Wirtmann: két bajnoki cím a tét

Két bajnoki címért száll versenybe Wirtmann Ferenc és Barna György október 20–21-e között a Baranya Kupán. A Grawe Biztosító Zrt. által támogatott versenyzőpáros a Historic Országos Ralibajnokság C csoportja mellett akár a Historic Közép-Európai Zóna-kupát (CEZ) is megnyerheti.

„Nagyon szeretjük a Baranya Kupát, mindig nagyon jó versenyt rendeznek itt a historicnak, ráadásul most egy nagyon komoly, kétnapos futamon vehetünk részt, 140 gyorsasági kilométerrel” – mondta Wirtmann Ferenc.

„A magyar bajnoki cím mellett a CEZ-bajnokságot is szeretnénk megnyerni, ezért nagyon komolyan készülünk. A Vác Ralin előjött az Escorton pár hiba, ezért a téli felújítást előre kellett hoznunk. Léhi Sanyi pár hét alatt újjá varázsolta a Fordot; a hátsó futóművet, a spert és a váltót is fel kellett újítanunk, úgyhogy most szinte új autóval állunk rajthoz.”

A Wirtmann–Barna kettős az idén nem csak a magyar bajnokságban, hanem a CEZ-ben is érdekelt volt. Eddig két CEZ-futamon indultak és egy harmadikat is terveztek Olaszországban, amiből végül a Baranya Kupa lett.

„Két CEZ-futamon indultunk az idén, a szlovén Saturnus és a magyar Mecsek Ralin” – mondta Barna György. „Mivel mind a két versenyen pontot szereztünk, ezért úgy terveztük, hogy az idén még egy CEZ-futamon rajthoz állunk. Az október eleji Piancavallo Ralit néztük ki magunknak Olaszországban, amiről kiderült, hogy adminisztratív hiba miatt került be a naptárba, és a nyáron már megrendezték a versenyt. A CEZ-szervezői így a Baranya Kupát vették fel helyette a versenynaptárba.”

„Jelenleg a CEZ-bajnokság nyolcadik helyén állunk, 33 ponttal. A győzelemért 25 pont jár, így könnyen kiszámolható, hogy egy jó szerepléssel akár a bajnoki címre is van esélyünk.”

2012-es Historic Rali Közép-Európa-kupa bajnokság állása az utolsó futam előtt

1. Wieger Hans/Wieger Renate (A) Ford Escort 1600, 55

2. Parisi Antonio/d´Angelo Guiseppe (I) Porsche 911 S , 50

3. Montini Roberto/Soragni Claudio (I) Porsche 911 SC, 43

Pasutti Paolo/Campeis Jean (I)  Porsche 911 SC, 43

Harrach Ernst/Welserheimb Leopold (A) Mitsubishi Lancer 2000, 43

6. Onofri Roberto/Corsini Alessandro (I) Volkswagen Golf GTi, 40

7. Pagella Maurizio/Brea Roberto (I) Porsche 911 S, 36

8. Wirtmann Ferenc/Barna György (H) Ford Escort RS 2000 Mk 1, 33      

 

2012-es Historic Rali Közép-Európa-kupa versenynaptára

2012. 04. 13-14. BP Ultimate Rali (Ausztria)

2012. 04. 2021. Vltava Rali (Csehország)

2012. 05. 11-12. Saturnus Rali (Szlovénia)

2012. 05. 26-27. Croatia Rali (Horvátország)

2012. 06. 01-02. Mecsek Rali (Magyarország)

2012. 06. 09-10. Velenje Rali (Szlovénia)

2012. 10 .20-21. Komló Rali (Magyarország)

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Kumho

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért világbajnokok ellen bizonyított

Soha sem kellett még ennyi világ-, Európa- és olasz bajnok ellen bizonyítania Krózser Menyhértnek, aki pályafutása legerősebb mezőnyébe csöppent a WSK Super Master Series harmadik fordulóján. A Brilliant Driver Program versenyzője azonban cseppet sem illetődött meg, az időmérő csoportjában egy 5. hellyel tette le a névjegyét.

﹡ WSK Super Master Series – 3. futam, Franciacorta (Olaszország), 2024. február 16–18.

A KZ kategória a gokartversenyzés csúcsa, ahol nem ritka, hogy valaki akár húsz év tapasztalattal is versenyezzen. Éppen ezért szokták a kategóriát két csoportra, KZ-re és KZ2-re osztani. Előbbiben a rutinos, eredményes versenyzők indulnak – például a korábbi KZ2-es világ- és Európa-bajnokok –, míg a KZ2-t alapvetően utánpótlás kategóriának szánják. Ritkán versenyez egy mezőnyben a KZ és a KZ2, azonban ahol ezt megteszik, ott igazi tűzijátékot láthatnak a szurkolók.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

Ez történt Franciacortában, a WSK Super Master Series harmadik futamán, ahol rekordszámú, 85 fő nevezett KZ2-be (ez volt az összevont kategória neve). De nem csak sokan voltak, hanem erősek is, hiszen szokatlan módon több egykori világ-, Európa és olasz bajnok is rajthoz állt.

Krózser Menyhért, ahogyan megszokhattuk tőle, örült a kihívásnak és hogy a gokartversenyzés legjobbjaival mérheti össze tudását. Az időmérőn alaposan oda is tette magát és csoportjában 5., míg összesített értékelésben 15. lett.

Az előfutamok során kuplunghibával küzdött, ami miatt a rajtjai nem voltak tökéletesek, ennek ellenére három top 9-es eredményt ért el. A második előfutamban azonban kilökték, így ott utolsó helyen végzett. Ez eléggé rányomta a bélyegét a további szereplésére, hiszen ennek az egy mozzanatnak köszönhetően 15 helyet veszített az előfutamok során és a 29.-en jutott tovább.

Az elődöntőben és a döntőben fékhiba hátráltatta ugyan, de így is mind a kétszer – ahogy már megszokhattuk tőle – javított a pozícióján és végül a 25. helyen fejezte be a döntőt.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

„Ez volt a legerősebb mezőny, amiben valaha versenyeztem – mondta Krózser Menyhért. – A franciacortai pályát ismerem és szeretem is, nagyon készültem erre a hétvégére.

Az időmérő jól sikerült. Ennyi világ- és Európa-bajnok között a 15. helyezés szerintem nagyon jó eredmény. Főleg, ha belegondolsz abba, hogy volt olyan ellenfelem, aki már akkor ebben a kategóriában versenyzett, amikor én elkezdtem gokartozni. Gondolhatod, hogy mekkora rutinjuk van, de éppen ezért volt nagy kihívás ellenük versenyezni.

Nagyon bosszantott, amikor a második előfutamban kilöktek, egy teljesen érthetetlen manőverrel. Ezzel sokat buktam, ha olyan eredményt tudtam volna elérni, mint a többi előfutamon, akkor a 14–15. helyen juthattam volna tovább.

Az előfutamokon kuplung problémám volt, ami a rajtnál hátráltatott, vasárnap pedig a fék nem működött rendesen.

Mindent egybevetve, úgy érzem, hogy a hétvégéből kihoztam a lehető legtöbbet, iszonyúan sokat lehet fejlődni ilyen ellenfelek között, ilyen harcias környezetben. Két hét múlva még jobb leszek.“

A WSK Super Master Series március 1–3-a között zárul Krózser Menyhért egyik kedvenc pályáján, Sarnóban.

Krózser Menyhért, BDP Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 85
Időmérő csoport: 5.
Időmérő: 13.
CE előfutam: 8.
CD előfutam: 34. (baleset miatt kiesett)
AC előfutam: 7.
BC előfutam: 9.
Előfutamok összesített: 29.
A Elődöntő: 14.
Elődöntő utáni összesített: 27.
Döntő: 25.

A Brilliant Driver Program együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program