Wirtmann kedvenc Eb-futamára készül Csehországban

Tavaly a Vltava Rali volt Wirtmann Ferenc és Barna György kedvenc historic Eb-futama, így nem is volt kérdés, hogy az idén is rajthoz állnak rajta a Ford Escort Mk I-essel. A cseh verseny kettes szorzóval szerepel a naptárban, ezért az Eb-mezőny nem olyan népes, mint a hármas szorzójú futamokon, de a C korcsoport élmezőnyéből ott lesz Mats Myrsell és Anders Johnsen egy-egy Porschéval, Brink Burghard Lancia Stratosszal és Christoffer Söderberger Opel Ascona A-val, vagyis most sem lesz könnyű dolga a Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott magyar párosnak.

1SR_5803 (Large)

„Tavaly nagyon jól éreztük magunkat a Vltava Ralin, a régi idők igazi raliversenyeit idézte: változatos pályák, széles aszfalt, keskeny aszfalt, murvakihordás minden mennyiségben, akkora árkokkal a pálya szélén, hogyha beesel, nem is látszik ki belőle az autó” – mondta Wirtmann Ferenc.”

Wirtmann_CostaBrava1 (Large)

„Az Eb-mezőny sajnos nem olyan népes, de így is nagyon erős ellenfeleink lesznek, akik között egy dobogós helyezés már nagyon jó teljesítmény lenne. Fontos lesz a bajnokság szempontjából is, mert ez az utolsó verseny a júniusi Akropolisz Rali előtt, ahol két hármas szorzójú futamot rendeznek. Szerintem ott fog eldőlni az Eb év végi sorrendje, ezért szeretnénk a legtöbb ponttal érkezni Görögországba.”

Wirtmann_CostaBrava3 (Large)

„Újra Barna Gyuri navigál nekem, remélem, hogy a tavalyi tapasztalatainkat fel tudjuk használni és eredményesek leszünk.”

Wirtmann Ferenc 2014-es eredményei:
62. Rally Costa Brava (historic Eb): C3 kategória 3. hely, C csoport 6. hely
Vredestein Miskolc Rali (historic ob) 1. futam: D csoport 1. hely
Vredestein Miskolc Rali (historic ob) 2. futam: D csoport 1. hely
29° Sanremo Rally Storico (historic Eb): C3 kategória 2. hely, C csoport 6. hely

2MP_9935 (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) állása négy futam után:
1. Lucio da Zanche (I) 117 pont
2. Mats Myrsell (S) 108 pont
3. Valter Chris Jensen (N) 66 pont
4. Wirtmann Ferenc (H) 48 pont
5. Danis Moynihan (IRL) 45 pont
6. Antonio Sainz (E) 35 pont
7. Carlo Falcone (I) 30 pont
8. Anders Johnsen (S) 24 pont
9. Mekler László (H) 24 pont
10. Villu Mättik (EE) 15 pont

 

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2014-es naptára:
2014. február 28., Rallye de España (Spanyolország)
2014. március 14., 62 Rally Costa Brava (Spanyolország)
2014. április 4., 29° Sanremo Rally Storico (Olaszország)
2014. május 2., International Rally of the Lakes (Írország)
2014. május 16., 23. Historic Rallye Vltava (Csehország)
2014. június 5., 13th Historic Acropolis Rally (Görögország)
2014. június 20., Ypres Historic Rally (Belgium)
2014. július 3., Historic San Marino Rally (San Marino)
2014. július 18., Auto24 Rally Estonia (Észtország)
2014. augusztus 7., Lahti Historic Rally (Finnország)
2014. augusztus 28., 19° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország)
2014. szeptember 18., XXVI Rally Elba Storico (Olaszország)
2014. október 3., 6 Rallye de Asturias Historico (Spanyolország)
2014. október 17., 48. Mecsek Rallye (Magyarország)

SVC_3052 (Large)

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei:
2008. C korcsoport bajnok
2009. C korcsoport bajnok
2010. C korcsoport bajnok
2011. C korcsoport bajnok
2012. C korcsoport bajnok, Historic CEZ-bajnok
2013. Historic CEZ-bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.