Wirtmann kalandosan a célban – Rebenland Rali

Kiváló versenyen szerzett értékes bajnoki pontokat Wirtmann Ferenc és Barna György az ausztriai Rebenland Ralin, a historic rali Közép-Európai Zóna Kupa (CEZ) idei nyitóversenyén. Igaz, ehhez némi szerencsére is szükségük volt.

Már az első nap is kalandosan indult a Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros számára, hiszen a második gyorsasági szakaszon elektromos hiba miatt megállt a Ford Escort Mk I-es. A gyors szervizt követően másnap szuper ralival visszaálltak a versenybe és a C3-as kategória harmadik helyén értek célba, ám az Escort a rajtdobogó előtt újra meghibásodott – szerencsére azonban ekkor már hivatalosan célba értek.

„Először is nagyon jó volt már újra versenyautóban ülni és érezni a rali hangulatát – mesélte Wirtmann Ferenc. – Sajnos két nagyon bosszantó műszaki hibánk volt. A második gyorsaságin egy csatlakozó miatt elfüstölt a gyújtáspanelünk, ami miatt kiestünk.

Másnap szuper ralival visszaálltunk, célba is értünk, ám a dobogó előtt megint pukkant egyet az Escort és többet nem tudtuk beindítani. Utólag kiderült, hogy a testkábel okozta a hibát. Szerencsére akkora sor volt a dobogó előtt, hogy a navigátoroknak előre kellett menni, kezeltetni a menetlevelet, így amikor elnémult az autó, hivatalosan már célban voltunk.

A műszaki hibát leszámítva az Escort szenzációs, jó lett volna vele egy kicsit többet menni. A pályák nagyon szűkek, tele tempós kanyarral, mindegyikben murva, finom homok és egy fekete, kavicsos anyag, amivel télen az utat szórják.

Ha megnézed a You Tube videókat, minden kanyarban porfelhő van az autók mögött. Én mindig is szerettem az ilyen körülményeket, úgyhogy összességében azt mondhatom, jól éreztük magunkat, jöhet a Miskolc Rali.”

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:

  1. C korcsoport magyar bajnok
  2. C korcsoport magyar bajnok
  3. C korcsoport magyar bajnok
  4. C korcsoport magyar bajnok
  5. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  6. Historic CEZ-bajnok
  7. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  8. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  9. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft.

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program