Wirtmann: Két futam dönt az Eb-címről

A Historic Rali-Európa-bajnokság utolsó két futamán dől el a D csoport bajnoki címe. Wirtmann Ferenc és Kerekes József, Ford Escort Mk II-essel egyaránt két-két ponttal vezetik a versenyzők és a navigátorok bajnokságát a szeptember 20-22-e között megrendezésre kerülő Elba Rali előtt.

Ezen a versenyen elegendő lesz számukra akár a második helyen végezni legnagyobb ellenfelük, az osztrák Karl Wagner mögött és akkor a bajnoki cím a szezonzáró Mecsek Ralin dől el.

Wirtmann három éve már versenyzett Elbán, de akkor egy defekt következményeként kiesett, így a pályák egy részét nem tudta versenytempóban teljesíteni, de a kis olasz szigeten egyébként is rendszeresen variálják a gyorsaságikat, minden évben új kihívások elé állítva a résztvevőket.

A verseny különlegessége, hogy kizárólag historic autók indulnak rajta, az Eb. mezőnye mellett az olasz bajnokságnak is szép számú nevezője van. Összesen több mint 130 autó várható és az egész rendezvény egy nagy historic gála.

„Nagyon jó, de nagyon nehéz versenyre számítok – mondta Wirtmann. – Három éve a mezőny végre soroltak, minden gyorsaságin öt autót előztünk meg. Most 26-os rajtszámmal indulunk, bízom benne, hogy az idén nem kell az előttünk rajtolót előzgetni.

A bajnokság szoros, de van két pont előnyünk, Wagnernek ráadásul, ha a két hátra lévő versenyen pontot szerez, akkor még kettőt mínuszolnia kell. Elbán sokkal nagyobb a rutinja, mint nekünk, nagyon jó a Porschéja, ráadásul még nem is ügyetlen, úgyhogy ő az esélyesebb. Nekünk egy második hely is elég, akkor még megtarthatjuk az első helyünket a bajnokságban.

Abszolút versenyzőbarát lesz a futam. Csütörtökön éjszaka két rövidebb szakaszt kell teljesíteni, pénteken késő délelőtt rajtolunk és kora délután van cél, mindössze három gyorsaságival, amiből kettő 22 km-es, szombatra pedig négy szakasz marad.

Az össztáv nem kevés, 135 km és a pályabejárás is érdekes lesz, mert másfél napot engedélyeznek, ami alatt hét pályát kellene négyszer-négyszer lejárni. Mivel csak historic mezőny indul, nincs szervizpark, mindenki ott szerel, ahol akar és ahol tud, ezért elég nagy felfordulás szokott lenni a gyorsaságik után, ez is növeli a verseny izgalmát.“

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG D CSOPORT ÁLLÁSA HAT FUTAM UTÁN, VERSENYZŐK

  • 1. Wirtmann Ferenc 60 pont
  • 2. Karl Wagner 58 pont
  • 3. Jukka Aromaa 37 pont
  • 4. Jesús Ferreiro 36 pont
  • 5. Alberto Battistolli 28 pont
  • 6. Pentti Veikkanen 24 pont

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG D CSOPORT ÁLLÁSA HAT FUTAM UTÁN, NAVIGÁTOROK

  • 1. Kerekes József 60 pont
  • 2. Gerda Zauner 58 pont
  • 3. Xabier Anido 36 pont
  • 4. Luigi Cazzaro 28 pont
  • 5. Arto Arola 25 pont
  • 6. Timo Jaakola 24 pont

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG ÁLLÁSA HAT FUTAM UTÁN, CSAPATTOK

  • 1. Scuderia Coppa Amici 135 pont
  • 2. Historic Rally Club Finland 114 pont
  • 3. Rododendri Historic Rally 109 pont
  • 4. Past Racing 80 pont
  • 5. ACU Friuli 47 pont
  • 6. Rally Club Team 45 pont
  • 7. Rally Sport Classic 40 pont
  • 8. Historic Rally Club Finland II 37 pont
  • 9. CMS 15 pont
  • 10. MSC Guetersloh 13 pont
  • 11. SK Vilu 10 pont

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG 2018

  • március 16–17. Costa Brava Rali
  • április 20–21. Vltava Rali
  • május 24–26. Asturias Rali
  • június 21–23. Ypres Rali
  • augusztus 10–11. Lahti Rali
  • augusztus 30–szeptember 1. Alpi Orientali Rali
  • szeptember 20–22. Elba Rali
  • október 12–13. Mecsek Rali

WIRTMANN FERENC 2018-AS EREDMÉNYEI

  • Costa Brava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 1. hely
  • Eger Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Eger Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Vltava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 1. hely, CEZ historic abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Asturias Rali: Historic Eb. D csoport 3. hely, D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 2. hely
  • Székesfehérvár Rali: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 2. hely
  • Ypres Rali: Historic Eb. D csoport 2. hely, D3-as kategória 1. hely, csapatverseny 1. hely
  • Baranya Kupa: Historic ob. D csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Salgó Rali: Historic ob. D csoport 1. hely, abszolút 1. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

  • 2008. C korcsoport magyar bajnok
  • 2009. C korcsoport magyar bajnok
  • 2010. C korcsoport magyar bajnok
  • 2011. C korcsoport magyar bajnok
  • 2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2013. Historic CEZ-bajnok
  • 2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  • 2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  • 2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonnax

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“