Wirtmann: Két hét, két autó, két verseny – Salgó Kupa előzetes

Sűrű a programja Wirtmann Ferencnek és Barna Györgynek, akik az elmúlt hétvégén még a szlovéniai Nova Goricia Rali, CEZ-futamon álltak rajthoz a Ford Escort Mk I-essel, most pedig már a Salgó Kupára, az Országos Historic Ralibajnokság hatodik futamára készülnek az Mk II-essel. A Grawe Életbiztosító által támogatott páros célja, hogy tovább növeljék előnyüket a D csoport bajnokságában.

IMG_0543 (Medium)

„Két historic bajnokságban szeretnénk minél jobban szerepelni az idén: a CEZ-ben és a magyar bajnokságban, ami most azt jelenti, hogy két hét alatt két versenyen állunk rajthoz – mondta Wirtmann Ferenc. – Leszámítva, hogy a két verseny között a munkánkat is el kell végezni, ez a lehető legjobb dolog egy raliversenyző számára.

2016SZFV130W (Large)

Nova Goriciában az Mk I-es Escorttal versenyeztünk, a Salgó Kupán az Mk II-essel megyünk, amit már a Baranya Kupa után felkészítettünk, így rajt kész állapotban várja a hétvégi futamot. Nekem is sokkal könnyebb lesz úgy versenyezni, hogy egy héttel ezelőtt mentünk száz gyorsasági kilométert.

2016SZFV092W (Large)

Az egyetlen különbség, hogy most más autóval állunk rajthoz. Az Mk I-esünkben és a II-esben is ugyanolyan motor, váltó van, ugyanakkora a súlya, de a hátsó futómű kialakítása eltért. Emiatt az I-essel sokkal többet lehet keresztbe menni, a II-es meglehetősen alulkormányzott, ami miatt nehezebb vezetni, viszont a stopper szerint gyorsabb.

2016SZFV076W (Large)

Örülök, hogy újra Salgótarjánban versenyezhetünk, a ceredi és a kazári pályákat is jól ismerem, Cered az egyik kedvencem. A D csoportban minimális előnnyel vezetjük a bajnokságot, ezt szeretnénk tovább növelni.

Országos Historic Ralibajnokság D csoport állása:

  1. Wirtmann–Barna 46
  2. Gaál–Kalapács 42
  3. Szőnyi–Mácsai 34
  4. Balogh–Groll 34
  5. Balics–Borsfai 25
  6. Rácz–Jankovics 23
  7. Rónay–Csuri 8
  8. Zsótér–Eigel 1

2016SZFV084W (Large)

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:

  1. C korcsoport magyar bajnok
  2. C korcsoport magyar bajnok
  3. C korcsoport magyar bajnok
  4. C korcsoport magyar bajnok
  5. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  6. Historic CEZ-bajnok
  7. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  8. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax