Wirtmann: két bajnoki cím a tét

Két bajnoki címért száll versenybe Wirtmann Ferenc és Barna György október 20–21-e között a Baranya Kupán. A Grawe Biztosító Zrt. által támogatott versenyzőpáros a Historic Országos Ralibajnokság C csoportja mellett akár a Historic Közép-Európai Zóna-kupát (CEZ) is megnyerheti.

„Nagyon szeretjük a Baranya Kupát, mindig nagyon jó versenyt rendeznek itt a historicnak, ráadásul most egy nagyon komoly, kétnapos futamon vehetünk részt, 140 gyorsasági kilométerrel” – mondta Wirtmann Ferenc.

„A magyar bajnoki cím mellett a CEZ-bajnokságot is szeretnénk megnyerni, ezért nagyon komolyan készülünk. A Vác Ralin előjött az Escorton pár hiba, ezért a téli felújítást előre kellett hoznunk. Léhi Sanyi pár hét alatt újjá varázsolta a Fordot; a hátsó futóművet, a spert és a váltót is fel kellett újítanunk, úgyhogy most szinte új autóval állunk rajthoz.”

A Wirtmann–Barna kettős az idén nem csak a magyar bajnokságban, hanem a CEZ-ben is érdekelt volt. Eddig két CEZ-futamon indultak és egy harmadikat is terveztek Olaszországban, amiből végül a Baranya Kupa lett.

„Két CEZ-futamon indultunk az idén, a szlovén Saturnus és a magyar Mecsek Ralin” – mondta Barna György. „Mivel mind a két versenyen pontot szereztünk, ezért úgy terveztük, hogy az idén még egy CEZ-futamon rajthoz állunk. Az október eleji Piancavallo Ralit néztük ki magunknak Olaszországban, amiről kiderült, hogy adminisztratív hiba miatt került be a naptárba, és a nyáron már megrendezték a versenyt. A CEZ-szervezői így a Baranya Kupát vették fel helyette a versenynaptárba.”

„Jelenleg a CEZ-bajnokság nyolcadik helyén állunk, 33 ponttal. A győzelemért 25 pont jár, így könnyen kiszámolható, hogy egy jó szerepléssel akár a bajnoki címre is van esélyünk.”

2012-es Historic Rali Közép-Európa-kupa bajnokság állása az utolsó futam előtt

1. Wieger Hans/Wieger Renate (A) Ford Escort 1600, 55

2. Parisi Antonio/d´Angelo Guiseppe (I) Porsche 911 S , 50

3. Montini Roberto/Soragni Claudio (I) Porsche 911 SC, 43

Pasutti Paolo/Campeis Jean (I)  Porsche 911 SC, 43

Harrach Ernst/Welserheimb Leopold (A) Mitsubishi Lancer 2000, 43

6. Onofri Roberto/Corsini Alessandro (I) Volkswagen Golf GTi, 40

7. Pagella Maurizio/Brea Roberto (I) Porsche 911 S, 36

8. Wirtmann Ferenc/Barna György (H) Ford Escort RS 2000 Mk 1, 33      

 

2012-es Historic Rali Közép-Európa-kupa versenynaptára

2012. 04. 13-14. BP Ultimate Rali (Ausztria)

2012. 04. 2021. Vltava Rali (Csehország)

2012. 05. 11-12. Saturnus Rali (Szlovénia)

2012. 05. 26-27. Croatia Rali (Horvátország)

2012. 06. 01-02. Mecsek Rali (Magyarország)

2012. 06. 09-10. Velenje Rali (Szlovénia)

2012. 10 .20-21. Komló Rali (Magyarország)

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Kumho

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax