Wirtmann kedvenc Eb-futamára készül Csehországban

Tavaly a Vltava Rali volt Wirtmann Ferenc és Barna György kedvenc historic Eb-futama, így nem is volt kérdés, hogy az idén is rajthoz állnak rajta a Ford Escort Mk I-essel. A cseh verseny kettes szorzóval szerepel a naptárban, ezért az Eb-mezőny nem olyan népes, mint a hármas szorzójú futamokon, de a C korcsoport élmezőnyéből ott lesz Mats Myrsell és Anders Johnsen egy-egy Porschéval, Brink Burghard Lancia Stratosszal és Christoffer Söderberger Opel Ascona A-val, vagyis most sem lesz könnyű dolga a Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott magyar párosnak.

1SR_5803 (Large)

„Tavaly nagyon jól éreztük magunkat a Vltava Ralin, a régi idők igazi raliversenyeit idézte: változatos pályák, széles aszfalt, keskeny aszfalt, murvakihordás minden mennyiségben, akkora árkokkal a pálya szélén, hogyha beesel, nem is látszik ki belőle az autó” – mondta Wirtmann Ferenc.”

Wirtmann_CostaBrava1 (Large)

„Az Eb-mezőny sajnos nem olyan népes, de így is nagyon erős ellenfeleink lesznek, akik között egy dobogós helyezés már nagyon jó teljesítmény lenne. Fontos lesz a bajnokság szempontjából is, mert ez az utolsó verseny a júniusi Akropolisz Rali előtt, ahol két hármas szorzójú futamot rendeznek. Szerintem ott fog eldőlni az Eb év végi sorrendje, ezért szeretnénk a legtöbb ponttal érkezni Görögországba.”

Wirtmann_CostaBrava3 (Large)

„Újra Barna Gyuri navigál nekem, remélem, hogy a tavalyi tapasztalatainkat fel tudjuk használni és eredményesek leszünk.”

Wirtmann Ferenc 2014-es eredményei:
62. Rally Costa Brava (historic Eb): C3 kategória 3. hely, C csoport 6. hely
Vredestein Miskolc Rali (historic ob) 1. futam: D csoport 1. hely
Vredestein Miskolc Rali (historic ob) 2. futam: D csoport 1. hely
29° Sanremo Rally Storico (historic Eb): C3 kategória 2. hely, C csoport 6. hely

2MP_9935 (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) állása négy futam után:
1. Lucio da Zanche (I) 117 pont
2. Mats Myrsell (S) 108 pont
3. Valter Chris Jensen (N) 66 pont
4. Wirtmann Ferenc (H) 48 pont
5. Danis Moynihan (IRL) 45 pont
6. Antonio Sainz (E) 35 pont
7. Carlo Falcone (I) 30 pont
8. Anders Johnsen (S) 24 pont
9. Mekler László (H) 24 pont
10. Villu Mättik (EE) 15 pont

 

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2014-es naptára:
2014. február 28., Rallye de España (Spanyolország)
2014. március 14., 62 Rally Costa Brava (Spanyolország)
2014. április 4., 29° Sanremo Rally Storico (Olaszország)
2014. május 2., International Rally of the Lakes (Írország)
2014. május 16., 23. Historic Rallye Vltava (Csehország)
2014. június 5., 13th Historic Acropolis Rally (Görögország)
2014. június 20., Ypres Historic Rally (Belgium)
2014. július 3., Historic San Marino Rally (San Marino)
2014. július 18., Auto24 Rally Estonia (Észtország)
2014. augusztus 7., Lahti Historic Rally (Finnország)
2014. augusztus 28., 19° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország)
2014. szeptember 18., XXVI Rally Elba Storico (Olaszország)
2014. október 3., 6 Rallye de Asturias Historico (Spanyolország)
2014. október 17., 48. Mecsek Rallye (Magyarország)

SVC_3052 (Large)

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei:
2008. C korcsoport bajnok
2009. C korcsoport bajnok
2010. C korcsoport bajnok
2011. C korcsoport bajnok
2012. C korcsoport bajnok, Historic CEZ-bajnok
2013. Historic CEZ-bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax