Wirtmann: két bajnoki cím a tét

Két bajnoki címért száll versenybe Wirtmann Ferenc és Barna György október 20–21-e között a Baranya Kupán. A Grawe Biztosító Zrt. által támogatott versenyzőpáros a Historic Országos Ralibajnokság C csoportja mellett akár a Historic Közép-Európai Zóna-kupát (CEZ) is megnyerheti.

„Nagyon szeretjük a Baranya Kupát, mindig nagyon jó versenyt rendeznek itt a historicnak, ráadásul most egy nagyon komoly, kétnapos futamon vehetünk részt, 140 gyorsasági kilométerrel” – mondta Wirtmann Ferenc.

„A magyar bajnoki cím mellett a CEZ-bajnokságot is szeretnénk megnyerni, ezért nagyon komolyan készülünk. A Vác Ralin előjött az Escorton pár hiba, ezért a téli felújítást előre kellett hoznunk. Léhi Sanyi pár hét alatt újjá varázsolta a Fordot; a hátsó futóművet, a spert és a váltót is fel kellett újítanunk, úgyhogy most szinte új autóval állunk rajthoz.”

A Wirtmann–Barna kettős az idén nem csak a magyar bajnokságban, hanem a CEZ-ben is érdekelt volt. Eddig két CEZ-futamon indultak és egy harmadikat is terveztek Olaszországban, amiből végül a Baranya Kupa lett.

„Két CEZ-futamon indultunk az idén, a szlovén Saturnus és a magyar Mecsek Ralin” – mondta Barna György. „Mivel mind a két versenyen pontot szereztünk, ezért úgy terveztük, hogy az idén még egy CEZ-futamon rajthoz állunk. Az október eleji Piancavallo Ralit néztük ki magunknak Olaszországban, amiről kiderült, hogy adminisztratív hiba miatt került be a naptárba, és a nyáron már megrendezték a versenyt. A CEZ-szervezői így a Baranya Kupát vették fel helyette a versenynaptárba.”

„Jelenleg a CEZ-bajnokság nyolcadik helyén állunk, 33 ponttal. A győzelemért 25 pont jár, így könnyen kiszámolható, hogy egy jó szerepléssel akár a bajnoki címre is van esélyünk.”

2012-es Historic Rali Közép-Európa-kupa bajnokság állása az utolsó futam előtt

1. Wieger Hans/Wieger Renate (A) Ford Escort 1600, 55

2. Parisi Antonio/d´Angelo Guiseppe (I) Porsche 911 S , 50

3. Montini Roberto/Soragni Claudio (I) Porsche 911 SC, 43

Pasutti Paolo/Campeis Jean (I)  Porsche 911 SC, 43

Harrach Ernst/Welserheimb Leopold (A) Mitsubishi Lancer 2000, 43

6. Onofri Roberto/Corsini Alessandro (I) Volkswagen Golf GTi, 40

7. Pagella Maurizio/Brea Roberto (I) Porsche 911 S, 36

8. Wirtmann Ferenc/Barna György (H) Ford Escort RS 2000 Mk 1, 33      

 

2012-es Historic Rali Közép-Európa-kupa versenynaptára

2012. 04. 13-14. BP Ultimate Rali (Ausztria)

2012. 04. 2021. Vltava Rali (Csehország)

2012. 05. 11-12. Saturnus Rali (Szlovénia)

2012. 05. 26-27. Croatia Rali (Horvátország)

2012. 06. 01-02. Mecsek Rali (Magyarország)

2012. 06. 09-10. Velenje Rali (Szlovénia)

2012. 10 .20-21. Komló Rali (Magyarország)

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Kumho

Tóth-Gili Tamás, Mecsek Rally 2024

Tóth-Gili Tamás, a gólkirály, aki kétszer autózott 2WD harmadik időt a Mecsek Rallyn

Egy év szünet után, vízilabda bronzéremmel és gólkirályi címmel tért vissza Tóth-Gili Tamás az Országos Rally Bajnokságba. A Mecsek Rallyn először láthattunk őt ORB1-es futamon Ford Fiesta Rally4-es volánja mögött. Ráadásul különleges navigátorral tért vissza, hiszen a kiváló sofőr, Németh „8V“ Péter önként vállalta, hogy megijeszti magát a jobb 1-ben. A különleges kombináció meglepően jó eredményt és még jobb hangulatot hozott. 

Tavaly a Mecsek Rallyn indult utoljára ORB1-ben Tóth-Gili Tamás, akkor még a Peugeot Kupában. Ősszel Árpádtetőn egy rallysprinten próbálta ki először a Ford Fiesta Rally4-et, ami annyira megtetszett neki, hogy erre a típusra váltott. 

Idei első versenyére vízilabda játékosi elfoglaltsága miatt mostanáig kellett várni. Megérte, hiszen az OB1/B-be tavaly feljutó PTE-PEAC színeiben pont a Diósgyőr Rally idejében játszotta a bronzmeccset, amit meg is nyertek, és Gili lett a szezon gólkirálya. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

„A vízilabdában sikerült minden elérnem, amit idén célul tűztem ki, a bronzéremre és a gólkirályi címre is nagyon büszke vagyok – mondta Gili. – De már nagyon hiányzott a rally is. 

Tavaly egy sprinten kipróbáltam a Fiesta Rally4-et, és azonnal úgy éreztem, hogy sokkal közelebb áll hozzám. A Peugeot-val gyorsabban lehet menni, de annak a beállítása sokkal több tapasztalatot igényel, mint amivel most rendelkezek. 

Rendhagyó navigátorral vágtam neki a szezonnak. Pepével (8V) pont a tavalyi Mecsek Rallyn kerültünk közelebbi barátságba, és három héttel ezelőtt felhívtam, hogy volna-e kedve kicsit megijeszteni magát a jobb 1-ben.  Nem válaszolt, csak röhögött, mert éppen azon gondolkodott, hogy felhív, nincs-e szükségem egy navigátorra. Így a kérdés eldőlt. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Jó régen versenyeztem, úgyhogy a teszten borzasztó szögletes volt a mozgásom. A versenyen is kellett egy kis idő, mire elhittem, amit Pepe mond. Így is volt egy-két melegebb pillanatunk, amit Pepe nem száz százalékos nyugodtsággal kezelt, én meg persze jót nevettem rajta, úgyhogy a hangulat kifogástalan volt a kocsiban. 

Nagyon örülök, hogy Árpádtetőn kétszer is sikerült 2WD harmadik időt autóznunk. Egy ilyen erős mezőnyben ez számomra hatalmas dolog. 

Pécsvárad viszont nagyon nem ment. Ahhoz, hogy ott jól tudj menni, sok rutinra van szükség. Ezért megbeszéltük, hogy ha ott gyorsan megyünk, az elejét akkor sem tudjuk megszorítani, magunkat viszont rommá ijesztjük, ezért inkább elspóroltuk. 

A tavalyi Salgó rallys gumijainkat használtuk el. Az utolsó gyorsra már annyira elkoptak, hogy a drót is kilátszott. Az egyik guminkat kicsípte az aszfalt és eresztett, de mivel már csak egy pótkerekünk volt, ezzel fejeztük be a kört. Érdekes tapasztalat volt ez is. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Az utolsó gyorsra annyira elfogyott a tapadásunk, hogy elvittem egy lassítót, amiért 10 másodperc büntetést kaptunk. Ezzel egy helyet hátracsúsztunk és 2WD-ben hetedikek lettünk, de nem is ez volt a lényeg. Nagyon sok tapasztalatot szereztem, Pepe is kibírta mellettem, amit nagyon köszönök neki. 

Idén még két ORB1-es hétvégém szabad. A Székesfehérvár és a Győr Rally jöhet szóba, esetleg a Pécs környéki sprintversenyek. Örülnék, ha Pepe mielőbb volán mögé tudna ülni, de ha nem, akkor szeretném az idei versenyeken még egy párszor megijeszteni őt.

Köszönöm a csapatnak a jól felkészített autót és a gyors gyertyacserét.“

Tóth-Gili Tamás együttműködő partnerei: 

Gil-Trade Kft., Alu-Redőny Kft., a német Roma árnyékoló család importőre