Wirtmann két bajnokságban is érdekelt – Székesfehérvár Rali előzetes

Egy verseny kihagyása után visszatér a magyar pályákra Wirtmann Ferenc és Barna György a Székesfehérvár Ralin, ami az Országos Historic Ralibajnokság mellett a Közép-Európai Zónakupa (CEZ) historic rali értékelésébe is beszámító futam.

A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros az idén a CEZ-ben szeretne az élen végezni. Eddig két zónakupa futamon vettek részt, a cseh Vltava és a szlovén Zelezniki Ralin. Mind a kétszer az élen végeztek és a csapat számításai szerint második helyen állnak a bajnokságban, a Fehérvár Rali után egy jó szerepléssel pedig akár az első helyre is ugorhatnak.

HS9A4033 (Large)

A két külföldi futamon az Mk I-es Ford Escorttal álltak rajthoz, Székesfehérváron azonban visszatérnek a magyar bajnokságban használt Mk II-eshez.

IMG_0113 (Large)

„Nagyon tetszik a CEZ, jó választás volt az idei szezonra – mondta Wirtmann Ferenc. – A Zelezniki Rali például az egyik legjobb versenyünk volt eddig. Csütörtökön délután mentünk ki, pénteken megvolt az átvétel, a pályabejárás, szombaton a verseny, vasárnap pedig már itthon ebédeltünk. Nagyon jók voltak a pályák, még egy rövid murvás betét is teljesen sima volt, egyetlen gödörrel sem találkoztunk. A rendezők mindent megtettek azért, hogy jól érezzük magunkat és mindezt 150 euróért.

HS9A1621 (Large)

Fehérvárra is elsősorban a CEZ-pontokért megyünk, meg azért, mert szeretünk itthon versenyezni. Jó látni, hogy 28-an neveztek historicban. Mivel kihagytunk egy duplaszorzós futamot, nem hiszem, hogy a magyar bajnokságban sok esélyünk lenne, de a versenyen mindent megteszünk a győzelemért. Jó lesz újra az Mk II-essel menni, amibe utoljára a szezonnyitó Eger Ralin ültünk.”

Wirtmann_2016_Vlatava_01 (Large)

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:

  1. C korcsoport magyar bajnok
  2. C korcsoport magyar bajnok
  3. C korcsoport magyar bajnok
  4. C korcsoport magyar bajnok
  5. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  6. Historic CEZ-bajnok
  7. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  8. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax