Wirtmann: két bajnoki cím a tét

Két bajnoki címért száll versenybe Wirtmann Ferenc és Barna György október 20–21-e között a Baranya Kupán. A Grawe Biztosító Zrt. által támogatott versenyzőpáros a Historic Országos Ralibajnokság C csoportja mellett akár a Historic Közép-Európai Zóna-kupát (CEZ) is megnyerheti.

„Nagyon szeretjük a Baranya Kupát, mindig nagyon jó versenyt rendeznek itt a historicnak, ráadásul most egy nagyon komoly, kétnapos futamon vehetünk részt, 140 gyorsasági kilométerrel” – mondta Wirtmann Ferenc.

„A magyar bajnoki cím mellett a CEZ-bajnokságot is szeretnénk megnyerni, ezért nagyon komolyan készülünk. A Vác Ralin előjött az Escorton pár hiba, ezért a téli felújítást előre kellett hoznunk. Léhi Sanyi pár hét alatt újjá varázsolta a Fordot; a hátsó futóművet, a spert és a váltót is fel kellett újítanunk, úgyhogy most szinte új autóval állunk rajthoz.”

A Wirtmann–Barna kettős az idén nem csak a magyar bajnokságban, hanem a CEZ-ben is érdekelt volt. Eddig két CEZ-futamon indultak és egy harmadikat is terveztek Olaszországban, amiből végül a Baranya Kupa lett.

„Két CEZ-futamon indultunk az idén, a szlovén Saturnus és a magyar Mecsek Ralin” – mondta Barna György. „Mivel mind a két versenyen pontot szereztünk, ezért úgy terveztük, hogy az idén még egy CEZ-futamon rajthoz állunk. Az október eleji Piancavallo Ralit néztük ki magunknak Olaszországban, amiről kiderült, hogy adminisztratív hiba miatt került be a naptárba, és a nyáron már megrendezték a versenyt. A CEZ-szervezői így a Baranya Kupát vették fel helyette a versenynaptárba.”

„Jelenleg a CEZ-bajnokság nyolcadik helyén állunk, 33 ponttal. A győzelemért 25 pont jár, így könnyen kiszámolható, hogy egy jó szerepléssel akár a bajnoki címre is van esélyünk.”

2012-es Historic Rali Közép-Európa-kupa bajnokság állása az utolsó futam előtt

1. Wieger Hans/Wieger Renate (A) Ford Escort 1600, 55

2. Parisi Antonio/d´Angelo Guiseppe (I) Porsche 911 S , 50

3. Montini Roberto/Soragni Claudio (I) Porsche 911 SC, 43

Pasutti Paolo/Campeis Jean (I)  Porsche 911 SC, 43

Harrach Ernst/Welserheimb Leopold (A) Mitsubishi Lancer 2000, 43

6. Onofri Roberto/Corsini Alessandro (I) Volkswagen Golf GTi, 40

7. Pagella Maurizio/Brea Roberto (I) Porsche 911 S, 36

8. Wirtmann Ferenc/Barna György (H) Ford Escort RS 2000 Mk 1, 33      

 

2012-es Historic Rali Közép-Európa-kupa versenynaptára

2012. 04. 13-14. BP Ultimate Rali (Ausztria)

2012. 04. 2021. Vltava Rali (Csehország)

2012. 05. 11-12. Saturnus Rali (Szlovénia)

2012. 05. 26-27. Croatia Rali (Horvátország)

2012. 06. 01-02. Mecsek Rali (Magyarország)

2012. 06. 09-10. Velenje Rali (Szlovénia)

2012. 10 .20-21. Komló Rali (Magyarország)

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Kumho

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax