Wirtmann: Két hét, két autó, két verseny – Salgó Kupa előzetes

Sűrű a programja Wirtmann Ferencnek és Barna Györgynek, akik az elmúlt hétvégén még a szlovéniai Nova Goricia Rali, CEZ-futamon álltak rajthoz a Ford Escort Mk I-essel, most pedig már a Salgó Kupára, az Országos Historic Ralibajnokság hatodik futamára készülnek az Mk II-essel. A Grawe Életbiztosító által támogatott páros célja, hogy tovább növeljék előnyüket a D csoport bajnokságában.

IMG_0543 (Medium)

„Két historic bajnokságban szeretnénk minél jobban szerepelni az idén: a CEZ-ben és a magyar bajnokságban, ami most azt jelenti, hogy két hét alatt két versenyen állunk rajthoz – mondta Wirtmann Ferenc. – Leszámítva, hogy a két verseny között a munkánkat is el kell végezni, ez a lehető legjobb dolog egy raliversenyző számára.

2016SZFV130W (Large)

Nova Goriciában az Mk I-es Escorttal versenyeztünk, a Salgó Kupán az Mk II-essel megyünk, amit már a Baranya Kupa után felkészítettünk, így rajt kész állapotban várja a hétvégi futamot. Nekem is sokkal könnyebb lesz úgy versenyezni, hogy egy héttel ezelőtt mentünk száz gyorsasági kilométert.

2016SZFV092W (Large)

Az egyetlen különbség, hogy most más autóval állunk rajthoz. Az Mk I-esünkben és a II-esben is ugyanolyan motor, váltó van, ugyanakkora a súlya, de a hátsó futómű kialakítása eltért. Emiatt az I-essel sokkal többet lehet keresztbe menni, a II-es meglehetősen alulkormányzott, ami miatt nehezebb vezetni, viszont a stopper szerint gyorsabb.

2016SZFV076W (Large)

Örülök, hogy újra Salgótarjánban versenyezhetünk, a ceredi és a kazári pályákat is jól ismerem, Cered az egyik kedvencem. A D csoportban minimális előnnyel vezetjük a bajnokságot, ezt szeretnénk tovább növelni.

Országos Historic Ralibajnokság D csoport állása:

  1. Wirtmann–Barna 46
  2. Gaál–Kalapács 42
  3. Szőnyi–Mácsai 34
  4. Balogh–Groll 34
  5. Balics–Borsfai 25
  6. Rácz–Jankovics 23
  7. Rónay–Csuri 8
  8. Zsótér–Eigel 1

2016SZFV084W (Large)

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:

  1. C korcsoport magyar bajnok
  2. C korcsoport magyar bajnok
  3. C korcsoport magyar bajnok
  4. C korcsoport magyar bajnok
  5. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  6. Historic CEZ-bajnok
  7. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  8. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program