Wirtmann: Két futam dönt az Eb-címről

A Historic Rali-Európa-bajnokság utolsó két futamán dől el a D csoport bajnoki címe. Wirtmann Ferenc és Kerekes József, Ford Escort Mk II-essel egyaránt két-két ponttal vezetik a versenyzők és a navigátorok bajnokságát a szeptember 20-22-e között megrendezésre kerülő Elba Rali előtt.

Ezen a versenyen elegendő lesz számukra akár a második helyen végezni legnagyobb ellenfelük, az osztrák Karl Wagner mögött és akkor a bajnoki cím a szezonzáró Mecsek Ralin dől el.

Wirtmann három éve már versenyzett Elbán, de akkor egy defekt következményeként kiesett, így a pályák egy részét nem tudta versenytempóban teljesíteni, de a kis olasz szigeten egyébként is rendszeresen variálják a gyorsaságikat, minden évben új kihívások elé állítva a résztvevőket.

A verseny különlegessége, hogy kizárólag historic autók indulnak rajta, az Eb. mezőnye mellett az olasz bajnokságnak is szép számú nevezője van. Összesen több mint 130 autó várható és az egész rendezvény egy nagy historic gála.

„Nagyon jó, de nagyon nehéz versenyre számítok – mondta Wirtmann. – Három éve a mezőny végre soroltak, minden gyorsaságin öt autót előztünk meg. Most 26-os rajtszámmal indulunk, bízom benne, hogy az idén nem kell az előttünk rajtolót előzgetni.

A bajnokság szoros, de van két pont előnyünk, Wagnernek ráadásul, ha a két hátra lévő versenyen pontot szerez, akkor még kettőt mínuszolnia kell. Elbán sokkal nagyobb a rutinja, mint nekünk, nagyon jó a Porschéja, ráadásul még nem is ügyetlen, úgyhogy ő az esélyesebb. Nekünk egy második hely is elég, akkor még megtarthatjuk az első helyünket a bajnokságban.

Abszolút versenyzőbarát lesz a futam. Csütörtökön éjszaka két rövidebb szakaszt kell teljesíteni, pénteken késő délelőtt rajtolunk és kora délután van cél, mindössze három gyorsaságival, amiből kettő 22 km-es, szombatra pedig négy szakasz marad.

Az össztáv nem kevés, 135 km és a pályabejárás is érdekes lesz, mert másfél napot engedélyeznek, ami alatt hét pályát kellene négyszer-négyszer lejárni. Mivel csak historic mezőny indul, nincs szervizpark, mindenki ott szerel, ahol akar és ahol tud, ezért elég nagy felfordulás szokott lenni a gyorsaságik után, ez is növeli a verseny izgalmát.“

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG D CSOPORT ÁLLÁSA HAT FUTAM UTÁN, VERSENYZŐK

  • 1. Wirtmann Ferenc 60 pont
  • 2. Karl Wagner 58 pont
  • 3. Jukka Aromaa 37 pont
  • 4. Jesús Ferreiro 36 pont
  • 5. Alberto Battistolli 28 pont
  • 6. Pentti Veikkanen 24 pont

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG D CSOPORT ÁLLÁSA HAT FUTAM UTÁN, NAVIGÁTOROK

  • 1. Kerekes József 60 pont
  • 2. Gerda Zauner 58 pont
  • 3. Xabier Anido 36 pont
  • 4. Luigi Cazzaro 28 pont
  • 5. Arto Arola 25 pont
  • 6. Timo Jaakola 24 pont

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG ÁLLÁSA HAT FUTAM UTÁN, CSAPATTOK

  • 1. Scuderia Coppa Amici 135 pont
  • 2. Historic Rally Club Finland 114 pont
  • 3. Rododendri Historic Rally 109 pont
  • 4. Past Racing 80 pont
  • 5. ACU Friuli 47 pont
  • 6. Rally Club Team 45 pont
  • 7. Rally Sport Classic 40 pont
  • 8. Historic Rally Club Finland II 37 pont
  • 9. CMS 15 pont
  • 10. MSC Guetersloh 13 pont
  • 11. SK Vilu 10 pont

