Wirtmann: Két futam dönt az Eb-címről

A Historic Rali-Európa-bajnokság utolsó két futamán dől el a D csoport bajnoki címe. Wirtmann Ferenc és Kerekes József, Ford Escort Mk II-essel egyaránt két-két ponttal vezetik a versenyzők és a navigátorok bajnokságát a szeptember 20-22-e között megrendezésre kerülő Elba Rali előtt.

Ezen a versenyen elegendő lesz számukra akár a második helyen végezni legnagyobb ellenfelük, az osztrák Karl Wagner mögött és akkor a bajnoki cím a szezonzáró Mecsek Ralin dől el.

Wirtmann három éve már versenyzett Elbán, de akkor egy defekt következményeként kiesett, így a pályák egy részét nem tudta versenytempóban teljesíteni, de a kis olasz szigeten egyébként is rendszeresen variálják a gyorsaságikat, minden évben új kihívások elé állítva a résztvevőket.

A verseny különlegessége, hogy kizárólag historic autók indulnak rajta, az Eb. mezőnye mellett az olasz bajnokságnak is szép számú nevezője van. Összesen több mint 130 autó várható és az egész rendezvény egy nagy historic gála.

„Nagyon jó, de nagyon nehéz versenyre számítok – mondta Wirtmann. – Három éve a mezőny végre soroltak, minden gyorsaságin öt autót előztünk meg. Most 26-os rajtszámmal indulunk, bízom benne, hogy az idén nem kell az előttünk rajtolót előzgetni.

A bajnokság szoros, de van két pont előnyünk, Wagnernek ráadásul, ha a két hátra lévő versenyen pontot szerez, akkor még kettőt mínuszolnia kell. Elbán sokkal nagyobb a rutinja, mint nekünk, nagyon jó a Porschéja, ráadásul még nem is ügyetlen, úgyhogy ő az esélyesebb. Nekünk egy második hely is elég, akkor még megtarthatjuk az első helyünket a bajnokságban.

Abszolút versenyzőbarát lesz a futam. Csütörtökön éjszaka két rövidebb szakaszt kell teljesíteni, pénteken késő délelőtt rajtolunk és kora délután van cél, mindössze három gyorsaságival, amiből kettő 22 km-es, szombatra pedig négy szakasz marad.

Az össztáv nem kevés, 135 km és a pályabejárás is érdekes lesz, mert másfél napot engedélyeznek, ami alatt hét pályát kellene négyszer-négyszer lejárni. Mivel csak historic mezőny indul, nincs szervizpark, mindenki ott szerel, ahol akar és ahol tud, ezért elég nagy felfordulás szokott lenni a gyorsaságik után, ez is növeli a verseny izgalmát.“

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG D CSOPORT ÁLLÁSA HAT FUTAM UTÁN, VERSENYZŐK

  • 1. Wirtmann Ferenc 60 pont
  • 2. Karl Wagner 58 pont
  • 3. Jukka Aromaa 37 pont
  • 4. Jesús Ferreiro 36 pont
  • 5. Alberto Battistolli 28 pont
  • 6. Pentti Veikkanen 24 pont

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG D CSOPORT ÁLLÁSA HAT FUTAM UTÁN, NAVIGÁTOROK

  • 1. Kerekes József 60 pont
  • 2. Gerda Zauner 58 pont
  • 3. Xabier Anido 36 pont
  • 4. Luigi Cazzaro 28 pont
  • 5. Arto Arola 25 pont
  • 6. Timo Jaakola 24 pont

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG ÁLLÁSA HAT FUTAM UTÁN, CSAPATTOK

  • 1. Scuderia Coppa Amici 135 pont
  • 2. Historic Rally Club Finland 114 pont
  • 3. Rododendri Historic Rally 109 pont
  • 4. Past Racing 80 pont
  • 5. ACU Friuli 47 pont
  • 6. Rally Club Team 45 pont
  • 7. Rally Sport Classic 40 pont
  • 8. Historic Rally Club Finland II 37 pont
  • 9. CMS 15 pont
  • 10. MSC Guetersloh 13 pont
  • 11. SK Vilu 10 pont

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG 2018

  • március 16–17. Costa Brava Rali
  • április 20–21. Vltava Rali
  • május 24–26. Asturias Rali
  • június 21–23. Ypres Rali
  • augusztus 10–11. Lahti Rali
  • augusztus 30–szeptember 1. Alpi Orientali Rali
  • szeptember 20–22. Elba Rali
  • október 12–13. Mecsek Rali

WIRTMANN FERENC 2018-AS EREDMÉNYEI

  • Costa Brava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 1. hely
  • Eger Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Eger Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Vltava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 1. hely, CEZ historic abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Asturias Rali: Historic Eb. D csoport 3. hely, D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 2. hely
  • Székesfehérvár Rali: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 2. hely
  • Ypres Rali: Historic Eb. D csoport 2. hely, D3-as kategória 1. hely, csapatverseny 1. hely
  • Baranya Kupa: Historic ob. D csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Salgó Rali: Historic ob. D csoport 1. hely, abszolút 1. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

  • 2008. C korcsoport magyar bajnok
  • 2009. C korcsoport magyar bajnok
  • 2010. C korcsoport magyar bajnok
  • 2011. C korcsoport magyar bajnok
  • 2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2013. Historic CEZ-bajnok
  • 2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  • 2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  • 2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonnax

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.