amivel tovább növelte előnyét a historic abszolút bajnokság élén. Az idén Kerekes Joti révén pedig immáron a harmadik navigátorával is győzni tudott.

A Ford Escort Mk II-es a hétvégén új motor kap és indul is Elbára, ahol a Historic Rali-Európa-bajnokság utolsó előtti futamán állnak rajthoz vele.

„Elég barátságtalanok voltak a körülmények – mondta Wirtmann. – A verseny előtti éjszaka szakadt az eső, dörgött az ég, villámlott úgyhogy semmit sem tudtam aludni. Reggel ötkor állt el a vihar, 5:50-kor pedig kelni kellett. Egész nap nagyon fülledt, párás volt az idő, ami jó alaposan próbára tett mindenkit, de hát ilyen a rali, fülledt időben is menni kell.

Jotival most indultunk először együtt a magyar bajnokságban, az ellenfelek hiányolták is, hogy hova lett mellőlem a navigátornő. Mind a ketten mentünk már ezeken a pályákon, úgyhogy az Eb-vel ellentétben ezúttal etapon nem kellett az útvonal itinert böngészni.

Esőben nem versenyeznünk, de így is elég sok vízfolt volt, főleg az erdőben, ahogy kiértünk egy tisztásra, ott már felszáradt. Igazi ralis körülmények voltak.

Volt még egy nehezítő tényező a versenyen, Bodony Béla barátom – aki korábban Opel Mantával ment a historic ob-n – lejött a versenyre és olyan ebédet rittyentett, hogy a második körre ki se akartunk menni.

Az autó jól viselkedett egy popszegecs lazult fel, ahol a kipufogófüst egy része bejött a kabinba, de ezt a fiúk azonnal megoldották. A motorunk az utolsó kilométereit futotta, ezért a végén nem is erőltettem annyira.

A hétvégén beszereljük az új motort az Escortba és indulnak is vele a srácok Elbára, a historic-Eb következő futamára.

WIRTMANN FERENC 2018-AS EREDMÉNYEI

  • Costa Brava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 1. hely
  • Eger Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Eger Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Vltava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 1. hely, CEZ historic abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Asturias Rali: Historic Eb. D csoport 3. hely, D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 2. hely
  • Székesfehérvár Rali: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 2. hely
  • Ypres Rali: Historic Eb. D csoport 2. hely, D3-as kategória 1. hely, csapatverseny 1. hely
  • Baranya Kupa: Historic ob. D csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Salgó Rali: Historic ob. D csoport 1. hely, abszolút 1. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

  • 2008. C korcsoport magyar bajnok
  • 2009. C korcsoport magyar bajnok
  • 2010. C korcsoport magyar bajnok
  • 2011. C korcsoport magyar bajnok
  • 2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2013. Historic CEZ-bajnok
  • 2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  • 2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  • 2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonnax

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Krózser Menya jó formában kezdett az Eb-n

Jó formában érkezett Krózser Menyhért a KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság első hétvégéjére a spanyol Motorland Aragónban. Annak ellenére, hogy még sohasem versenyzett ezen a pályán gyorsan alkalmazkodott. Jól rajtol, annak ellenére, hogy többnyire külső ívről indult, mindig meg tudta őrizni a rajtpozícióját. Az eredményei kiegyensúlyozottak voltak, de a technikából valami hiányzott az igazán jó eredmény eléréséhez.

„Jó formában voltam és elégedett vagyok a teljesítményemmel – mondta a máskor többnyire önkritikus Krózser Menyhért. – A technika azonban nem állt össze, bármit csináltunk, több tized hátrányban voltunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Aragónban most versenyeztem először. A pálya tetszett, széles, technikás, kifejezetten élvezetes. Gyorsan megtanultam, és az eredményeim is szinte egész hétvégén nagyon egyenletesek voltak. A csapat több dolgot is megpróbált, de nem jutottunk előbbre.

A rajtjaim jók voltak, szinte mindig kívülről indultam, ami ezen a pályán nagy hátrány, hiszen két jobbossal kezdődik, és ha nem tudsz besorolni, akkor több pozíciót is veszíthetsz. Én mindig megőriztem a pozíciómat.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az időmérőn és az első négy előfutamon végig egyenletes szintet hoztam. Az utolsó előfutam esős volt, gondoltam, hogy itt kevésbé számít a műszaki hátrány és egy kicsit kockáztattam, lila szektorom volt, a hétvége során először, de egy picivel többet kockáztattam, mint kellett volna és megforogtam. Ez volt az egyetlen hibám.

Az elődöntő jobban alakult, itt sokat tudtam előzni, de a döntőbe jutáshoz erősebb előfutamok kellettek volna. A csapat sem értette, miért voltunk ekkora tempóhátrányban. Bármit próbáltunk, ugyanannyi volt a lemaradásunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az eredménnyel nyilván nem vagyok elégedett, de úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztam a hétvégéből. Versenyzői pályafutásom során most vagyok a legjobb formámban, nagyon szeretnék már egy olyan versenyt, amikor csak rajtam múlik az eredmény, és megmutathatom a tudásomat.

Most egy hosszabb szünet következik és a nyár végén folytatódik az Eb Val Vibratában. Én már most készen állok.“

Krózser Menyhért, MHH Racing Team, KZ2 eredmények

KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság – 1. futam, Motorland Aragón (Spanyolország), 2024. július 5–7.

Résztvevők: 86
Időmérő csoport: 14.
Időmérő: 41.
EF előfutam: 14.
AE előfutam: 14.
CE előfutam: 13.
DE előfutam: 14.
BE előfutam: 26.
Előfutamok összesített: 44.
B Elődöntő: 15.
Elődöntő utáni összesített: 43.

Az MHH Racing Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP – Brilliant Driver Program