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG 2018

  • március 16–17. Costa Brava Rali
  • április 20–21. Vltava Rali
  • május 24–26. Asturias Rali
  • június 21–23. Ypres Rali
  • augusztus 10–11. Lahti Rali
  • augusztus 30–szeptember 1. Alpi Orientali Rali
  • szeptember 20–22. Elba Rali
  • október 12–13. Mecsek Rali

WIRTMANN FERENC 2018-AS EREDMÉNYEI

  • Costa Brava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 1. hely
  • Eger Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Eger Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Vltava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 1. hely, CEZ historic abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Asturias Rali: Historic Eb. D csoport 3. hely, D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 2. hely
  • Székesfehérvár Rali: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 2. hely
  • Ypres Rali: Historic Eb. D csoport 2. hely, D3-as kategória 1. hely, csapatverseny 1. hely
  • Baranya Kupa: Historic ob. D csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Salgó Rali: Historic ob. D csoport 1. hely, abszolút 1. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

  • 2008. C korcsoport magyar bajnok
  • 2009. C korcsoport magyar bajnok
  • 2010. C korcsoport magyar bajnok
  • 2011. C korcsoport magyar bajnok
  • 2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2013. Historic CEZ-bajnok
  • 2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  • 2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  • 2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonnax

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Krózser Menya jó formában kezdett az Eb-n

Jó formában érkezett Krózser Menyhért a KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság első hétvégéjére a spanyol Motorland Aragónban. Annak ellenére, hogy még sohasem versenyzett ezen a pályán gyorsan alkalmazkodott. Jól rajtol, annak ellenére, hogy többnyire külső ívről indult, mindig meg tudta őrizni a rajtpozícióját. Az eredményei kiegyensúlyozottak voltak, de a technikából valami hiányzott az igazán jó eredmény eléréséhez.

„Jó formában voltam és elégedett vagyok a teljesítményemmel – mondta a máskor többnyire önkritikus Krózser Menyhért. – A technika azonban nem állt össze, bármit csináltunk, több tized hátrányban voltunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Aragónban most versenyeztem először. A pálya tetszett, széles, technikás, kifejezetten élvezetes. Gyorsan megtanultam, és az eredményeim is szinte egész hétvégén nagyon egyenletesek voltak. A csapat több dolgot is megpróbált, de nem jutottunk előbbre.

A rajtjaim jók voltak, szinte mindig kívülről indultam, ami ezen a pályán nagy hátrány, hiszen két jobbossal kezdődik, és ha nem tudsz besorolni, akkor több pozíciót is veszíthetsz. Én mindig megőriztem a pozíciómat.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az időmérőn és az első négy előfutamon végig egyenletes szintet hoztam. Az utolsó előfutam esős volt, gondoltam, hogy itt kevésbé számít a műszaki hátrány és egy kicsit kockáztattam, lila szektorom volt, a hétvége során először, de egy picivel többet kockáztattam, mint kellett volna és megforogtam. Ez volt az egyetlen hibám.

Az elődöntő jobban alakult, itt sokat tudtam előzni, de a döntőbe jutáshoz erősebb előfutamok kellettek volna. A csapat sem értette, miért voltunk ekkora tempóhátrányban. Bármit próbáltunk, ugyanannyi volt a lemaradásunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az eredménnyel nyilván nem vagyok elégedett, de úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztam a hétvégéből. Versenyzői pályafutásom során most vagyok a legjobb formámban, nagyon szeretnék már egy olyan versenyt, amikor csak rajtam múlik az eredmény, és megmutathatom a tudásomat.

Most egy hosszabb szünet következik és a nyár végén folytatódik az Eb Val Vibratában. Én már most készen állok.“

Krózser Menyhért, MHH Racing Team, KZ2 eredmények

KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság – 1. futam, Motorland Aragón (Spanyolország), 2024. július 5–7.

Résztvevők: 86
Időmérő csoport: 14.
Időmérő: 41.
EF előfutam: 14.
AE előfutam: 14.
CE előfutam: 13.
DE előfutam: 14.
BE előfutam: 26.
Előfutamok összesített: 44.
B Elődöntő: 15.
Elődöntő utáni összesített: 43.

Az MHH Racing Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP – Brilliant Driver Program